The Sims iFokus

The Sims

Etikettts1-och-ts2-expansioner-med-mera
Läst 1445 ggr
[MiniPim]
0

Problem med att starta sims

Nu har vi köpt sims 3 husdjur och vi har instrallerat det osv, fast pappa förstår inte vart man ska instrallera expansions paketet. 

Vet någon? Ni får säga till om ni inte förstår.

PotatoEcho
0

Jag brukar inte ändra något sånt där, det gör ju sin egna plats där den borde vara eller hur man ska säga. Brukar bara klicka på fortsätt där. Men det är ju om man inte vill ha på någon extern hårddisk eller något.

Om det var det du menade?

[MiniPim]
0

#1 Okej tack!:) men alltså när vi har instrallerat det och sen öppnar det så funkar det liksom inte :/ och jag har för mig ayt man ska kpppla det till grundspelet på något sätt!

PotatoEcho
0

Nej man behöver inte koppla ihop dom på något sätt vad jag vet. 

Är det i launcern ( hur det nu stavas) du inte kommer in i eller kommer du in där?

[MiniPim]
0

Okej, nä jag bara klickar på det så kommer det upp någon lapp att det inte går att öppna :/

PotatoEcho
0

Kan du ta en skärmbild så är det lättare att förstå?:)

[MiniPim]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Så! :)

PotatoEcho
0

Den där har jag aldrig fått upp! Är du säker på att du har installerat the sims 3?:)

[SallysPigge]
0

Nu måste jag fråga, har du grundspelet? För det måste du ha annars fungerar det inte.

[SallysPigge]
0

Såg nu att du har nämnt grundspelet. Nu kommer en annan fråga. Är något av spelen kopior? Alltså icke köpta utan nedladdade?

[MiniPim]
0

#7 Ja det är jag.. :) 

#9 Nej det är det inte, eller ja vi har laddat ner grundspelet men betalat för det.

[SallysPigge]
0

#10 Ok jag bara undrar för vi får fågor om olagliga spel ibland. Vilket inte är tillåtet.

Det är konstigt det som händer, men har ni testat att installera om grundspelet?

[MiniPim]
0

#11 Ja jag förstår! :) 

Nej det har vi inte, men kan testa. 

Bara en fråga! Min kompis har också husdjur, och hon lånade ut det till sin andra kompis så hon typ kopierade spelet och hade det. Är det ok att göra? 

Men min pappa ska fråga sin arbetskamrat imorgon som är ganska bra på detta, så han kanske fixar det. Annars torr jag att problemet är att man behöver ha grunspelet på skiva :/

[SallysPigge]
0

#12 Nej det är inte ok att kopiera andras spel.

Du ska inte behöva ha grundspelets skiva om du har köpt det lagligt och sedan laddat ner det. Det ska fungera ändå.

Hoppas det läser sig med att installera om och om inte att eran vän kan hjälpa er.

Själv kommer jag inte på något annat.

[MiniPim]
0

#13 Okej, för min kompis hade kopierat ett spel från en annan och hon tänkte ''låna'' ut årstider till mig så tänkte att det var bra att fråga! 

Nä precis, vi har ju betalat och sedan laddat ner det. 

Ja jag hoppas det, tack för hjälpen. :)