trillingar, två gånger!
Jag försökte få trillingar på the sims 3 för några dagar sen. Detta fungerade fantastiskt bra! Men sen ville jag ha ett barn till. Och då får jag barn. Eller jag menar tre barn till! Så nu är finns det 8 simmar i huset, börjar bli jobbigt att hålla koll på allt. Sedan ser jag att pappan håller på att dö! Så när han dör (om 4 dagar) kommer allt gå åt helvete. Så min fråga är, hur kan jag få honom att överleva?!
Har du en dödsblomma i din katalog så går det. Annars får du ringa barnvakten hela tiden :P

Hur får man en dödsblomma?
Man måste odla en, tror det kräver ganska höga trädgårdsfärdigheter.
Min sim fick upp ett dödsfrö när han fiskade! Så man kan alltså överleva längre om man odlar fröet så det blir en blomma och har det i katalogen?
#4 Ja precis :)

Vart får man tag på frön till dödsblomman då? och jag har hört att man ska kunna plantera ägg men jag har aldrig lyckats, oavsett grad på trädgårdsfärdigheter. Någon som vet vad mer man kan odla förrutom det "vanliga" som finns i affären och vart man hittar fröer?
#6 Okända fröer kan man hitta i parken. Det har jag gjort men jag har aldrig hunnit plantera det.
Dödsblomma brukar finnas vid kyrkogården. Och så är det dom unika fröna som kan vara det.
Den kräver minst nivå 6-7 i trädsgårdsskötsel för att planteras o så..
Livsplantor, och annat mys finns med:)
Är han så gammal så han snart ska dö kan du ju alltid stoppa åldringen och sen när du vill att alla småbarnen ska växa upp kan du ju bara hålla in shift och klicka på simmen som ska växa :p Då kan pappan fortfarande vara 4 dagar från att dö när barnen är tonåringar..
#6 man får ett "uppdrag" om att odla typ 10 ostar och klarar du den så får du kunskapen att odla ägg och grejer.
#10 jag har för mig att jag har odlat det utan ett uppdrag.
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
man kan använda fusk….
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Du kan andvända fusk till att han ska kunna överleva. Ta hand om honom och lägg han i sängen.. :) Sedan kan du också gå till sjukhuset. Så får dem där hjälpa till.
simskakan.blogg.se
En blogg om TS4
Jag vet inte hur det är med Sims 3, men på Sims 2 finns ju ett fusk så att alla simmar i hushållet slutar åldras.
MVH
SchappisenWilton
Gå in i inställningarna och avaktivera åldrandet. När du vill barnen ska åldras så gör du det manuellt genom att trycka shift+ctrl+c och skriver in "testingcheatsenabled true" i rutan. Sen håller du in shift och klickar på den sim du vill ska åldras, då får du upp allternativ där ett av dem heter "aktivera åldrande" vilket gör att simen åldras till nästa stadie.
Fast kör du legacy kanske det inte är att föredra, jag kör som sagt alltid på fusk i sims vilket gör att det som sker sker på "min" vilja. (styr till och med familjemedlemmarna på detta sätt dvs vilka som ska ingå i familjen och inte, kan till och med fuska mig till en enhörning på det sättet vilket man gjort några gånger). ;)