The Sims iFokus

The Sims

Etikett: fel-och-buggar-med-spelet
Läst 1936 ggr
DolceVita
0

Tar MINUTER att placera ut hus...

Hej! Laddade ner lite nya byggnader och grejer, men för varje hus jag placerar ut så måste han vänta i flera minuter medan spelet "Behandlar". Förut tog det drygt tio minuter för ett hus att hamna på plats. Sedan så kan det ta ytterligare fem minuter att vrida på det om det hamnar åt fel håll. Någon som vet vad felet kan vara?

Visserligen så är min dator då väldigt full och spelet tar mycket längre tid än vanligt att ladda över huvudtaget. Kan datorns dåliga utrymme påverka spelet så mkt att det helt enkelt är det som orsakar hela problemet? Hjälp!

What doesn't kill you makes you stronger.

Nicollan
0

Blir så för mig med, just när det gäller placera hus och rotera. Tar inte sååå lång tid egentligen men man är ju bortskämd och vill att det ska gå på 1 sek :D men segt är det iaf.

Tror det har att göra med om man har en bra speldator, om man har dåligt utrymme kan nog absolut påverka spelet.
Och om du har laddat hem saker kan även det sega ner..

_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Pinglan00
0

Jag har med haft så har precis rensat till mig utrymme kanske går det snabbare då men det är så när jag sparar med

simskakan.blogg.se

En blogg om TS4

Mitchika
0

Många faktorer spelar roll här, har jag märkt. :)

Det underlättar laddningstiden om:

• Din dator är ett grymt spelmonster som kan tackla i stort sett vilket spel som helst med lätthet. (Det vill säga, en riktigt bra speldator och en stationär dator)
  • Du inte har så mycket eget innehåll i spelet, så som nedladdade simmar, nedladdade frisyrer, kläder, möbler etc.
  • Din dators hårddisk inte är överfull, samt att datorns prestanda är/hålls i bra skick.
  • Du inte har spelet alltför länge på sparfilen! Mycket problem, långa laddningstider och dylikt dyker upp eller förvärras på sparfiler som man har spelat väldigt länge på. (Legacys till exempel)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows