Hur får man simbotar?
Hej, jag köpte expansionspaketet drömjobb igår. Och jag undrar, hur frå man simbotar i spelet? Jag vet att det går att ha när man har drömjobb, men vet inte hur?
SimBotar är min favoritdel med Drömjobb och mitt favoritlevnadsstadie!! :D Gosiga små saker med oändligt mycket charm. :D
Det är relaterat till Uppfinnarfärdigheten. Du måste få upp den färdigheten i nivå 10 och sen vänta på en möjlighet relaterad till den. Möjligheten kommer jag inte ihåg exakt vad den heter, men jag tror det var något i stil med "Största uppfinningen", "Stora uppfinningen" eller liknande. :)
Möjligheten kommer att ge dig massa uppdrag för att samla in sakerna som behövs för att bygga SimBoten! Följande saker behövs för att bygga en SimBot:
- En bit osmält Palladium
- 10 Livsfrukter
- En hjärtslipad Rosa Diamant
- 100 skrot (skrotenheter)
Det krävs alltså 10 i Uppfinnarfärdigheten och 7 i Trädsgårdsfärdigheten (för att kunna plantera rätt sorts frön och odla livsfrukter).
Dessa ingredienser kan vara en mardröm att hitta, men det är så värt det när man ser sin nya, fina, glansiga SimBot utan rost kliva ner från byggbänken! :D
En annan metod för att skaffa en SimBot är att köpa en för Livslång Lycka! :D
Den kostar ungefär 40 000 Livspoäng och den anländer till ditt hushåll med bil, har jag för mig. Tråkigt nog är den rostig och smutsig, men i övrigt är den som en vanlig SimBot! Plus att den börjar med relationen Bästa Vän till den sim som "köpte" sig den. :D
En tredje metod, om man har Övernaturligt, är att skaffa ett elixir som förvandlar en av ens vanliga simmar till en SimBot! :D
Man kan skapa elixiret själv med minst åtta poäng i Alkemifärdigheten, eller så köper man den i Elixirshoppen som finns i staden. Den dyker upp slumpmässigt i elixiraffären, så man måste ha tur. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#1 Åh, tack så himla mycket för ett bra svar!
#2 Det var så lite så! :)
Lycka till och posta gärna bild på din SimBot när du väl har fått tag i en! :D
När jag skaffade en simbot via livsönskningar så kunde jag inte spela som den :( är det alltid så eller var det bara en bugg?
#4 Det måste ha varit en bugg. :O :(
Jag kan spela som min som min sim önskade sig som Livsönskning. Den var precis som en vanlig sim och blev medlem i hushållet. :)
Åh, jag glömde en JÄTTEVIKTIG detalj angående SimBoten!!
På grund av ett kodningsfel (eller om det var ett programmeringsfel, minns inte detaljerna ordentligt) så kan man inte bygga SimBotar i kvarteret Bridgeport!
Jag känner att det är viktigt att nämna detta, så man inte kämpar sig igenom alla delar av uppdraget bara för att inse att det inte går att bygga SimBoten vid uppfinnarbänken när allt är över. :(
#5 ja, den kom till hushållet och syntes som alla andra simmar men jag kunde inte välja att spela som henne :-( men tur att det bara var en bugg då! :-D