The Sims iFokus

The Sims

Etikett: ts3-allmänt
Läst 1751 ggr
Joohmill
0

Göra sim utan att spela med den

Hej!

Jo, jag undrar, kan man göra en sim utan att behöva spel med den simmen?
För jag är inne i en period då jag gillar att göra simmar och så, och jag vill gärna göra massa simmar men inte behöva spela med dem. Går det att sätta in de på något sätt i staden då så de styrs automatiskt eller vad man säger?
Hoppas ni fattar, tack på förhand! :)

[innebandybitchen]
1

Ja, du gör en sim eller en familj och fixar så att dom får ett hus eller så. Sen trycker du på ändra tad och sen ändra aktivt hushåll. Då styrs dom av sig själv och du kan spela på en annan familj om du vill :)

[innebandybitchen]
1

ändra stad*

bunnyheart
1

Eller så kan du bara spara de i "Färdiga Simmar" så kan du få använding av de sen när du väl vill ha en ny familj! :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Blanksteg
0

Jadå! Skapa simmarna bara och placera dem i hus/på tomter i staden, så styrs de automatiskt, av datorn :) Det är bara ditt aktiva hushåll som styrs av dig.

Joohmill
0

Aha, tack så mycket! :)

Joohmill
0

Fast nu är jag för trög här… Kan inte någon, snälla, förklara steg för steg hur man ska göra? För jag vill verkligen göra massa simmar som är i staden utan att jag styr dem. Ska man för det första gå in på sitt aktiva hushåll eller ska man starta från huvudmenyn eller hur? Snälla förklara steg för steg!

Namiko
0

Gå in på staden där du vill ha dom nya simmarna. Välj ändra stad i menyn, sen skapa hushåll. Skapa så många olika familjer du vill. När du är klar så väljer du alternativet placera hushåll och flyttar in dom i olika hus i staden. När du är klar med det klickar du på knappen längst upp på skärmen som heter "återvänd till spel".

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Joohmill
0

#7 Tack! Så först går jag alltså in på mitt aktiva hushåll från huvudmenyn, och sedan därifrån går in på ändra stad?

Namiko
0

#8 Precis så :)

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Joohmill
0

#9 Tack så mycket! Nu ska jag testa, annars återkommer jag ;)

Joohmill
0

Det fungerade! Tack så mycket! :)