The Sims iFokus

The Sims

Etikettspelhjälp
Läst 2303 ggr
AngoStar
0

Nya hår!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har sett att många som spelar The sims 3 använder hår som man inte kan "använda" i spelet, elr få i expansioner. Så jag tänkte fråga kan ngn förklara hur man får såna hår? Om det är gratis mm. Det skulle vara jätte snällt! Glad Tack på förhand!

//Elina ♥

Tufsenmilano
0

Om du menar nerladdade hår, så kan jag hjälpa dig!

HÄR är en bra sida för att ladda ner hår, kläder, möbler mm. Du går in på Downloads, The sims 3 (eller vilket spel du nu än spelar) och sedan väljer du typ Hair. Då så står det ganska högt upp på sidan All, Subscriber & Free. Om du vill ladda ner gratis hår klickar du på Free, och då kommer alla gratis hår upp. Du letar upp nåt snyggt och klickar på det. Under bilden finns en knapp där det står Download. Då laddas det ner och kommer automatiskt in i ditt spel. Men det är inte helt riskfritt. Kan i värsta fall medföra virus, och buggar. Men oftast blir det bra! c:

extraordinary
0

Hejsan!

Du kan också gå till www.thesims3.com och leta dig fram till Exchange. Där kan du ladda ner simmar, klädstilar, tomter och mycket mer helt gratis. Det du laddar ner från Exchange är sådant som andra laddat upp i Exchange.

Lycka till! :)

AngoStar
0

Tack så mycket! :)

//Elina ♥

AngoStar
0

Nu har jag laddat ner ett hår från The sims resource (stav) men jag hittar inte håret när jag skapar en sim. Har jag missat ngt? :P

//Elina ♥

EmelieLund
0

Hej! När du laddar ner tex. ett hår från thesims3.com är det bara att trycka på "lägg till i spelet" sen kommer det finnas i ts3 launchen alltså startprogrammet till the sims 3, kryssa i den lilla rutan vid sidan av din download (dom hamnar under fliken "nerladdningar") och tryck på installera efter det kommer det komma upp en ruta där din download installeras, när det är klart kan du bara trycka på "klar" eller liknande då kommer håret finnas i spelet, därimot om du laddar ner från tex the sims resource som du sa, peggyzone eller någon annan sida, så behöver du först och främst ladda ner winrar och ett zipprogram tex, 7zip som jag använder, det är helt gratis att ladda ner du använder dessa för att kunna extrahera/packa upp din download till spelet. du lägger bara in programmen på din dator någon stans så du vet vart du har dom, efter det kan du ladda ner ett hår från tex the sims resource,dock måste du göra lite annorlunda den här gången, du sparar din download under electronic arts/the sims 3/downloads om du inte har någon downloads-mapp måste du göra en först, när du lagt in din download där höger klickar du på filen och väljer "packa upp här" nu går du in i launchen och gör precis som du gjorde med downloads från thesims3.com, kom ihåg att vissa downloads behöver du ladda ner en mesh till som oftast finns länkad brevid din download, hoppas du förstod ungefär vad jag menade, lycka till!Glad

AngoStar
0

Tack så mycket för hjälpen! :)

//Elina ♥