The Sims iFokus

The Sims

Etikettts1-och-ts2-allmänt
Läst 4703 ggr
[Älskamig]
0

Husidéer till Sims 2

Jag har inga idéer på hus till Sims 2. Brukar oftast tröttna och bara lägga ihop alltsammans, stänga av och kolla på alla andras hus här på iFokus! Jätte tråkigt, jag vet, men ja.. Vad kan jag göra? 

Hjälp med idéer. Utvändigt är lätt att fixa, men invändigt har jag inga idéer på. Vet inte hur man laddar ner prylar till Sims 2 heller, utöver tilläggsspelen! :/

hallonflickan
0

Jag tycker det är extremt roligt att bygga hus, iaf, i sims 2 är inte lika haj på sims 3 än men när jag brukar bygga hus har jag lite dålig med fantasi i början också men jag brukar först försöka göra planlösningen iaf, sen snea väggar brukar jag göra och något jag gillar är när man gör ett rum med halva väggar, typ att du delar av köket från ett annat rum med en halv vägg, jag brukar bara sitta och exprimentera med olika sätt att bygga väggar på och olika sätt att ställa möbler på osv. Sen inredningen brukar jag försöka ha satt det matchar, tex röda väggar så kanske jag har en röd soffa osv. 

Jag tycker du ska försöka att bara bygga och se vad det blir, tror du kommer på mer och mer idéer då du väl har börjat bygga. Du kan även försöka hämta inspiration från andra hus som andra ha byggt, tex om du tycker att nån har gjort ett fint vardagsrum så kan du kanske bygga lite som det? :)

SimsBrooke
0

Googla och sök på ritningar på hus och försök bygga huset som ritningen :D

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

[WickedAlly]
0

Brukar göra som #2 skrev, och så brukar jag kolla mäklarsidor om inspirationen brister. Har även en tendens att göra alla mina hus precis likadana och då är lite nya idéer bra :)

ramm5tein_
1

Jag själv spelar väldigt lite för att "bygga hus", utan mer för just simmarnas och deras livs skull. Men ett tips är ju att inte ha alltför mycket pengar! Jag själv spelar nästan alltid Legacy och då har man oftast en ganska snål budget. Sedan om familjen börjar dra in mycket pengar kan jag snarare bli lite "jaha… vad ska jag bygga åt dom nu?" just för att det blir så många valmöjligheter. Men jag kanske är lite konstig :) haha!

Bra tips ovan också i alla fall!

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

MalvitaMemphery
0

Jag har inte heller några som helst idéer till hus… Fast för mig så är det utvändigt som jag inte har några idéer… Invändigt är det bara att möblera med saker som familjen som jag planerat ska flytta in behöver…

[Vattholmazingel]
0

Mitt Råd till ni som har tröttnat på bygga hus är att titta på färdiga hus.
Ett exempel i The Sims 2 kan man kopiera ett färdigt hus som finns redan i spelets början eller i alla expansioner.
Kopiera det och sen ändra lite som du vill se.
Typ byt ut nån tapet eller golv bygg kanske om det sovrum lite större utan bli så dyrt ändra lite som du vill ha det efter ditt Sims behov.

Det blir lite roligare när man själv ändrar om ett färdigt hus.
Jag hatar också den inredning som finns färdig redan innan bygger nästan alltid om lite + inreder lite på nytt.

Hoppas denna information hjälpte lite 😉