Legacy: Winchester
Ruby Winchester
Grundare
Ålder: Ungdom
Egenskaper: Arbetsnarkoman, Kockbegåvning, Prydlig, Miljömedveten, Tursam
Prolog
När man inte har något så är det lätt att grabba tag i det man hittar. Ruby hade själv sökt sig till det spirituella under sin fasansfulla uppväxt, där daglig fysisk och psykisk misshandel var vardagsmat. Mor hade alltid kunnat trösta, men när hon till slut blev misshandlad till döds av fadern så vart Ruby ensam kvar i mardrömmen, tröstlös.
Det var under en kylig höstmorgon, inte långt efter moderns död, som det märkliga inträffade. Ruby hade som vanligt suttit på sitt rum och mediterat sig lugn efter sin faders senaste utbrott.
Genom att meditera fick Ruby en uppenbarelse. Hon hade som vanligt besökt sin trygga plats, en glänta ute i en vacker uråldrig skog, då ett graciöst kattdjur kom tassande mot henne. Vanligtvis vore en person förskräckt när ett så enormt rovdjur närmar sig totalt utan rädsla, men Ruby kände direkt att detta inte var ett hot för henne.
Plötsligt pratade kattdjuret med henne utan att röra på sina läppar.
Hon berättade att detta inte var livet som Ruby förtjänade. Hon berättade att Ruby aldrig varit ensam - och aldrig kommer att vara det, någonsin. Det sista Ruby hörde denna gången var ett löfte. Ett löfte om att om hon någonsin undrar något - eller behöver hjälp, så behöver hon bara besöka denna platsen igen.
Sedan vaknade Ruby på golvet igen, vimmelkantig men med känslan av en nyvunnen frihet. Här hemma hade inte Ruby tänkt bli kvar länge till! Sparpengarna räckte nätt och jämt till en stor, vacker tomt uppe på ett vackert, naturnära berg.
**REGLER
**Följer det mesta som framkommer i artikeln på thesims.ifokus.
Har inte lagt till några valfria regler.
Mvh Nathalie
Låter faktiskt riktigt bra!
Jag gissar på att du också gillar Supernatural ;)
#1: Tackar! Har länge funderat på att göra min första legacy med berättelse. Har endast gjort utmaningen privat tidigare ^^
Du gissar rätt! ;) Från början var det min lillasyster som var helt frälst, men sen ville hon börja se den från början med mig, så nu är jag "smittad", haha!
Mvh Nathalie
Du skriver riktigt bra!
Jag smittade min bror ;) Han hatar mig för han inte kan sluta kolla.
#3: Tack! Försöker verkligen att skriva mer för att inte "tappa språket" så att säga, nu när jag inte pluggar. Därför kändes det som en utmärkt idé att starta en ny legacy familj! :D
Haha men det borde ju vara tvärtom! Jag älskar att hitta serier som jag inte kan låta bli att glo vidare på. I och för sig så brukar det vara just det serier är bra på… xD
Mvh Nathalie
Följer! :)
Medarbetare på Pokémon iFokus

Följer jag med :)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Följer! Ska du uppdatera här eller på en blogg?
#5 & #6: Vad kul! Hoppas att jag inte gör er besvikna nurå bara! 😉
Hade egentligen tänkt spela en lite längre stund nu när jag ska skriva första delen, men eftersom det hände så mycket tok så vill jag sammanfatta det första dygnet i Rubys nya liv. 😃
Ruby tar tag i sitt liv - flyttar.
Inte ett ord har yttrats. Inte ett enda! Det är ingen som vet att Ruby köpt en tomt på andra sidan av landet - så långt bort från far som möjligt.
Efter ett så långt och kuvat liv kan det vara svårt att känna att man varit värd att ha några vänner. Ruby hade alltid varit ett ensamt och tillbakadraget barn. Då det äntligen var dags att ta tag i sin frihet så såg hon bara fördelar med detta.
"Det här är min chans", tänker Ruby. "Min riktiga chans att ha ett eget liv, träffa nya människor - och självklart uppfylla min högsta önskan".
(Att vara en framgångsrik kock och göra mat som ingen kan motstå! - Nivå 10 i kulinarisk karriär)
Första dagen Sunset Valley bestämmer sig Ruby för att gå till parken och fiska. Mest för att hon kände ett enormt behov av att vara ute i den vackra naturen, men även för att få skingra sina tankar och känna fiskelyckan.
De små mörtar hon lyckats dra upp verkade dock inte vara tillfredsställande nog så efter ett tag fick hon nog och plockade lite vackra blommor istället.
Med en stor bukett blommor vandrar Ruby vidare mot Bistron för gå på en arbetsintervju. Chefen i köket, Molly French, blev mäkta imponerad över Rubys arbetsmoral och engagemang - det fanns aldrig ens någon tvekan, hon är anställd!
Efter en lång dag i parken bland alla människor så hann Ruby knappt lägga ned huvudet på kudden, hon somnade inom några andetag.
"Denna dagen har känts himla bra, vilken tur jag har haft!" Hinner hon tänka innan regnet börjar falla. Som om inte det vore nog så vaknade hon för tidigt nästa morgon, endast för att ställa sig upp och bli träffad av en blixt!
"Hoppas att det här inte blir en otursdag bara därför" muttrar Ruby, medan hon lånar duschen på gymmet. Så snörvlar hon till och upptäcker ännu ett bakslag - pollenallergi.
(Ruby stör sig egentligen inte riktigt på att inte ha tak över huvudet, naturen är trots allt bland det bästa hon vet!)
Mvh Nathalie
#7: Du hann visst skriva medan jag uppdaterade 😉 Vad trevligt att du följer!
Mitt inlägg i #6 svarar väl på din fråga, men ändå. Jag kommer att uppdatera här! Mest för att jag inte hade ork att koda och fixa en helt ny blogg just nu. Min "kreativitet" ligger snarare i spelandet och skrivandet nu. 😃
Mvh Nathalie
Jättebra! ✨

#8 Jag är då inte besviken ;)
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Följer du skriver jättebra 😃
Följer! :D
()_()
(●‿●)