Familjen Smithie
Apaloosa Plains har fått nya invånare, cowboy familjen Smithie som består av farmor Margot, pappa Howard, mamma Ellie och tonårsdottern Melie.
Men inte är det slut där utan såklart finns de fyrbenta vännerna med. Hästarna Yellie Bean och Busterie. Hunden Jakey och katten Yassie finns också med i bilden såklart.
Familjen kommer utsprungligen från Texas där de bodde mitt ute i ingenstans på en gård med flera hundra hektar och mycket djur. När farfar Mike gick bort tynade Margot bort allt mer och för att få en helt nystart packade de in allt i bilarna och åkte iväg till Apaloosa Plains där de hoppas på en ny start.
Både Howard och Ellie rider western med hästarna och har tidigare tävlat framgångsrikt. Idag rider de bara för nöjes skull. Deras dottern Mellie har inget hästintresse alls och är inte jätte nöjd över att ha kommit från ett bondställe till ett annat. Men här finns det i alla all grannar precis i närheten och kanske några snygga pojkar?
Mellie är känd för sina otyg men ingen kan få henne att ändra sig.
…
Följ med famijen Smithie i deras jakt på lycka och kunskap i den nya staden Apaloosa Plains!
Bilder m.m kommer så fort familjen är skapad då allt ännu bara är i tankarnas värld

Låter intressant, följer :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Följer! :D
Kul att flera vill följa! Hoppas kunna installera spelen i eftermiddag och därmed skapa familj och börja spela :)
Låter riktigt kul! :D Dessutom älskar jag familjerna och hästrna du gör, så följer självklart :)
4¤: Kul att höra :)
---
Tyvärr kommer allt bli lite annorlunda. Då vi fick virus när jag laddade ner saker till sims för ett par dagar sedan fick vi omformatera hela datorn. Kommer aldrig mer ladda ner saker så tyvärr kommer inga roliga hästar eller så finnas i olika storlekar m.m vilket jag kommer sakna så otroligt mycket! Men vågar inte chansa så de får vara som det är :( Får göra det bästa av situationen men det känns otroligt tråkigt.
Bilder kommer upp i kväll och vining av familjen. Hoppas kunna fixa huset också
Howard Smithie:
Howard är en trevlig arbetsam man på 48 år, han har under hela sitt liv arbetat på familjegården där han växte upp. Redan som fyra åring tillbringade han all sin tid bland djuren och hjälpte till med blandade uppgifter. Som äldste son var det en självklarhet att han skulle ta över familje företaget. Som 18 åring tog han över till största del med famijen bakom sig som han i sin tur började försörja.
När han var 20 år träffade han sin fru Ellie på en höstfestival och året därpå var de gifta och dottern Ellie var på väg.
Både Howard och Ellie har haft ett intresse för reining och western ridnng och har tävlat båda två upp till nationell nivå. Idag rider de bara för skojs skull men har forsatt på western linjen.
Howard rider sin gammla trojänare Busterie, en 19 årig morgan häst med
mycket temprament.
Familjen betyder mycket för Howard och även djuren ingår som familjemedlemmar. Han är en stor djurälskare, men när det kommer till människor är han mycket flörtig och en hopplös romantiker,
På fritiden fiskar han gärna eller är ute i grönsaks landet där hans gröna fingrar trivs allra bäst!
Margot Smithie:
Den äldsta i husen och därmed hon som bestämmer. Margot är en 85 årig bestämd och härjad dam som har levt sitt liv. Hennes man Mike dog för två år sedan vilket höll på att förgöra Margot totalt. Efter 60 år tillsammans så var det dags att för den ena att lämna in. Margot gick ner sig totalt och visste inte var hon skulle ta vägen. För att familjen skulle få en nystart så lämnade de Texas och flyttade till Apaloosa Plains.
Margot har sedan Mikes död haft problem att binda sig till en ny man och lever idag ensam, hon har problem att ta till sig även manliga vänner. Dagarna tillbringar hon hellre i sin bokhörna och har förvandlats till en riktig bokmal. Dock kan hon faktikst slita sig från boken är det är dags att laga mat Hon är en riktig kockbegåvning och älskar att laga mat. Margot tar gärna med Jakey ut på en promenad för att hitta frön som hon kan odla och för att få fina grönskaer. Margot är verkligen en hundperson och hittar alltid någon hund att kela med var hon än är.
Dock gör Margot inte allt för sina hundar, Jakey som älskar att bada får tyvärr bada ensam när Margot är i närheten då hon lider av fobi för vatten.