The Sims iFokus

The Sims

Etikettts3-allmänt
Läst 4530 ggr
mikkan01
1

Inspiration husbygge!

Hallådär!

Jag gillar ju att bygga hus, det är typ det enda jag gör på sims men ibland kan jag inte komma fram till VAD jag vill bygga, så det slutar med att alla hus blir ungefär likadana.

Ni får gärna tipsa om vad jag ska bygga för något, ex. en liten koja, ett slott, presidenthus, hästgård, en vanlig villa….

Laddar upp bilder på de klara husen här sen! =D

~mikkan

[innebandybitchen]
0

Kan du inte försöka göra en hästgård med platsför 2-3 hästar och plats för 4 simmar? :) och sedan ladda upp på exchange? ;)

mikkan01
0

Det kan jag göra! =)
Ni får gärna berätta om det ska vara modernt, lantligt o.s.v. också! 

~mikkan

[innebandybitchen]
0

# Gör som du tycker är bäst, lite lantligt kanske :D Men använd helst inte massa storeföremål för jag har inte det :)

mikkan01
5
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Är snart klar med hästgården, har hållt på i någon timme nu. Brukar inte göra såna så ofta men den blir helt okej! 
Har inte använt några downloads alls och ska försöka hålla mig till det.

Här kommer en liten bild sett framifrån =)

~mikkan

[SallysPigge]
0

Snyggt! :)

[Chokladmousse]
0

Superfint! I love it!

Skulle du kunna bygga ett enkelt och modernt hus? Det ser enkelt ut, men samtidigt modernt? Miniutmaning här!

[innebandybitchen]
0

#4 Väldigt fint!

Misarn
0

Tjusigt :-)

mikkan01
0

Tack så mycket!!! =D
Är snart klar, har inte hunnit spela så mycket men har börjat möblera lite idag och det närmar sig uppladdning på exchange, hoppas någon vill ladda ner det!

#6 Har faktiskt aldrig byggt några moderna hus, blir en kul utmaning. Nästa bygge alltså =D

~mikkan

mikkan01
0

Nu är gården klar, ska bara ladda upp det =)
Här är en liten bild, det finns plats för 4 hästar. Det finns alltså en liten gård de kan vara på, ett "träningshus" och själva stallet. Samt. ett litet fikarum och sadelkammare i ett.

Laddar upp flera bilder sen när jag flyttat in någon i huset så det fula rutnätet försvinner. 

~mikkan

mikkan01
0

~mikkan

mikkan01
1

Nedervåningen

~mikkan

mikkan01
0

Övre

~mikkan

[innebandybitchen]
0

NEEJ, en spiraltrappa :(

mikkan01
0

#14 :O? Det är inget store-föremål

~mikkan

htt
0

Vilken fin gård! :)

[innebandybitchen]
0

#15 Nej, men jag har inte det expansionspaketet ;)

lillysam
0

Vad fint!! Kan du skicka länk och vilket expansionspaket får man spiraltrappan i? :O

mikkan01
0

Tack! =) Tror att trappan kommer med destination världen, rätta mig om jag har fel.

~mikkan

SimsBrooke
0

#19 Tror att trappen kom med Leva livet.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

mikkan01
2

Nu är jag snart klar med det moderna huset också, vet inte om det blir bra? Brukar aldrig bygga modernt, pojkvännen sa att moderna hus består av enbart fönster ;) fick bli en hel del fönster..

~mikkan

[Chokladmousse]
0

#21 Snyggt! Me gusta!

mikkan01
0

Här är en länk till det moderna huset: http://www.thesims3.com/assetDetail.html?assetId=6990056

Det andra verkar inte ha kommit upp än, får vänta ett tag!

~mikkan

mikkan01
0

Ni får gärna komma med nya tips och idéer på husbyggen =)

~mikkan

Namiko
0

Jag hade jätteroligt när jag byggde ett kollektiv. Det är inget man brukar bygga i sims, så jag skulle gärna vilja se hur någon annan löser det. Alltså ett hus för 8 simmar som inte är släkt med varandra.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

mikkan01
0

#25 tänkte på något liknande, typ fler hus på en och samma tomt som ändå gränsar till varandra med gemensamt kök osv. Kanske blir nästa bygge! =D

~mikkan

mikkan01
0

Förstår inte varför inte andra huset kommer upp i min studio? Det står att det är uppladdat och klart…hmm…

~mikkan

[IdaSo]
0

Skulle gärna vilja ha ett hus som bara har möbler och saker från årstider,husdjur och såklart vanliga sims :)

mikkan01
0

#28 Hade tänkt hålla mig till möblerna som kommer med grundspelet till nästa bygge 🙂

~mikkan

[IdaSo]
0

#29 ok :)