En ny Månadsutmaning är äntligen här!
Nu har vi äntligen kommit ut med en ny månadsutmaning, den här gången för januari månad! :D
Månadens Utmaning den här gången är "Färgtema: Spöken" och detaljer finns i den officiella tävlingstråden nålad högst upp bland alla inlägg på sajten, men här är länken för säkerhets skull:
Posta på med frågor, tankar och allt ni kan komma på i den här tråden! Men försök att hålla Månadsutmaningstråden (i länken ovan) fri från övriga kommentarer och bara för bidrag. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Vi har fått in vårt första läckra spökbidrag till tävlingen! :D
Titta gärna i tävlingstråden och se om det ger lite inspiration. :D
Johoo!! vilken kul utmaning!! 
Får man använda Poseplayer till bilden?
Typsikt Namiko.. hur ska jag kunna matcha det 
Medarbetare på Pokémon iFokus
#2 Vad roligt att du tycker det! :D
Klart att du kan! :D Jag pysslar lite med mitt eget bidrag vid sidan om Legacy Barlow. :)
Hihi, jag har redan fullt med planer i huvudet :D
Inte för att vara sådan, men du skrev "Månadens Utmanings" :)
#2 Det ska nog gå, jag funderade inte så mycket på mitt bidrag. Hade redan ett passande hus och behövde bara välja spöken och få dom att göra som jag ville (har inte poseplayer). Fick min idé väldigt snabbt men det ligger ändå några timmars jobb bakom det hela, bara det att jag gjorde jobbet för några veckor sedan.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#6 jag har inte heller poseplayer…
#5 Fixat! :D
#6 Jag älskar ditt orangea hus, skulle vilja bo där själv. :D
Jag har Pose Player och älskar den! :D Finns så många härliga poser för simmarna, som jag missbrukar lite för ofta… XD
#8 Du har det iaf själv nu så du kan flytta dit alla simmar du vill. Men ja, jag vill också bo där..
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#9 Haha, fresta mig inte! XD Jag ska ju fokusera på Legacy Barlow!! :D
#10 Okej, rör inte ön förrän du kommit till generation 4 i legacy Barlow :P
#11 Okej, men varför just generation 4? :D
#11 För att det var lagom långt bort :P Jag vill läsa massa mer!
#13 Passande, eftersom jag än så länge har planer för familjen ända fram till generation 4 föds. :D
Yay! 
Är det okej om det är utomhus?
Får man redigera bilden?
Hoppas min är ok, det blev inomhus, och bilden är oredigerad :)
Om bilden inte är ok är det bara att säga till, jag har flera på lager, tyckte bara den var bäst 
ska bli spännande att se alla andra bidrag 
#15 Jadå, det står att det är okej att ta bilden var som helst! :D Ute eller inne.
#16 Bra att du sa det! Bilden får inte vara redigerad i någon form av bildredigeringsprogram, eftersom det egentligen tar bort det mesta av syftet med utmaningen.
Målet är ju att matcha spöken och omgivningar med varandra färgmässigt i spelet. Använder man ett bildredigeringsprogram för att matcha spökena med omgivningen så försvinner ju utmaningen med det hela. Jag lägger till det i reglerna. :)
#17 Om bilden inte är redigerad i något program utan tagen direkt i Sims så är det ett helt godkänt och otroligt fint bidrag! :D
Undrar då om det är godkänt att t.ex. dra upp ljuset eller ner det?
Tycker bilderna kan bli mycket bättre pga det. Och då ändrar jag ingen färg heller, eller ja ^^ Hoppas du förstår, är det heller inte okej?
Denna utmaning gjorde mig faktiskt sugen att göra en spökfamilj, har aldrig haft lust till det förut :) Får se om jag har tid till det bara
#20 Jag får förtydliga regeln lite och säga att ingen manipulering av bilderna över huvud taget är tillåtet. Det är inte riktigt rättvist mot folk som inte har kunskapen, möjlighet eller programmen för det. :)
Samt att utmaningen den här månaden gäller att ta en bild i Sims 3 som matchar temat, inte att redigera/manipulera en tagen bild i Sims 3 för att göra den så vacker och passande som möjligt. :)
(Vilket visserligen kan vara en idé för en annan månadsutmaning!)
I själva spelet får du trixa och fixa med ljusuppsättningar, ljuset beroende på dygnstiden och allt du kan komma på hur mycket du vill. Men när bilden väl är tagen så ska den läggas upp som den är och inte redigeras/manipuleras. :)
Du skrev inlägg #24 i reglerna, men här är bara 21 :)
#22 Fingrarna slinter ibland! 
#23 ja, det händer för mig hela tiden 
kom igen nu allihopa!
inte mycket tid kvar 
Nu måste jag peta lite på den här igen och påminna om utmaningen! :D
Vi får förfrågningar om nya utmaning titt som tätt, men när dom väl är igång så vill knappt någon delta. Så visa lite spökbilder nu, gottfolk! :D
Ja, kom igen nu, det måste bli överfullt med bilder så att det blir OMÖJLIGT att välja vilken man ska rösta på 

Vad innebär det om man vinner? :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#28 Inget speciellt, annat än att dom topp tre bästa bilderna kommer hamna i en artikel på sidan med medlemmens namn under. :)
Eventuellt en liten intervju med det vinnande bidragets ägare och kanske Insider till alla tre vinnarna om jag känner mig snäll. 
KOM IGEN NU!!!
det är inte alls lång tid kvar nu!!!

#29 Okej :) Vad är en Insider? 
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Det är typ ingen tid kvar!!!
Skynda att vara med nu när ni har chansen!!! 
#31 "
iFokus är ett litet företag utan stora resurser. Vi jobbar hårt för att få in pengar för att kunna vidareutveckla iFokus. Om du tycker att vi gör ett bra jobb och vill stödja oss lite extra så är det oerhört värdefullt om du skaffar iFokus Insider.
iFokus Insider är en prenumerationstjänst som kostar 20 kronor per månad, vilket dras på din mobilräkning. Förutom vår tacksamhet får du då också några funktioner som vi har tagit fram för dig som stöttar oss.
- Rätt att vara med och bestämma vilka inlägg som ska röstas bort i vårt modereringssystem.
- Möjlighet att skicka filer till andra medlemmar.
- Automatisk signatur till dina inlägg (med t.ex. egna länkar).
- Skriva anonymt (på sajter som stödjer det).
- Fler funktioner kommer."
Kopierat texten Härifrån
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#33 Det där gäller väl inte längre? :S
Vad jag har hört så ska det väl bara gå att få Insider via guldmynten nu för tiden?
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke