Vilket expansion?
Jag har enbart sims 3, och vill verkligen ha några expansion paket!
Trodde dom kostade runt 100 kr, efter ett tag… men nu såg jag att det norksa och finska :( Blir det dom språken i spelet då? Eftersom att jag har svensk i grundspelet.
Sen dom jag verkligen vill ha mest är: Leva livet, Årstider och Husdjur..
Men skulle jag köpa dom tre skulle det ju gå på runt en 600 vilket jag inte har lust att slänga ut med en gång på spel..
Så vilka är bäst? Kan nog tänka mig att köpa två.
http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/pc-mac-spel/PCCDSIMS3WASE/the-sims-3-destination-varlden-pc?scid=PRICECOMP_PRICERUNNER_EGAB Är denna svensk? För den är ju billig..
Kommer inte priset sjunka på alla om ett tag eller är det bara något jag fått för mig?:P
Nej, du får spelet på svenska 
Så det spelar ingen roll om jag köper t.ex. Leva livet på finska och typ drömjobb på norska från cdon? det blir ändå på svenska? helt säkert? :D isåfall har du räddat min kväll! Haha
#4 jag har grundspelet på engelska och årstider på danska och övernaturligt på svenska. Härlig blandning det där, men allt i spelet är på engelska 
Så om mitt grundspel är på svenska borde det bli svenska då med!
Det skulle va awsome eftersom det skiljer något enormt i priserna :)
#5 Ja precis, språket på grundspelet är "dominant" eller vad man ska säga. Det på grundspelet är det som blir språket på alla andra :D
Gud va bra!! Hur kommer det sig då att prisen skiljer sig så enormt?:O
#7 Det undrar jag med :O . Det kanske är ett försäljningsknep eller liknande!? :S
Jätte konstigt är det:o
http://cdon.se/spel/the_sims_3%3a_dr%C3%B8mmejob_(dk)-8564644
&
http://cdon.se/spel/the_sims_3%3a_dr%C3%B8mmejobben_(no)-8564642
Vad är det för skillnad på dem?:O Mer än olika språk? Kan dom för 99 vara begagnade eller? hmm. sen står det också
Expansion pack:
Nej
Jag blir galen på detta jhahah
Okej, nu har jag suttit och tänkt och kollar lite. Köper Leva livet, Kvällsnöjen, Drömjobb och destination världen eller vad det heter.
Men jag är lite osäker på destination världen .. Dom 4 går på 385 med frakt.
Sen tänkte ja betsälla Årstider för 208 kr med frakt.
Så det blir en hel del och jag var tvungen att leta i alla gömmar jag har för pengar. haha.
men är destination världen värt at köpa?
Det där med expansion - nej .. var otroligt konstigt skrivet, det står inte något mer om det heller. Kan du inte logga in och läsa recensionerna på cdon.com? :)
det är inga recensioner på dom :(
Men då, shitt va drygt. Hade jag kunnat hade jag köpt för att prova och se om det funkar eller inte :P
Det är just nu att jag sitter i kvalet om jag vågar köpa eller inte haha :)
Dom som är danska på cdon är iallafall expansionspack ;)
Ja, dom andra två som jag lagt i varukorgen är också det!
Aja chansar väl. annars får jag skicka tillbaxs det :)
Har du destination världen? :)
Nej jag har inte det spelet, har inte hört så jättemycket om det heller. Men jag vet iallafall att om man har destination världen kan man vara en typ av ande i övernaturligt :) . Har du övernaturligt då? :)
Nej, har ingen alls:( Därför jag vill ha! Och jag vet inte riktigt om ja gillar övernaturligt… Sen har jag rätt dåliga vibbar av destination världen också, så förmodligen blir det att inte köpa det.
Okej, men jag tror att du kommer få jätteroligt med dom spelen du har tänkt att köpa. Årstider känns nästan som viktigaste expansionet för det gör spelet ännu mer verkligt än vad det var innan det! :D
#17 Nej, anden kom med i expansionen "I Rampljuset". :)
Men om man köper Destination Världen så får man mumier i spelet! :D Åh, så jag älskar dom små liven…! :D (Mumierna, alltså)
Annars rekommenderar jag starkt Husdjur, djurmänniska som jag är. :D Det får finnas hur mycket årstider, väder, resemål, möhippor, zombies och annat i spelet som helst, men utan husdjuren så är spelet så tomt enligt mig… :(
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#20 Okej, jo jag känner att övernaturliga grejer är inte någonting jag har lust att ha i spelet just nu, och resa verkar inte heller vara så där jätte wow. haha. Vill också ha djur, men jag övervägde emellan att ha djur eller olika väder och det blev väder, även fast jag så gärna vill ha djur också, allt blir så dyrt bara:(
#21 Det finns något övernaturligt i varje expansion som hör till Sims 3, inklusive grundspelet…
:D Det är lite av spelets charm, gissar jag på. :)
I The Sims 3 grundspelet finns det spöken, både som NPCs och spelbara simmar.
Köper du Husdjur så får du enhörningar.
Köper du Årstider så får du utomjordingar.
Köper du Leva Livet så får du låtsaskompisar. (relativt lätta att ignorera)
Köper du Destination Världen får du mumier. (lätta att ignorera, då dom bara dyker upp på resmål)
Köper du Kvällsnöjen får du vampyrer.
Köper du Drömjobb får du simbotar. (inget man märker förrän man bygger dom)
Köper du I Rampljuset får du andar. (lätta att ignorera)
Köper du Övernaturligt får du en hel armada av övernaturliga väsen så som varulvar, "förbättrade" vampyrer, häxor, älvor och zombies! :D
#22 Jaha det visste jag inte! Eller jag tänkte inte dirket på det haha :)
Jag tycker faktiskt älvor och häxor verkar kul! Men inget jag känner att jag måste ha och dom är så dyra!:(
#23 Nej, du ska absolut inte köpa någon expansion som du inte känner för! :D
Bättre att satsa på det som du tycker verkar kul och intressant. :) Som du säger, dom är dyra och det är bättre att lägga pengarna på dom man verkligen vill ha. :D
Ja precis, det blir ganska mycket pengar!
Såg precis att årstider har gått upp i pris!!! :( Så himla ledsen skulle beställa nu och såg att det inte kosta 199 kr längre på webhallen, utan 400.. Nu förstördes min dag :(
#20 aha, tur att du rättade mig där :D
haha, det där om att man får enhörningar när man köper det spelet. Hur funkar dom, är dom som vanliga hästar men har bara ett horn eller har dom några speciella egenskaper? :)
#25 kolla på pricerunner eller någon som sida och titta om du hittar det billigare någonstans=? :)
#26 Är pricerunner, webhallen va billigast med 199 men nu ligger alla på 400 kr :(
#26 Enhörningar kommer fullt tränade i Galopp och Hopp, vilket är både skönt och tråkigt då jag älskar att träna mina hästar själv. :)
Dom har även magiska egenskaper som är rätt praktiska. Välsigna fauna hjälper växter, tror dom kan återuppliva döda/vissnande växter. Dom kan även välsigna simmar och förbanna dom också. Till min förtjusning så fick jag reda på att enhörningar även kan sätta eld på saker! :D
Så ta väl hand om dom, eller så kommer deras hämnd! :D
Dom kan även ta bort loppor från katter och hundar, vilket jag tycker är vrålskönt så man slipper dom bada hela tiden. :)
Enhörningar kan inte gå i avel på ridcenter, men dom kan få föl med andra enhörningar eller andra hästar utanför som den lär känna. Fölet kan bli antingen enhörning eller vanlig häst, såvida inte båda föräldrarna är enhörningar. :)
#28 hahaha vad roligt och intressant det låter :D #27 hmm, vad synd och tråkigt. har du vart inne på spelbutikerna asså i typ köpcentrum å så ?.
#22 förbättrade vampyrer 
vad är det för skillnad?
(jag skaffade övernaturligt före kvällsnöjen)
Medarbetare på Pokémon iFokus
#30 Jag läste om skillnaderna en gång, men jag kommer inte ihåg dom alla nu på rak arm. :)
En av skillnaderna har jag för mig är att vampyrerna kan förbättra sina vampyriska förmågor så som varulvarna kan. Tror jag, jag har inte spelat vampyr sedan Övernaturligt kom. Har full fokus på mina varulvar. :)
Den andra skillnaden är Solskyddskrämen, så att dom kan vara ute i solljus. Det är vad jag kommer på nu, kan sätta mig in i det mer senare när jag skriver om vampyrer. :)
Nu har jag besällt! Blev Kvällsnöjen, leva livet, drömjobb och husdjur!
Årstider blev det tyvärr inte :(
#32 jag har det här årstider, och mitt spel har samma språk som orginalet (som vi sagt tidigare i dusskussionen) http://cdon.se/spel/the_sims_3_%C3%A5rstider_limited_edition_dk-21151110 :D
Det var tydligen slut, men lägg en bevakning vettja :)
#33 La in bevakning för ett tag sen, men den finns inte längre :(
Nu har jag iallafall fått spelen, måste jag installera dom i ordning och ska jag tänka på något speciellt?
Du behöver inte installera dom i ordning! :)
Okej va bra :)
Oftast så har www.webbhallen.com de billigaste spelen!
Köpte mitt årstider där för 179 kr för två veckor sedan. Skynda dig och kolla om det finns bra priser nu. :)
#38 Det var ifrån webbhallen jag tänkte köpa, på natten satt jag och kolla på det då kostade det också 179 kr. På morgonen hade dom höjt :(
Nej!! nu blir jag arg… nu är priset sänkt igen :s Och jag som inte har några pengar:(
#om du har fast inkomst kanske du kan ta på faktura?
#41, Jag är bara 17 så har ingen inkomst :/
okej men får du inge studiebidrag heller?