The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1382 ggr
_Elina
0

Blue screen

För några dagar sen stängdes min dator plötsligt av när jag spelade sims 3. När den startade igen stod det att jag hade fått blue screen, dock såg jag aldrig någon blåskärm innan den stängdes av. Jag provade gå in på spelet igen men så fort jag kom in till en familj hände samma sak igen; datorn startar om och jag får felmeddelande om blue screen.

Jag har provat att avinstallera alla spel och ominstallera grundspelet men det hjälpte inte. Jag har gjort en systemåterställning till en tidigare tidpunkt men inte heller det gjorde någon nytta. Efter det återställde jag hela datorn till fabriksinställningarna, provade installera grundspelet igen men samma sak händer så fort jag kommer in i spelet.

Det här sker alltså så fort jag startar spelet men aldrig annars. Därför undrar jag om det kan ha något att göra med sims eller om det är min dator det är fel på? Den är ny sen i somras och ska klara av att köra sims 3 (vilket alltså har funkat fram tills nyligen). Någon som vet vad jag kan göra?

Mitchika
0

Testa att se om din dator kan köra The Sims 3 via den här sidan:

http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Sök reda på den senaste expansionen du har till Sims 3 och sök på den. Får det bra resultat så klarar din dator av Sims 3 utan problem. Sidan kan också föreslå förbättringar som kan göras på datorn för att köra spelet ännu bättre, som t.ex förslag på nytt grafikkort eller bättre processor. :)

Det låter enligt mig som om det skulle kunna vara något fel på datorn. Så agerar min gamla dator varje gång jag försöker spela Portal 2 på den… förbaskade skräpmaskin. :(

Om datorn är så pass ny som den är så borde garantin fortfarande gälla och du har säkert supporthjälp från företaget som du köpte datorn av? :)

Jag skulle ringa deras support, berätta vad som hänt och be om råd. Det finns chans att dom vill att du skickar in datorn till dom, men dom lär troligen ge dig en lite råd och tips på saker du kan göra innan det behöver gå så långt. :)

Min nya dator kom med ett trasigt grafikkort (tillverkningsfel) och när jag kontaktade Komplett angående det så fick jag skicka in datorn och grafikkortet byttes utan att det kostade mig ett öre annat än bensinpengar för två mycket korta bilresor. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

_Elina
0

Jag gick in på sidan du länkade och min dator ska klara av att köra Sims 3 utan problem.

Jo det är nog som du säger, att det är datorn det är fel på. :/ Jag får helt enkelt ta och ringa support. :)

Men hur kommer det sig att det bara blir så när jag startar The Sims 3 egentligen? Har du någon aning?

_Elina
0

Tack för snabbt svar förresten! Glad

Mitchika
0

#2 Jag har faktiskt ingen aning… :S

Kan komma med massa gissningar, men det är bara lösa spekulationer. :( Min dator blev vi inte kloka på för fem öre, så eventuellt köptes det in en ny då den gamla ändå hade många år på nacken.

Support kan nog hjälpa dig bättre än någon annan. :) Det är väl den enda fördelen med att datorn krånglar när den fortfarande är relativt ny, mycket kan gå på garantin.

#3 Det var så lite så. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

_Elina
0

Okej, ja jag får höra av mig snart och hoppas att dom kan hjälpa mig. :)