The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 2379 ggr
Emelice1206
0

The Sims 4?

Hej!

Satt och tittade på lite videos igår om The Sims 4; spekulationer etc. Vad tror ni om en fjärde Sims-generation. Vad innebär det, kommer ni köpa det (om det kommer ett dvs) och något återkommande mönster i expansioner/prylpaket?

Det börjar bli ganska mycket tillägg nu, men jag funderar bara på hur simmarna skulle se ut. Och det skulle väl vara ännu bättre grafik, undrar bara om datorerna skulle orka med det då…

En liten spekulationstråd, ingenting mer :) Vet ju inte ens om det blir ett till spel, EA har aldrig sagt något om det. Undrade bara vad ni tyckte om det.

En av de videos jag tittade på sa att spelet då (enligt hans beräkningar, vilka syftade på hur lång tid det gått mellan gundspel, expansioner osv) skulle komma ut 2014, eller 2015. Men det vet ingen någonting om!

Jamie+Engla
2

Jag tycker de kan stanna på 3an och ge ut fler möjligheter istället.. annars börjar ju allting om igen.

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Emmy
0

Tycker samma som #1 :)

Det blir för mycket om de kommer ut med en till. Visst det skulle vara kul med bättre grafik ännu en gång, men allt färre skulle kunna ha det på sina datorer, plus att det blir så jobbigt för alla att köpa om alla expansioner, IGEN. :) Men om det skulle komma en skulle jag nog inte köpa det.

Jamie+Engla
0

#2 Nä, det blir för mycket. STÖRRE FOKUS PÅ FLER MÖJLIGHETER OCH EXPANSIONER!!! =)

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

SimsBrooke
1

Tycker dem kan vänta ett bra tag innan 4an kommer ut isf. Men jag vet inte vad dem kan göra bättre än trean förutom grafiken.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Sigrun
0

De skulle kunna göra massov av bättre saker, låta en vara tattuerare på riktigt i spelet utan mods och annan skit, låta en STARTA eget och inreda sin egna företag och så vidare! sen förstår jag inte varför man överhuvudtaget skulle vilja betala för det där, det är ren och skär lurendrejeri utan alla expansioner så är inte direkt grundspelet speciellt bra, har inte direkt så mycket saker osv. visst är kul ibland att spela men jag är ingen sån som gärna pungar ut massa pengar för dessa..

Sen är jag inget direkt fan av EA längre, de lägger sig i mina favvospel devs som BioWare och fuckade up dragon age tex. anyhow ville bara ge min synpunkt :P

SimsBrooke
0

#5 Att starta eget företag på typ en annan tomt, som arbetsliv till tvåan tror jag kommer komma innan vi ens vet ordet utav det. Jag tror säkert att ett "arbetsliv" expansionspaket kommer komma när vi minst anar det :D

Sigrun
0

Arbetsliv var ju ambitions om jag inte har helt fel:? då man fick brandman, spökjägare, designer och arkitekt, samt man kunde ha trädgård då hmmm..

SimsBrooke
0

#7 Möjligtvis men jag tror de kommer att komma ett mer som arbetsliv eller jag HOPPAS på det.. 

Måste fråga, laddar du ner olagligt?

Sigrun
0

Ja när det gäller sims, sen testar jag spel på det viset med, men om man hittar något väldigt bra så köper man ju :) tycker det är fruktansvärt mycket pengar om man ska köpa sims, först orig spel, för 400 nånting, sen för expansioner á 300 ca och sen så släpper de ju ca 15 visst behöver inte köpa alla: men har liksom the sims 3, ambitions, pets, nightlife, destination världen, leva livet, supernatural.. 

Hade spelen varit billigare så skulle jag ev betala gillar dock endå inte EA hehe :) menar inte att verka agressiv bara som jag tycker :)

mikkan01
0

Tycker att 3an bara är en uppdatering av 2an…hade varit kul med något nytt om det skulle komma en 4a.
Vill passa på att "njuta" av 3an än….känns som att det kom ut igår ju😃

~mikkan

SimsBrooke
0

#9 Då vi inte accepterar att prata om att få tag på the sims olagligt tog jag bort det i ditt inlägg.

Emelice1206
0

Håller med alla, tycker de ska hålla sig till 3an, enligt mig är det spelet väldigt bra redan!!

Emelice1206
0

Förresten, i semesterparadis (Island Paradise) kan man starta ett hotell, om man vill starta eget dvs :)

Sigrun
0

Jo fast tänk tex. om man kunde ha aglity tävlingar eller liknande, sen finns det ju mer hästsporter än enbart hoppning och galopp! kattutstälningar tex, starta egen kennel, eget stuteri, tatueringsstudio osv. och att man har ett ställe som man bygger för detta endamål, skulle ju va nice och att man slipper modda det.. sen verkar det ju som att alla hästar som man har är bra oavsett och så är det ju inte riktigt på riktigt så hmm.. men jaaa, man kan nog inte simulera allt helt perfekt.

Sen kan man ju undra varför de tog bort djurjobben som var i sims 2, då kunde man ju ha en hund som var polishund tex.

SimsBrooke
0

#13 Tycker inte det är samma sak som att ha typ som arbetsliv som fanns till tvåan..

Emelice1206
0

#15 Nae, det är det ju inte. Var inte riktigt ett fan av arbetsliv, men det är en smaksak.