The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 6304 ggr
Blanksteg
0

Äga två tomter - plantera på den ena

Hej!

Går det på något sätt att äga två tomter, varav den ena fungerar som plantage (eller vad man ska kalla det)? Jag vill nämligen att min sim ska ha en till tomt att plantera alla grödor på. Jag har sett nu att man kan äga två tomter, men man kan bara plantera på hemmatomten :/

pistenbully
0

De andra tomterna man kan äga är väl allmänna tomter? Men om man bygger ett bostadshus på en sådan tomt som man köper så borde man kunna ha hemtomten som plantage? Iof kanske det blir mycket spring i husen när alla kan vara där? :-/

Blanksteg
0

Jo, det var så jag gjorde. Jag köpte en egendom på allmän tomt, och gjorde om det till tomt. Men om jag använder den tomten som boende och plantagen som hemmatomt så blir det lite knepigt ändå, då simmen åker till plantagen automatiskt direkt efter jobbet etc. Så blir mycket spring.

Zorro_Tiger
0

Hur kan man ha 2 tomter!? Är det på sims 3 "standard" eller vad man säger ;) ?

"Det är inte människor som hatar mig, det är jag som hatar människor"

Blanksteg
0

Ja, i basspelet kan man köpa en egendom på allmän tomt (man gör en allmän tomt och bygger något på det, så blir det automatiskt en egendom som man kan köpa. Man kan inte köpa en tom tomt), och sedan när man klickar på den tomten så klickar man sedan på "fastighet" och till sist klickar man på "gör till tomt" (eller vad det nu står).

Zorro_Tiger
0

Vaaa…? Fattar inte :P

Blanksteg
0

Förlåt, jag är himla dålig på att förklara :) Kan försöka skriva det i punktform istället.

• Placera en tomt i staden
  • Gör om den till allmän tomt
  • Gå in på tomten och bygg ett hus/en byggnad på den
  • Gå tillbaka till spelet och simmen
  • Klicka på tomten och klicka sedan på "köp egendom"
  • Klicka sedan igen på tomten och sedan på "gör till tomt"

Sedan så äger man då två tomter, men det ursprungliga hemmet är "hemmatomten" och den andra tomten kan man då inte göra samma saker på som på hemmatomten, tyvärr.

Zorro_Tiger
0

Nej det är du inte, Jag som inte hade vaknat ännu, Haha :P Men hur kan man placera ut en tomt i staden, Jag menar man kan ju inte ändra den alls :(

pistenbully
0

Men om du var två tomter intill varandra så ser du när din sim kommer hem, eller så ger du den en uppgift på den tomten du vill ha den till så går den dit automatiskt ;-)

Blanksteg
0

#7: Du klickar på "ändra stad" i menyfältet (samma knapp som när man ska avsluta eller spara spelet). Sedan längst ned till vänster så finns en knapp som illustrerar ett rutnät (eller vad man ska säga). När du klickar på den så kommer olika "rutnät" upp, som då är tomter och du kan välja storlek. Klicka på ett av dem, och placera det sedan på någon ledig plats i staden.  :) Man kan även placera träd, buskar och föremål i staden, som finns under samma knapp som rutnäten/tomterna.

Blanksteg
0

#8: Ja, så skulle man ju kunna göra :) Men besökarna skulle ju ändå komma till plantagen (hemmatomten) då, och dem kan man ju inte styra, om man inte använder fusk. Eller man kan ju ropa på dem i och för sig…

Äh, jag får skapa en större tomt istället och placera huset på den och på så vis ha en större trädgård för odling, vilket kommer bli fulare. Men men…