Vad gör du på dagarna?
Hej allihopa! Lite OT här. Jag var bara lite nyfiken på vad ni andra gör på dagarna :) Kanske hur gamla ni är, om ni går i skola, jobbar, är sjukskrivna eller söker jobb? Lite socialt och trevligt att dela med sig av kanske.
Jag själv är 20 år och arbetssökande sedan lite mer än en månad tillbaka. Sims och promenader är verkligen en räddning för mig. Man vet ju aldrig hur länge man blir arbetslös i dagens samhälle. Att få leva sig in i en "annan värld" och använda sig av sin kreativitet genom sims kan verkligen förgylla mina dagar pch få mig på bra humör! Ja, fastän jag nu kanske inte spelar varje eviga dag ändå 
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Är själv 24 år, är precis som du arbetssökande och har i princip vart det sen jag gick ut skolan 2008. Men har fått jobba extra på mitt sommarjobb lite här och lite där. Våren 2009 och sommaren 2009 jobbade jag väl egentligen hela tiden förutom fyra dar på våren och två veckor på sommaren.
Annars försöker jag spela lite the sims för att fördriva min tid. Kolla på film och tv men även lyssna på musik =)
Är för tillfälligt även hos en arbetsvägledare som ska hjälpa mig att hitta ut i arbetsmarknaden igen och få ett jobb så att jag kan flytta hemifrån någongång =)
Men annars sitter jag ju även mycket på The sims iFokus då jag har mkt fritid men även är Sajtvärd för sidan =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#1 Trevligt att höra! Såklart aldrig kul att vara arbetssökande, men man är ju långt ifrån ensam… Man kan ju inte göra mer än vad man kan helt enkelt :)
Låter som trevliga sysselsättningar. Sajtvärd måste ju ta en del tid ändå! Och är säkert roligt när man är så intresserad :)
41 år sjukpensionär.
Pysslar och donar i hemmet. När barnen kommer hem från skolan umgås jag med dom.
När jag har tid över, spelar sims, släktforskar, virkar, stickar m.m
#2 Faktiskt så tar det inte upp så mycket tid då denna sida klarar sig i stort sett på egen hand. Det enda vi gör med sidan egentligen är att uppdatera artiklarna och även hålla koll på er medlemmar så ni inte bryter mot reglerna. Men det är inte ofta medlemmarna bryter mot reglerna.
#3 Kul att du delar med dig!
#4 Jaha okej, men det låter ju skönt! Och skönt att vi "sköter oss" :) hehe.
#5 Ja det är både bra och skönt :D hehe..
Glömde dock säga att jag sysslar även med scrapbooking samt är en av medarbetarna här på Sims i Fokus.
#7 Kul! Scrapbooking har jag aldrig riktigt förstått mig på… Eller vet väl knappt vad det är egentligen :) Säkert kul.
#8 Det är fotoalbum, man dekorerar runt ett eller flera foton. :-)
#8 Okej! Då förstår jag :)

Jag är 22 år, jobbar som Personlig Assistent sen två år tillbaka och jobbade före det som restaurangbiträde på McDonalds. Är sambo med min pojkvän sen 6 år tillbaka och våra älskade djur, en Leonbergerdam vid namn Alice på 15 månader och våra två marsvin Samson och Zooie som är 2 år. Jobbar relativt mycket och den fritid jag har går givetvis till våra djur, jag tränar framförallt lydnad men även en del apportering med Alice och med tanke på att det är en så pass stor dam vi har så kräver hon en hel del motion vilket jag verkligen tycker om då jag själv också är väldigt sportig och aktiv av mig. Men jag hamnade inte på The Sims iFokus av inget, är en simsnörd ut i fingerspetsarna och spelar det jag hinner. Tycker det är ett otroligt roligt spel som låter en fly undan vardagen för en stund och folk får säga vad dom vill men kommer alltid vara en liten nörd.
#11 Kul och höra! Hur trivs du med ditt jobb som personlig assistent? Har sökt några sådana jobb och undrar om det kan vara något för mig :) Bor också ihop med min sambo, men bara sedan ganska precis ett år sedan. Vi har också djur. En norfolkterrier på drygt ett år och en katt på ett och ett halvt!
Håller med dig. Sims är verkligen en underbar värld att fly in i.
Jag är 21 år. Varit arbetssökande i ett par månader. Är inne i ungdomsgarantin och går på föreläsningar och annat skojsigt om dagarna. Har mycket ledig tid, vilket är både stressande och slappt ibland.
Mycket av min tid spenderar jag med min vovve och på fredag/lördag kommer det hem en andra valp! Så givetvis kommer det att ta upp mycket tid också.
Bor hemma fortfarande med min mamma och planen är att så fort valpen blivit tillärckligt gammal för att kunna vara ensam så skaffar jag ett jobb och flyttar hemifrån, om jag inte hittar ett jobb innan dess som passar med valpen men det är inget jag räknar med ;) Till hösten hoppas jag på mer plugg - etologi och djurskydd i skara på SLU.
The sims spelar jag ett par gånger i veckan men det kan ibland gå flera veckor mellan speltillfällena.
Jag är 17 år(fyller 18 i april :-D) och går mitt andra år på gymnasie, barn och fritidsprogrammet. Bor i en by inärheten av Uppsala. Är för tillfället ute på praktik i en första klass och ska vara det fyra veckor, trivs hittills jättebra! Jag har ingen aning om vad jag vill jobba med i framtiden, men med människor i alla fall. Kanske någon slags lärare eller journalist eller juridik eller ja… Det finns mycket att välja på. Jag har en guldhamster som heter Rufus och två marsvin som heter Benny och Bamse och ett akvarium med massa olika fiskar i. Jag har varit tillsammans med min pojkvän i ett och ett halvt år och vi är i princip alltid med varandra på fritiden! Vi två älskar verkligen skräckfilmer, har sett ALLA, så såfort det kommer ut någon ny är vi snabba med att se den, haha. Min favoritskräckis är SAW! Jag följer också några serier för tillfället: american horror story, ghost adventures och game of thrones… Jag rekommenderar alla tre extremt mycket! Jag tycker också om sex and the city. Jag har spelat Sims i hela mitt liv, är uppväxt med det. Spelar det så ofta jag kan! helst när jag har mycket tid på mig för tiden går så fort när man spelar det, haha. Men jag tycker lika mycket om the Sims nu som jag gjorde för tio år sedan om man säger så :-)
Då får väl jag också hoppa in. :)
Jag är 23 år gammal och sjukpensionär (tror jag, någon form av pensionär) sedan 4-5 år tillbaka. Bortsett från några enstaka småjobb/sommarjobb hos Eniro så har jag jobbat i en leksaksaffär i två år. Nu spenderar jag dagarna med att försöka bli frisk från min stress och magkatarr genom ett antal övningar och behandlingar. :)
Samt att min hund, mina två marsvin, mina nio råttor, min leopardgecko och mina sju salamandrar tar upp en stor del av min tid. :) Vi alla bor i en liten tvåa (som mer räknas som 1½:a), men jag letar större. Jag har Aspergers syndrom, Tourettes syndrom, drag av ADHD, social fobi och torgskräck.
Nästa år har jag planerat att ta upp studierna och läsa in högskolebehörighet. Jag hoppas på att utbilda mig till fritidspedagog eller eventuellt förskolelärare, men vi får se hur det blir. :D
The Sims har jag spelat i snart 12 år, ända sen det första spelet kom ut och jag fick det i julklapp samma år, så det spelet och alla dess uppföljare ligger mig varmt om hjärtat. :) Jag gör musikvideos, spelar legacy, bloggar och lägger ut bilder på simmar, hus och historier som jag skapar i spelet. :D
Jag är också Medarbetare här på Sims iFokus. :D
Bortsett från det så skriver jag en hel del och jag ritar, både på dator och för hand. Förutom det så älskar jag att spela datorspel (Fallout 3, Mass Effect, Dragon Age, Oblivion, Skyrim med fler), programmera egna datorspel (med usel grafik och dålig handling.. XD) och rollspela. :D
Jag är inte bra på att fatta mig kort, så det blev en lite längre text. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Jag är snart 20, är arbetslös sen ett fåtal månader tillbaka efter att annars ha haft något att göra hela året. Stor omställning alltså. Tillbringar dagarna i ändan med att spela sims som läget är nu. Fel årstid nu annars är jag i stallet i stort sett varje dag i travskolan i Vaggeryd men tyvärr är det inga kurser höst-vinter. :/
Tyvärr blir datorn min drog måste jag säga då jag bör vara ute och röra på mig annars. ^^ Men är man sims beroende så är man!
Vilken trevlig tråd. 25 år, arbetar inom service och bor i hur tillsammans med min sambo sedan 4 är tillbaka. Jobbar mycke övertid så på fritiden vill jag helst ta det lugn, med eller utan bekanta. Djur är ett stort intresse, jag kan dock inte ha djur just nu. Bilar är även ett stort intresse! Det var lite kort och gott om mig, förutom att jag är en the sims nörd ;-) började spela för typ 4 år sedan.
Jag är 25 år, för tillfället arbetslös men det kommer troligen att ändras efter årsskiftet. Har praktik på skogsstyrelsen så jag spenderar mina dagar ute i skogen med min hund och massa trevliga människor.
På fritiden spenderar jag min tid med min dator och resten av djuren (3 katter, 2 möss och äppelsnäckor). Är väldigt intresserad av kost vilket behövs då jag har en ganska speciell kost själv, började studera till dietist men insåg rätt snabbt att det inte var jobbet för mig även om ämnet är intressant. Annars gör jag nästan allt som har med garn att göra (spinner, stickar, broderar, virkar, frivolitetar (eller hur man nu böjer frivolitet)), jag läser lite om allt för att försöka lära mig så mycket som möjligt, lagar mat och träffar vänner.
Jag älskar att skriva, men har aldrig någon inspiration, så sen jag kom på att jag skulle kombinera sims och mitt skrivande har det blivit ett dubbelt nöje. Det är roligare att spela då simmarna får riktiga personligheter och jag har nästan ändlöst med inspiration till att skriva. Har spelat sims sen det allra första spelet kom ut så jag räknar mig som en rejäl simsnörd även om spelandet går i perioder.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Lever livet helt enkelt :D Gör läxor, umgås med kompisar och spelar sims såklart ;) Jag rider två gånger i veckan varpå en av dagarna på min medryttarhäst Machiavelli. Sen spelar jag fotboll två gånger i veckan också. Men jag har endå massor med tid osv för det är olika tider och olika dagar :D Så mitt schema känns endå ganska "luftigt".
Klart att laxen ska ha en jolle
26 år gammal, studerar och blir just färdig med min kandidatexamen. Ska nästa år satsa på magisterexamen i psykologi. Förutom det arbetar jag väldigt mycket som frivilligarbetare inom Röda Korset och fixar saker åt dem som t.ex. utvecklar handböcker och deltar i diverse projekt då jag har tid över.
Så jag njuter fullständigt då jag får någon timme i veckan över till att spela sims. Skulle vilja spela mer men då det finns alltför få timmar på ett dygn är det lite knepigare…=(
Ska nu installera The Sims 3 seasons, ett expansion som jag har verkligen längtat efter, speciellt då Supernatural blev en liten besvikelse..
Jätteintressant att höra om er alla!! Menar det :) Blir så svårt att svara alla individuellt, men det är jätteroligt att få höra hur era liv ser ut.
Kul att höra allas relationer till sims också, har själv också spelat sedan jag var 7,8. Då det var första sims som regerade då förstås :)
21 år gammal, studerar till forskare och präst och har för tillfället snöat in på religionspsykologi, absolut något jag vill arbeta med i framtiden. Planen är att ta en master men har några år kvar dit så just nu njuter jag bara av att privilegiet att gå i skolan. Jobbar även 50% på en vägkrog där jag trivs rätt bra, även om 150% i längden är mastigt.
Bor hos mor min igen efter något år i egen lägenhet, spar till handpenning på en bostadsrätt och genom att vi delar på hyran här kan vi båda spara pengar vid sidan om :)
Har två små kattpojkar, mina bebisar, som jag inte skulle vilja vara utan. Ägnar rätt mycket tid åt lek och bus, känns för det mesta som att det är de som tränar mig istället för tvärtom.
Annars har vi två tjurar och tre råttor i familjen, fast de är min lillasysters.
Annars då? Boktönt med alldeles för stora räkningar hos adlibris, älskar att snickra, måla och rita. Galen i tatueringar och blev precis klar med min sjätte, en 3/4 sleeve. Till våren börjar jag på den andra, alternativ sätter igång med ett stort projekt som kommer gå över ryggen och ut på revbenen på båda sidor. Älskar, älskar tatueringar.
Det var väl jag i ett nötskal ungefär :)
Sims har jag spelat sen allra första kom ut även om det går i perioder. Man tröttnar ju aldrig i och med den ständiga utveckling, superkul :)
#22 Oooh, kul med en tattoo lover! Själv har jag två rätt stora på bägge övre armarna. Satsar definitivt på fler, men pengarna har man inte riktigt jämt :)
#23 Kul!
Jag brukar tänka att det är bra att man inte alltid har pengar, då hinner man tänka genom sina planer innan istället för att bara göra det impulsivt :)
Jag är 14 år gammal och går i åttonde klass i högstadiet, så det är väl det jag lägger ned mesta av min tid på, men om jag får en timme över eller två så dimper jag direkt ned i datastolen och sitter vid mitt älskade Sims!
Jag är en riktig pluggis och älskar nästan allt som har med vetenskap att göra, men framför allt kemi, fysik och matematik. Jag hoppas att jag om två år kommer komma in på Naturvetenskaps linjen på Katedralskolan i Linköping då jag himla gärna skulle vilja se mig själv som forskare av något slag i framtiden! :D
#13 Glömde tillägga i min presentation att jag också spelat the sims sedan det första kom ut och jag fick det i min 8 års present :)

#12 Jag trivs jättebra att jobba som assistent, är verkligen ett jobb jag trivs med. Det är svårt att förklara hur, men jag trivs med att jobba med människor på ett mer personligt plan och kunna förgylla deras vardag. 
Trevlig tråd! :)
Jag är 21 år och bor tillsammans med sambo och fem tamråttor. Pluggar på universitetet och läser just nu tredje terminen civilingenjör inom teknisk fysik. Det tar upp väldigt mycket av min tid, både på vardagen men även en del helger med plugg. När jag får tid över brukar jag pyssla, virka, sticka, spela spel, se film, läsa och så :) Mest ta det lugnt helt enkelt!
Sims har jag spelat sen det första kom :) Dock var det först när 2an kom ut som jag fastnade helt.
Jag är 19 år, bor i Luleå, jobbar för tillfället men ska börja plugga igen till våren förhoppningsvis. Har varit sjukskriven under våren så har ej ett färdigt gymnasiebetyg, vilket känns riktigt jobbigt :(
Har en hund och två katter.
Började spela sims 1 strax innan 2an kom ut, min mamma hade hittat det i kassan på Kappahl eller liknande, haha. Jag minns att jag älskade att spela med Robert och Bettan Newbie, hette de så?
Går i skolan, kommer hem, går ut med hunden, gör läxor, äter middag, går och lägger mig, vaknar, går till skolan… ja vilket liv jag har 
Rolig tråd =)
Jag är 26 år och bor med min sambo och son, två hundar och en mus. I stallet står min ädla springare.
Har ett heltidsjobb men har gått ner lite i tid för att vara med min familj mer.
Sims har jag spelat sen det allra första kom ut och har sen dess spelat i perioder. Men alla vägar bär alltid tillbaka till Sims förr eller senare 
Jag går i nian, blir gymnasium nästa år då. Bor hemma med mamma och syster (:
Så merparten av min tid är jag i skolan, resten sitter jag vid datorn/tv:n eller är med djuren. Har tre dvärghamstrar, tre katter och en hund härhemma.
I nuläget spelar jag sims mest på lov och helger, har inte tid annars. Klarar inte av att spela i "bara" en timme, om jag ska spela så gör jag det ordentligt. Tycker det är roligast att bygga husen.
//Jessie
#32 Hehe, jag är precis som du, kan inte spela the sims i bara någon timme eller så, utan det får bli ett par timmar ifall jag ska kunna få ur mig allt "spel-begär" :P Annars får det va!
Mycket kul tråd det här, så roligt att läsa om vad andra har för sig :)
#32 #33 Nej jag är precis likadan! Det går inte! Så ibland då jag har haft jobb och så, till exempel en kväll innan, plågar jag mig själv av att inte spela bara för att jag annars ALDRIG kan lägga mig i tid. Haha. Man fastnar och kan inte bara sluta sådär :)
Ja det blev en väldigt rolig tråd!
Jag är 21 år, arbetslös sedan juni 2010. Har lyckats leva på diverse sommarjobb och timjobb jag får tag på.
Bor tillsammans med min sambo sedan 4 år tillbaka och vi förlovade oss också nu den 29 okt när vi hade 4 år :)
Går just nu en Lager och Logistikutbildning med truckkort, började min 3.v långa praktik igår och än så länge går det bra.
Övrigt så sitter jag hemma, slöar, spelar sims, kollar film och de vanliga hushållssysslorna som att städa, lagat mat och diska medans sambon jobbar hela dagarna.
väldigt intressant att få veta mer om alla!
fast lite tråkigt att så många är arbetslösa…
man måste verkligen se till att få ett slut på arbetslösheten här i sverige! 
Medarbetare på Pokémon iFokus
18 år och går mitt andra år på gymnasiet, pluggar till lastbilschaffis…så glammigt 
Umgås mycket med min pojkvän om dagarna, försöker ta det lugnt och inte stressa….har mina djur som jag älskar att pyssla om.
Att sitta och göra saker för mig själv är som semester för mig….ex. spela sims, måla, sy =) drömmer om att flytta uppåt i landet..
Spelat sims sen första spelet kom ut…varit fast sen dess! Just nu är jag i en liten paus, så jobbigt med alla buggar och tråkigheter så jag har snöat in mig på real housewives of beverly hills…och…känner mig riktigt mesig hihi 
~mikkan
#37 vi får se det från den positiva sidan, då hinner man spela the sims betydligt mycket mer ;-) Ibland skulle jag bara vilja ta ledigt från jobbet och spela lite stället :-P
#39 Haha precis! Typ det som håller mig "vid liv" och inte lika mycket arbetslös zombie ;)
#37 Men ja, sjukt dåligt att arbetslösheten är så stor. Man undrar ju när det ska förändras…
jag är 15 år ( 16 den 12 december )
Mina intressen är Foto, barn & Djur. Jag går inte gymnasiet som jag borde utan jag tog ett sabbatsår för att söka in som lärling Barn o fritid till hösten 2013.
På dagarna så kollar jag TV, sitter vid datorn & tar hand om mina djur, har 1 hund 1 katt Samt idag så köpte jag 2 Degus o chinchilla. Så det är mitt sällskap. Ibland träffar jag och har riktigt roligt med mina kompisar, dock har dom alla mycket i skolan så blir inte jätteofta.
Jag ska försöka komma igång att rida igen också! :D
Sims spelar jag när jag får bra ideér eller är superduper uttråkad! (segt på min laptop så knappt lust ;) )
Bild på 3 av mina sötnosar :)
Bloggare på threesimsnerds.blogg.se
Kan väl passa på att skriva lite här jag med 
Jag är då 20 år gammal och bor i Piteå, hos min mor. Studerar på en distansutbildning och jobbar som kontaktperson åt kommunen. Eftersom att min utbilding sker online, så kan jag ibland spendera lite för mycket tid framför datorn. 
När jag då inte sitter vid datorn så umgås jag med min fina katt, Tula, dricker mängder med kaffe, ser filmer, läser om superhjältar, spelar assassins creed och emellanåt så hänger jag med My (som ni känner igen som myismyname här på tsif).
Sims har jag då spelat sedan ettan kom ut, och jag spelade då på ett mycket…hm…inte så speciellt lagligt sätt,
men det var för en hel massa år sedan det. Numera så köper jag alla spel jag vill ha (eller lånar av My).
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#42 Kul och höra! :) Vad innebär det att du är kontaktperson? Har själv funderat på hur man söker jobb på kommunen, aldrig direkt så att de "skyltar" om jobb…
#43 Kontaktperson innebär att man hjälper olika människor som har problem i sina liv. Problemen kan vara allt mellan att de har en taskig familjesituation, problem med att få vänner eller liknande. Man ska alltså finnas där, lite som en kompis och en förebild. Det är långt ifrån ett heltidsjobb, ett uppdrag kan ligga på att man träffas kanske 2-3 timmar i veckan. :)
Jag tror att man måste in på kommunens hemsida och söka själv där, för det är inget jobb som man skyltar ut på samma sätt som andra jobb :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#44 Okej! Det låter ju riktigt intressant och givande :) Ja jag får kika där… Förstår det!
Jag är tretton, bor i lilla Lund och i Trelleborg hos min pappa (= åka bil 40 min varje morgon när jag är hos han). På fritiden är jag med kompisar, i stallet, fast jag hat tyvärr ingen egen häst :( Jag leker med mina gerbilpojkar Rocky och Palantino nån timme varje dag också :D Snart flyttar två bebisar till hem hit… Längtar inte alls nejdå
Mina katter betyder också himlans mycket!
Annars tycker jag om att göra det mesta, gå i perioder. Ritar, lägger pärlplattor (större då med motiv elelr vad man ska säga.. :P). Sen är jag VÄRLDENS största spelnörd, spelar massor av spel, både på xbox och dator :D Sims spelar jag när jag har sug, går i vågor haha. Kan nörda i 2 veckor sen inte spela på en månad, sen får man sug igen osv :D
Mina älsklingar på bilden :*
Jag är tolv år och en datornörd. Spelar sims varje dag, jag hade en period när jag hade Windows Vista och när jag hade det spelade jag inte alls bara för att det stängde av sig när jag spelade sims.
Annars går jag i skolan Nybro i Småland. Lyssnar på musik en hel del också men inte så mycket som förut. Spelade minecraft några månder när jag hade windows vista men när vi upgraderade till Windows 7 försvann det. Osis!!!;(
//Elvira :)
// EE
Uppdaterar den här tråden lite (kanske mest för oss arbetslösa) när jag undrar hur ni stiger upp på dagarna litegrann?
Jag är en otroligt nattmänniska och mår bra på natten, har inspiration på natten, älskar att spela sims på natten och vips är klockan väldigt väldigt för mycket. Senaste veckan, eller sedan nyår ungefär, har jag många dagar stigit upp 12-13 och det känns inte helt ok. Men det är ju det som är grejen, för vems skull ska man stiga upp? Om man ändå inte har någonting inplanerat eller något som måste göras tidigt?
Någon som har något superbra tips på hur rutinen rutas in i vardagen igen eller som bara känner igen sig och vill dela med sig? Kan ju även gälla om du typ pluggar halvtid eller nånting, vad för sysselsättning (eller ej) du än har som innebär att du inte måste "gå upp" i tid :)
Jag pluggar på distans, eller mer korrekt internetbaserat, vilket betyder att jag aldrig har några tider att passa. Är också nattmänniska och kan sitta hela nätterna och plugga eller kolla serier, lägger mig oftast vid 05.00 och går upp igen vid 12-13. Pluggar bäst på natten och har släppt tankarna på att jag måste vända tillbaka dygnet, funkar det så funkar det.
Annars kan man ju gå med i en grupp eller något som träffas på förmiddagen, då måste man ju gå upp. Medborgarskolan t ex har ju många kurser :)
#48 Alltså, du beskriver min situation precis! Och jag har ändå hundar men ändå svårt för att gå upp!
Har faktiskt försökt att ändra på detta nu genom ett nyårslöfte, eller det är en del av nyårslöftet. Planerar min dag in i minsta detalj! Får se hur det går längre framöver…
#49 Okej! Du då har vi samma dygnsrytm just nu alltså. Ja precis, funkar det så funkar det. Det är bara så jobbigt med pressen utifrån för mig. Från föräldrar, vetskapen om att ens vänner går och lägger sig för att gå upp tidigt till jobb och andra saker.
Jo det har du rätt i. Har tänkt börja plugga på heltid till hösten, men det är ju då!
#50 Skönt att höra att man inte är ensam, och skönt att höra att du också har hund! För mig nu senast har det som varit att hans sista (första?) promenad blir där vid 5, och sedan beroende på hur pojkvännen har dygnet just då går han ut igen vid 12 ca. Kan få lite dåligt samvete över det, men brukar ju inte vara såhär "illa"…
Det låter ju smart att göra så! Är otroligt dålig på att planera, speciellt om det gäller saker som inte "måste" göras, som ett jobb eller plugg.
Jag skrev förresten ett längre inlägg om just det här i min blogg < direktlänk. Om någon kanske känner igen sig!
#48 Jag "lider" också av omvänd dygnsrytm. Brukar gå och lägga mig klockan 6 på morgonen efter att hunden fått en sista promenad och sen vakna runt ett, halv två och gå ut med honom igen. Sen sover jag antingen vidare ett par timmar eller håller mig uppe… :S
I mitt fall kan det bli ändring på det när skolan börjar. Annars funderar jag på att börja prata med områdets hundägare och försöka få till en typ morgonpromenad mellan oss som faktiskt går hemma och inte gör så mycket på dagarna. Det om något vore motivation för att gå upp för min del! :D
Jag sitter även jag uppe väldigt länge ibland blir det till två för någon helg sen så satt jag uppe till tre. :S
Men jag ställer alltid en klocka speciellt på vardagen då ställer jag klockan på 8:30 men snozzar oftast till 9 eller i en hel timme. Men jag brukar oftast dra igång lampan jag har vid sängen så jag inte ska ligga i mörkret.
Mellan söndag-fredag så har jag klockan på 8:30 möjligtvis 9 på lördagar är min sovmorgon. Men just på vardagarna försöker jag att komma upp mellan halv nio, nio bara för att få en vardag. Oavsett om jag går och lägger mig. Det funkar hur bra som helst :D
#55 Det där försöker jag också göra, ställa klockan och tända i rummet. Är inte lika framgångsrik dock för jag stänger av klockan, drar täcket över huvudet och sover vidare. Men jag jobbar på det, funderar på en sån där väckerklocka som lyser starkare och starkare :)
#56 Det finns en sån väckarklocka som lyser upp och man ska ha en sak i sängen så vibberar det =)
Annars är det en annan sak och sätta väckarklockan en bit ifrån sängen så att man MÅSTE stiga upp för att stänga av den
#54 Okej, jag förstår! Ja det kan lätt bli så alltså… Känner igen mig. Ska du börja plugga om ett tag eller? :) Ja, just att ha någon att träffa och promenera med kan verkligen peppa en!
#55 Det låter ju bra. Jag brukar ställa klockan själv, men kanske att den ringer med jämna mellanrum från 10 eller någonting. Att tända kanske ger framgång. Man får väl helt enkelt ge det några försök :)
#56 En sån väckarklocka har jag också funderat på! Heter den nånting med morning light? Känns så konstigt om det ska funka så bra, men det kanske det gör.
#57 Jag lär mig att sova igenom väckarklockan och jag sover oavsett hur ljust eller mörkt det är i rummet… :S
#57 Kanske var en sån jag tänkte på! Provade det där med att ställa väckarklockan längre bort förr, men jag gick bara tillbaks till sängen igen. Fastän jag kanske bara kunde sova i 10 min till, haha. Men man kanske får börja testa igen!
#58 Ja, jag ska på upprop redan imorgon och så börjar det dagen efter. Så jag är lite smånervös. :) Har inte gått i skola på många år.
Japp, det drog upp mig förr i tiden när min hund var yngre. :D Vi var en grupp på tre personer och fem hundar som gick ut och gick varje morgon. Underbar tid! :D
#59 Ja sen har vi ju det… Man blir så van och jag blir livrädd om jag skulle ha en jätteljudlig signal, så det blir oftast en lugn och "uppväckande" typ. Ibland har jag testat med att inte dra ner rullgardinen så att man verkligen har dagsljuset i ansiktet när man vaknar, men har inte gett så goda resultat.
#61 Oj men vad roligt! Får man fråga vad det är du ska plugga? :) Funderar själv på att börja till hösten på universitet. Bara 2 år sedan jag tog studenten, men ändå. Många börjar ju direkt efter.
Låter jättekul ju :D
När jag ligger och snossar så har jag min snos på 10 minuter per varje gång Så varje tio minuter så ringer klockan från det att klockan ringt.
#62 Ja, det har jag inte lyckats lösa själv… :(
En gång hade jag en väckarklocka som verkligen lät som ett brandlarm när den drog igång. Tror du inte jag lärde mig sova igenom den också? :S
#63 Jag ska läsa in och komplettera min gymnasieutbildning, som påbörjades fyra gånger men aldrig avslutades. Den här terminen ska jag bara läsa Engelska, samtidigt som jag söker in till fler ämnen till höstterminen. :)
#66 Vad kul! Pojkvännen gör det samma just nu, himla bra att allting går att läsa upp :)
#67 Åh, roligt! :D Ja, det är jätteskönt. :)
Mådde inte alls bra under tonåren, så jag är glad att jag kan läsa igen saker och ting nu när jag är äldre och mår bättre. :)
#68 Ja det är verkligen bra när det går! Oftast är det ju det som ställer till det, ens mående. Och då är det ju super att man kan ta tag i det lite senare :)
#69 Precis!