Spelet har bytt språk
Okej, innan jag börjar med mitt problem måste jag förklara lite satt ni förstår bättre…
Jag har köpt och laddat ner alla mina sims 3 spel via en plattform som heter Steam. Steams ägare har fått tillåtelse från spelbolagen, bla Sega och Electronic arts som ger ut sims att sälja det på deras plattform och båda får en del av kakan när någon köper ett spel via Steam så jag har inte laddat ner olagligt och därför borde jag ha rätt att fråga om hjälp utan att tråden ska låsas för att jag frågar om något olagligt vilket jag inte gör? :)
Nu är problemet att jag helt plötsligt har fått spelet på engelska och inte på svenska som det var för nån dag sen när jag spelade sist. :S Vad jag har sett så är allt på engelska förutom när man ska ta rester från kylen då står det på svenska, maträtterna är det enda som står på svenska, typ äppelpankaka.
Jag har försökt leta bland inställningarna i spelet för att försöka hitta någonstans man kan ändra språk på men jag hittar inget, Går det?
Jag har för mig att då jag installerade spelet behövde jag inte välja något språk då spelet tog det språket jag hade på datorn och Steam dvs. svenska.
Jag har tittat och varken datorn eller programmet Steam som jag spelar ifrån har språket engelska, utan allt sånt är på svenska men spelet på engelska.
Då tänkte jag att den kanske har installerat någon patch på engelska och sen har spelet blivit på engelska? kan det bli så? Finns det något sätt att avinstallera senaste patchen för att se om det är den som gjorde spelet till engelska?
Jag vet att det vart väldigt mycket text men jag har markerat frågorna med fetstil iaf så orkar ni inte läsa allt så läs bara frågorna :)