The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 2800 ggr
NrFoto
0

Sparade spel till annan dator

Jag ha precis köpt mig en ny dator men jag funderar över hur jag ska gå tillväga för att alla mina sparade spel ska följa med. Vilken mapp ska jag föra över för att få med de? :)

Mitchika
0

Jag tror du kan få lite hjälp med det i artikeln om att kopiera sina sparfiler. :D

Det är nästan samma sak och artikeln borde visa vilka filer det är som du är ute efter att flytta. :D

http://thesims.ifokus.se/articles/509dc064d4ebea648c000387-sa-kopierar-du-dina-sparfiler?articles-1

Det är bara att fråga om något är oklart. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

NrFoto
0

Fast jag har ingen Saves mapp :S

Mitchika
0

#2 Då är du antingen i fel mapp och tittar, eller så har du inga sparfiler att flytta… :S

Vilken mapp tittar du i och var ligger den?

NrFoto
0

Jag gick in i Electronic Arts - The Sims 3 och där skulle mappen ligga stod det men det gjorde inte det. Jag har ju både sparade spel och nedladdade möbler :/

Mitchika
0

Vilken Electronic Artsmapp? Datorer har ofta två. :)

Den ena ligger på hårddisken, som man kommer åt via Datorn. Sökvägen brukar vara typ: Lokal disk (C:)/Program (x86)/Electronic Arts/The Sims 3

Det är FEL mapp, där finns inte sparfilerna.

Den andra mappen ligger i Dokument eller Mina Dokument, beroende på vilken dator man har. Från dokumentmappen går man till Electronic Arts och sen The Sims 3.

Där ska sparfilerna finnas. :D

NrFoto
0

Okej där var den! Tack så mycket :D

Mitchika
0

#6 Åh, vad skönt att den fanns där! :D

Blev lite orolig ett tag att något skulle ha hänt med din sparmapp. :S

NrFoto
0

Nej då jag hade den.. men oturligt nog fick jag inte med alla mappar när jag förde över utan något hände under överföringen vilket betydde att jag var tvungen att föra över filerna igen. Fast då hade jag redan hunnit tagit bort spelet på den andra datorn för att börja installera på den nya :(

Så back to scratch ändå!! :(