WOW! Nyheter till Sims 3!
Jag vet inte hur många av er som sett livesändningen på Origin men de berättade om en massa kommande händelser och visade även lite mer från Sims 3 University.
Men till nyheterna. Till de som var oroliga att University skulle bli sista expansionen, var lugna. Det kommer mer. I juni i år kommer en ny expansion som heter "Island Paradise". Det är en ny plats som kommer bestå av öar. Där du kör BÅT mellan öarna, kan ha en egen ö att bo på eller driva ett hotell. Hotell-delen har fått ett inslag av sims 2 arbetsliv då du faktiskt driver hotellet själv.
Du kommer dessutom kunna bo på en husbåt för första gången och även snorkla och komma ner under vattnet. Vad man kan hitta under ytan får vi se senare :).
Senare i år kommer det ännu en expansion. De nämnde bara att det ska ta simmarna in i framtiden. Mycket spännande.
Till er som missade livesändningen alltså. Hoppas det är fler som är lika exhalterade som jag :)
Vad heter live sändningen? Jag tänkte att den förmodligen går att se på youtube :)

Den heter inget speciellt vad jag vet. Men du kan se den här: http://www.livestream.com/electronicarts
Oh! :D

OJ! Oj! Så bra det låter.. jag ska gå in och kolla nu.
Kastrering är Aoch O i arbetet med att minska på de hemlösa katterna
Jag ska kolla på den när jag får tid antagligen på fredag kväll eller så
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Wow!!! vad coolt!! 
Medarbetare på Pokémon iFokus
Spännande! Ser fram emot detta! :-D Kanske blir den hemliga expansionen i rymden? Jag har dock en fundering, tror ni dessa spel blir sådana som man laddar mer (tänker på hidden spring) eller om dessa kommer på skiva?
Fattar inte varför de ska stressa med alla expansioner?
#8 Troligen press från fansen som klagade som attan innan… 
Jag minns hur alla tjatade om Årstider innan det släpptes. Varje gång det spekulerades om en ny expansion så sa folk hela tiden att "Jag hoppas det är Årstider!!!" eller "Åh, vad synd att det inte är Årstider!!" och "När kommer Årstider då!?"
Bara här på forumet. Tänk alla andra ställen, alla engelska och utländska forum och alla mail till EA som måste ha skrivits med klagomål på att dom dröjde med Årstider och att det borde komma NU etc.
Det skulle inte förvåna mig ett dugg om det kommit liknande klagomål angående många andra expansionspaket också.
Även här på Sims iFokus har man klagat tidigare på att det dröjde för länge mellan expansionerna i början. (Men det var länge sen) EA får dessa klagomål och försöker anpassa sig.
Det är svårt att göra alla nöjda och att arbeta konstant med expansioner betyder mindre tid med att arbeta på buggar, glitchar och felkoder… :( Det är dessutom inte lika lönsamt att arbeta på patchar som fixar problemen, så det blir väl bara dom mest kritiska problemen som åtgärdas.
Kunden har alltid rätt, heter det. Om kunden klagar så måste säljaren anpassa sig efter kunden, eller riskera att förlora kunden till andra företag med andra produkter som kanske lockar mer då.
Folk är nyckfulla. Kommer inget nytt till spelet så tappar dom lätt intresset och hittar nya saker att intressera sig för och The Sims glöms bort. Även när den nya expansionen väl kommer så rycker dom bara på axlarna och säger att: "Jaha, okej. Men jag sysslar med det här nu, kanske en annan gång."
Det gäller att hålla kundens intresse uppe, vilket man gör genom att hela tiden komma med nya saker och nya erbjudanden.
Det är bara mina tankar bakom det hela. :)
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#9 det ligger mycket i det du säger.
Det måste jag köpa !! :D .
Men håller med #9
Oj, ja det låter ju jättekul! :D Men jag är osäker på om jag skulle köpa nån av dom.. Är väldigt nöjd nu, vill ha universitetsliv dock, men annars så är jag rätt nöjd som det är nu!
Vill också ha det så verkligt som möjligt (fast övernaturligt var ett undantag, älskar ju älvorna och varulvarna! :3) så en rymdexpansion är nog inget för mig .. Sen har man ju det där problemet som kallas för lite pengar … :S