Hage brevid huset?
Simmarna har köpt en tom tomt för att ha som en hage för hästen då den inte får plats på tomten där dom bor.
Men hästen vägrar att gå in i hagen. Jag har den inställd på Allmänmark och besökare tillåtna. Hur gör ni andra?
Hur gör den när den vägrar?
Medarbetare på Pokémon iFokus
Ja den står still och vill inte bara. Har du någon lösning på det hela?
Jag vet inte, kan det vara för att det är en allmän tomt?
Du kan prova att teleportera den in i hagen:)
Går det inte att göra om tomten till en bostadstomt?
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
#4 Teleportera in den låter inte kul, vill ju att den ska gå själv.
#5 Men kan man äga en bostadstomt till?
#6 Har för mig att jag har läst om andra som har gjort så. Går ju alltid att testa.
Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.
Har testat nu men jag får det inte att fungera, känns som jag har testat alla varianter. Har lyckats få en häst nu men då kan jag inte låsa grinden. Försöker ta bort grinden men då är hästen sedan borta :(
Det blev samma sak för mig att hästen inte ville gå in,så tog bort en del av staketet och sen gick den in:)
Men hur får du den att stanna där?
Då kan du ju bygga dit staketet igen 
Man kan inte låsa grinden. Så hästen kommer så den kommer kunna gå fritt hela tiden
#11 ja men då försvinner hästen hem till tomten igen. :( Ja ja jag har lagt ner den idén nu … Så tack i alla fall