The Sims iFokus

The Sims

Etiketteget-innehåll
Läst 3508 ggr
yoanna
0

Att installera innehåll?

Har läst artiklarna här och letat efter ett sätt att installera alla nedladdade filer samtidigt, men har inte hittat det någonstans? Och provade att öppna alla filer samtidigt, men det gick inte.

Så nu undrar jag om någon vet hur man kan göra för att installera flera filer samtidigt, insåg att jag hade närmare 100filer och det tar en evighet att installera en efter en Tungan ute

Mitchika
0

Jag gissar på att det är vanliga Sims 3 downloadsfiler och inte packagefiler? :)

Det går att placera alla dom filerna i mappen Downloads, som ligger i din The Sims 3 mapp i Dokument/Electronic Arts. När alla filerna ligger i den så kan du öppna startprogrammet till Sims 3 och gå in och kolla bland nedladdningarna.

Dom föremål som inte är installerade syns det på. Då kan du bocka i rutan bredvid på varje oinstallerat föremål och sen trycka på Installera, har jag för mig. Det borde installera alla samtidigt. :)

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

yoanna
0

Förlåt glömde skriva vad det var för filer. Men det är packagefiler jag menar att jag har. Går det att installera flera av dom samtidigt? :)

Mitchika
0

#2 Alla Packagefiler jag har brukar jag bara lägga i Packagemappen i Modsmappen och så är det klart sen. :)

yoanna
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aha, jag provade att bara lägga in dom där igår men dom kom aldrig upp i spelet!? :O

och nu så sitter jag och öppnar dom så att dom kommer upp i startprogrammet och då står det att dom är installerade :S

Mitchika
0

#4 Det ser ut som det ska göra, vad konstigt… :S

Precis så gjorde jag när jag laddade ner tonvis med prylar från The Sims Resource och jag hade inga problem vad jag kan minnas. :S

Men vänta, om dom dyker upp i startprogrammet… är du säker på att dom inte är .Sims3Packfiler?

yoanna
0

#5 Jag laddar också ner från TSR. Dom dyker upp i startprogrammet först när jag öppnat dom..

Har gjort ett försök att visa hur det ser ut (inte så bra bild, men du kanske förstår) :)

Mitchika
0

#6 Åh, det är .Sims3Packfiler! :D

Dom kan du installera som jag beskrev i inlägg #1. :)

Lägger du dom i Downloadsmappen (som finns i samma mapp som Modsmappen) så kommer dom att synas i startprogrammet. Därifrån kan du installera dom alla samtidigt genom att markerar dom alla i startprogrammet och välja "Installera".

yoanna
0

#7 Det känns som att jag är helt ute och cyklar nu. Har läst artiklarna om och om igen.

Men vilken är downloadsmappen. Jag går in på thesims3 men där finns ingen download-mapp? Kan du kanske visa hur det ska se ut där mappen ska vara, fattar verkligen ingenting, blir helt förvirrad Rynkar på näsan

yoanna
0

#7 För att ta allt från början så öppnade jag theSims3 mappen, skapade en mapp som hette Mods och i den mappen skapade jag en mapp med namnet Packages. Sedan öppnade jag zip programet och la då över dom filerna i packages-mappen. Sen startade jag spelet men dom fanns inte i spelet. Så¨nu har jag börjat öppna dom för hand, och då också en för en eftersom att det inte gick att öppna upp alla till startprogramet samtidigt? Vad har jag gjort rätt och vad har jag gjort fel? Tungan ute

Mitchika
0

Okej, jag kan försöka förklara så gott jag kan! :)

Så här ser min The Sims 3mapp ut. Jag har ringat in båda mapparna Downloads och Mods. Dom flesta The Sims 3 mappar har en Downloadsmapp, annars kan man bara skapa en.

En Modsmapp kan du inte bara skapa. Det krävs en viktig fil för att spelet ska kunna läsa av Mods ordentligt, vilket är varför man laddar ner Modsmappen. :) Där finns filen "Resource.cfg" och även en extra mapp som heter "Overrides".

Mitchika
0

Filerna som ska ligga i Modsmappen för att fungera kallas för Packagefiler och ser ut som på bilden nedan, där jag har ringat in. :)

Oftast slutar deras fulla filnamn med ".package". Dessa filer ska in i Modsmappen och sedan placeras i Packagemappen. Sen är dom i stort sett installerade. :)

EDIT! Men för att dessa filer ska kunna läsas av spelet måste Modsmappen innehålla filen "Resource.cfg".

yoanna
0

#10 *KAn man ladda ner den mappen någonstans. Jag vet att jag har Resource.cfg men har inte hittat Overrides, hur kan jag då göra?

Jag öppnade min sims3 mapp genom att gå in på dokument och sen OriginGames och sen thesims3, kan det också ha någon betydelse för det är där som min mods mapp ligger nu? :)

Jättesnällt att du försöker hjälpa till :D

Mitchika
0

Det här, som jag bifogar bild på nu, är en ".Sims3Pack"fil. Den ska inte ligga i Modsmappen då det inte räknas som en mod. :)

Det är det officiella formatet för Eget innehåll och det läses automatiskt av spelet . Om du någon gång väljer att spara ner en familj eller ett hus i form av en fil så kommer den också att få det här formatet. :)

Såna filer, om man inte väljer att dubbelklicka på dom och installera dom själv en och en, placeras i The Sims 3mappen i Downloads. Efteråt så behöver dom installeras via Sims 3s startprogram under fliken Nedladdningar. :D

Där kan du bocka i flera filer samtidigt och installera en stor grupp filer på en och samma gång utan problem. :)

Mitchika
0

#12 Modsmappen, vad jag vet, ska ligga i sökvägen: Dokument/Electronic Arts/The Sims 3 för att fungera. Har du en mapp i Dokument som heter Electronic Arts, där det också finns en Sims 3mapp? Eller finns det bara i OriginGames?

yoanna
0

Alla mina filer ser ut sådär. Men dom installerar sig inte själva en och en. Och vart är det dom ska ligga om dom inte ska ligga i mods mappen? :P

Mitchika
0

#15 Ser ut hur? Som en Packagefil eller som en Sims3packfil?

Det står i inlägg #13, då ska dom ligga i Downloadsmappen. Läs igenom alla mina inlägg noga och fråga igen om saker fortfarande är otydliga. :)

yoanna
0

#16 menade att alla ser ut som en ".Sims3Pack"fil. Har läst det om och om igen, och försökt att få in det i spelet automatiskt, men nu går det att öppna dom några i taget och på så sätt få in dom i startprogramet.

Det jag gjorde var att gå in i Electronic arts -> thesims3 -> Skapa en downloads mapp -> lägga in dessa ".Sims3Pack"filer där -> öppna bara ett par. Och sen hamnade dom i sims startprogrammet Skrattande

Mitchika
0

#17 Okej! :)

Toppen, så det fungerade? :D

yoanna
0

#18 Men nu när dom är i startprogramet så går det inte att installera dom? Det kommer då upp en ruta när jag väljer att installera där det står "kunde inte starta spelet" :S

Mitchika
0

#19 Det felet har jag inte råkat ut för. :S

Står det varför det inte gick att starta spelet? Sitter Simsskivan i datorn? Om inte, kan du testa med skivan i?

yoanna
0

#20 jag har spelet via origin, så ingen skiva. Och det står inte varför det blir så heller? :/

Det är så konstigt för när jag öppnade föremålen en för en så installerades alla utan problem :S

Mitchika
0

#21 Jag kan nog inte förklara det där problemet… :S

Antingen det, eller så börjar jag bli alldeles för trött och disträ och missar något som egentligen borde vara uppenbart… :S :(

yoanna
0

#22 Nej, det är konstigt. Men jag gör helt enkelt så att jag installerar det en efter en så får det ta den tid det tar. Då kommer ju sakerna i alla fall in i spelet :)

Tack i alla fall !

Mitchika
0

#23 Det tar tid, men så länge det funkar så… :)

Inga problem, bara synd att vi inte kunde lösa det på ett effektivare sätt..

PotatoEcho
0

Länge sen ni skrev i denna tråden, och förlåt att jag lånar den lite!

Men jag blev väldigt fundersam när jag läste här!

Jag har laddat hem en massa hår,kläder osv. När jag gick in i spelet så finns ingen av de hundra saker jag laddat ner? Jag går in här för att se om jag kan hitta någon lösning då det funkat fint för mig innan, bortsett ifrån att vissa inte visas i spelet.

Hittar den här tråden, och nu till min fråga..

Ska håren osv ligga i MODS mappen?

För jag har trott att de ska ligga i Downloads mappen, men jag kollade i min Mods mapp och där hade jag lagt in vissa saker som jag laddat hem tidigare? :o

Somsagt förlåt att jag lånar tråden, men nu är jag helt lost och fattar ingenting! Haha

Det är package filer.

Baraamandah
0

#25, ja .package filer ska ligga i "Mods -> Package" mappen ! :D

Bloggare på threesimsnerds.blogg.se

PotatoEcho
0

#26 Okej tack! Då flyttar jag på dom! :)

annie-ess
0

gjort hela den beskrivningen och har Mods mappen med tillhörande i, och som modthesims hemsida säger

''If you still get the intro movie and build sparkles showing when you test in-game, you must have done something wrong.''

Och ja, Introfilmen spelas för mig när jag startar spelet, alltså har det blivit något galet. Tog bort allting och testade igen, men Introfilmen spelas fortfarande. Samt kollat och ja, .package filerna syns inte i spelet….. 

Någon som haft samma problem men fått löst de?

svealo
0

#28 Har också det problemet. Jag installerade om alla spelen då det var sjukt buggigt och sen då jag la in en ny modsmap som jag har gjort innan funkade det inte. Gjorde om allt igen och kollade på youtube hur man gjorde och funkar fortfarnde inte. Det är packagefiler jag har