The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1217 ggr
[Fridaakafrodo]
0

Plats för ett till?

Hej!

På min dator som jag fick från skolan så har jag nu installerat ts3, ts3 Husdjur och ts3 Sovrum & Badrum. Detta är de expansioner/prylpaket som jag allra helst ville ha när jag började spela ts3. Förrut hade jag ca 8 st ts2 installerade på min dator (innan jag skaffade ts3). Jag är dock väldigt sugen på att köpa ännu en expansion eller ett prylpaket, men jag vet inte om jag har plats för det!

Är det någon som snälla kan säga var/hur man för reda på hur mycket utrymme som finns kvar på datorn?

Tacksam för hjälp!

Stephanie
1

Har du en PC eller en Mac? Vet du vilket operativsystem?

PokalStjärnor Mvh Stephanie StjärnorPokal

[Fridaakafrodo]
0

Jag har en PC och den har Windows 7 om det är det du menar xD

(Min kompis har orginalspelet, ett prylpaket och Husdjur + Hidden Springs installerat på sin dator och hon har precis likadan dator som jag)

Stephanie
1

Ok, klicka på start-knappen längst ner till vänster. Där borde det stå "Dator" i listan till höger, klicka på den 🙂

[Fridaakafrodo]
0

Klickade på en knapp där det stod "Den här Datorn", hoppas det var den du menade! xD

Stephanie
1

Hm, mycket möjligt! Står det några siffror där? Annars kan du högerklicka på "Lokal disk (C:)" och sen på Egenskaper. Där borde det stå hur mycket plats som finns kvar och hur mycket du har använt 🙂

[Fridaakafrodo]
0

Ja, efter Den här datorn står det E03650 och under det finns det en "länk" där det står "OSDisk (C:)". Om jag klickar på "Den här datorn E03650" så står det att jag har 249 GB ledigt av 298 GB. Det låter rätt mycket o.o

[Fridaakafrodo]
0

Är det någonting mer jag skulle behöva ta reda på för att veta om min dator klarar ännu ett ts3? :)

[MikeW]
1

Ett ts3 tar ungefär kanske 10GB så du har nog med plats för många fler :P

[Fridaakafrodo]
0

Åh, tack så mycket! Nu blev jag riktigt glad, siktar nog på Årstider och Lyx och Design ;) Tack för hjälpen!