Buggar ur och avbryter handling, uppdateringen
Hej! Är ny här, så ber om ursäkt ifall det är onödigt att skapa en ny tråd för mitt problem men jag har sökt runt ett bra tag nu.
Efter senaste uppdateringen till Sims 3 (Jag visste ingenting om att man var tvungen att säkerhetskopiera och allt möjlligt. Det står ju bara "uppdatera" och då gjorde jag det) så har det blivit några buggar. Den mest störande är att simmarna inte kan använda teleskop. När de ska utföra handlingen buggar de ur och ställer sig bredvid istället. Det verkar inte vara något annat föremål som buggar.
Hjälp?!
resetsim funkar inte. Inte heller att göra det på annan tomt eller med nytt föremål.
Sen är det en Möjlighet som verkar bugga. Det var en flerstegsmöjlighet som skulle ha en stor belöning. Sista steget var att bjuda chefen på fest, men hur jag än gör så uppfylls inte möjligheten. Ska jag bara acceptera att det inte går och ta bort den?
En grej till som inte är en bugg, men som är väldigt störig. För varenda liten grej som händer så kommer "Dela detta minne" upp i högra hörnet. Har nåt att göra med sims3.com, men jag vill inte dela. Det är jätteirriterande . Går det att stänga av?
Jag har Drömjobb.
Väldigt tacksam för hjälp!
Jag skulle gärna också vilja veta då jag har sama problem med teleskopet.
/Kram Jennifer
Hej, välkommen hit! :D
Säkerhetskopiering är inget måste, utan det är något man gör just för att ha kopior av sina viktiga filer om något hemskt skulle hända. :) Men det är ruskigt praktiskt och tryggt att ha säkerhetskopior av sparfiler, bland annat. :D
Det där med buggat teleskop känner jag faktiskt igen…
Det är en relativt känd bugg/glitch som EA är medvetna om. Problemet fixades i och med expansionen Årstider, men vad jag har läst så jobbar EA på en patch/uppdatering för att fixa problemet även för personer som inte har Årstider. :)
Så problemet lär försvinna i en uppkommande patch. Ett snabbare alternativ ska annars vara, enligt det jag läste, att installera Årstider. För visst är det det här problemet du har med teleskopet? YouTubelänk nedan:
http://www.youtube.com/watch?v=U5-_pD2GMUI
Kan du ta reda på vad möjligheten heter? :)
Om jag vet vad dess namn är kan jag ta reda på vad som krävs för att fullfölja den eller om den eventuellt är buggad. :)
Det går att stänga av Minnesdelningen, något som jag själv har gjort då jag tycker att det är ruskigt irriterande. Gå in på spelets meny, välj "Alternativ" och kolla under "Generella Inställningar". Där ska det finnas en meny för just minnen. Klickar du på den så ska du ha möjligheten att stänga av minnena. :D
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#2 Så är det för mig iallafall, tur att jag ska köpa årstider imorgon då!
/Kram Jennifer
#3 Vad kul! :D Jag hoppas verkligen att det tar bort problemet. :)
Tack så jättemycket för snabbt svar!
Det konstiga är att teleskopet funkade som vanligt fram tills det att jag uppdaterade. Årstider är en expansion som man måste köpa, va? I så fall väntar jag nog på fixen istället. Men det är absolut den glitchen som visas i klippet.
Möjligheten heter "Dåliga sjukhuskompisar" och sista (tror jag) steget heter "Bjud Geoffrey Markövertag på en fest". Jag har testat allt jag Kan komma på. Jag har bjudit honom på fest hemma, på allmän tomt, på en jättebra fest och på en dålig, bildat grupp med honom på festen osv. Det är en gråaktig möjlighetsikon över honom i kartvyn, men "inga interaktioner tillgängliga" där.
Har stängt av minnesdelningen nu! Skönt! Än en gång, tack så mycket!
#5 Jag tror att problemet med teleskopet uppstod i patch 1.42, för dom som inte har Årstider. Det kan vara relaterat till Utomjordingarna som dök upp i Årstider och att det orsakar komplikationer utanför expansionen, men det är bara vilda spekulationer från min sida.
Ja, Årstider måste köpas och kostar fortfarande en del då det är väldigt nytt fortfarande. :) Så att vänta på nästa patch är en lösning. Hoppas bara den kommer ut snart. Just nu har väl EA händerna fulla med Monte Vista, men man kan alltid hoppas. :D
Hmm, jag kan inte riktigt hitta möjligheten så lätt som jag trodde. Vad är det för möjlighet? Karriärsmöjlighet? Eller färdighetsmöjlighet? :)
Ingen orsak, jag är bara glad över att kunna hjälpa till! :D
Karriär tror jag. Argh. Den skulle ge förbättrat arbetsbetyg, förbättrad logik och förbättrade relationer på jobbet om jag inte minns fel. Simmen jobbar inom sjukvården. Först skulle jag prata med nån arbetskamrat och reda ut nåt, sen visade det sig att hon var missnöjd över schemat. Då fick jag gå till chefen och prata, men först bli vän med honom. Sist sa han att han skulle ändra schemat om han fick gå på en fest som min sim ordnat.
#7 Jag har sökt som en dåre bland alla möjligheter, men just den du nämner verkar jag inte kunna hitta.. :(
Har du testat med resetsim fusket på Geoffry Marövertag, eller vad simmen nu hette som du skulle bjuda över? Om det nu är så att han är den buggade.
Nu har jag testat resetsim på honom också men det verkar inte fungera. Ger nog upp på den.
Däremot har jag upptäckt ett nytt fel. Det går inte att fiska med bete. Den gör likadant som med teleskopet. Det går att fiska vanligt men så fort jag vill välja ett bete så vägrar den. resetsim funkar inte här heller… :(
#9 Peta på mig lite imorgon så kan jag försöka ta en titt på om jag hittar något om problemet. :)
Har suttit sju timmar på akuten ikväll och är ganska slut. :)
Exakt detta problemet hade jag med!! Hade en utmaning eller vad de kallas att söka i galaxen och det gick verkligen inte!! Samma som i videon osv. Tänkte inte så mycket mer på det eftersom att det inte var så viktigt tycker jag..
MEN nu så kan ja inte gå till jobbet? Samma sak händer nu, simmen hoppar till en ny ruta och gå till jobbet avbryts med en gång!:(
#11 När en sim "buggar ur" på det sättet så brukar jag alltid testa två metoder för att se om det fungerar. :)
1. Testa resetsimfusket och se om simmen skärper sig.
2. Flytta ut den buggande simmen ur hushållet temporärt och flytta sen tillbaka honom/henne in igen.
Kvarstår problemet så kan man leta lite mer ingående efter avancerade lösningar, men testa dom två först. :)
Resetsim funkar inte på detta.
Men jag hittade en lösning som är lite jobbig men det funkar.. Man måste klä simmen i arbetskläderna innan man skickar iväg dom till jobbet.. Hittade tillslut en video på youtube som visade det :)
Jag har Årstider oh mina simmar kan kika i teleskopet! Men dock kan det inte spela på datorn! När de sätter sig vid datorn och spelar teleporteras dom där ifrån medan datorn fortfarande är på! Alla handlingar funkar i för övrigt på datorn.
De teleporteras också bort när de sitter och läser vid matbordet. Annars är det inget annat :/