The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 1427 ggr
ramm5tein_
0

Börja om från noll...

Just nu måste jag troligtvis börja om med sims från noll. Har nyss gått igenom ett uppbrott, flytt och däremellan har alla sparfiler till sims försvunnit samt att jag bara har grundspelet att tillgå. Så otroligt tråkigt det känns!

Det är jag som har legacyn "Familjen Vindir" som därmed inte uppdaterats på ett tag, bloggen darksidesims.blogg.se och jag tror som sagt det är kört att ens kunna fortsätta på den :( Var det längsta jag kommit på en legacy någonsin och jag tyckte storyn var så bra själv…

Några peppande ord? Någon som gått igenom samma sak? Så nu sitter jag alltså här med grundspelet efter att ha haft allt som allt (hade faktiskt inte helt koll för mitt ex var så schysst och installerade alla expansioner åt mig, men inte så mycket var köpt…) men nu måste jag spara pengar till att köpa allt själv. Givetvis rätta vägen, men ja. Just spelmässigt blir det sååå ovant. Typiskt typiskt! Men har just gjort min första nya sim sedan installationen på datorn här, så det kanske blir en ny legacy av den. Bara med grundgrejer än så länge då, om jag inte hittar något bra sätt att ta hem möbler och dylikt. Men känns fortfarande så sjukt tråkigt :(

dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium Måne

Hallonsmurfen
2

Stackars dig!

Har aldrig varit med om något sånt, däremot vet jag hur det känns att förlora en legacyfamilj som man verkligen gillar :(

Jag hoppas det händer något bra för dig, så att du kan bli lite gladare 🙂

Medarbetare på Pokémon iFokus

ramm5tein_
0

#1  Ja det suger verkligen :( Sedan att inte ha tillgång till möbler, frisyrer och allt möjligt som man använde sig av så ofta. Går ju inte nu på länge… simsspelen är ju inte billiga.

Tackdu, får hoppas på det 🙂

Mitchika
1

Nej, så hemskt att läsa! 😕
Jag beklagar, uppbrott och sånt är aldrig roligt att behöva gå igenom… 

Jag har aldrig varit med om något liknande, då jag alltid har backups på mina sparfiler och alltid köpt mina spel från första början. Men det är en hemsk upplevelse att förlora något som man har lagt ner så mycket jobb, tid och kreativ energi på. 😢

Det enda jag kan säga är att det blir bättre igen. Hur jobbigt det än är att förlora saker och ting, så är det lite spännande och småroligt ändå att börja helt från blankt igen och bygga upp allt på nytt. (Åtminstone för mig!) Även om det tar lång tid och går segt i början. 

Nu kan du dessutom göra allting på "rätt" sätt från början, då du har mycket mer kunskap om spelet än innan. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

ramm5tein_
0

#3 Nej det har varit jobbigt i allmänt såklart och då har ju inte sims varit så mycket i tankarna… Jag hade nog till och med backups, men på hans dator. Och för att det blev så mycket tjaffs har han inte velat fixa med det där så att jag får det, och jag har inte velat träffa honom i onödan. Så ja, vad ska man göra 😕 surt är det i alla fall.

Sedan hade det ju ändå inte fungerat så bra med familjerna jag redan hade antar jag, eftersom jag bara har grundspelet att tillgå nu än så länge… Men precis. Ska försöka tänka positivt så 🙂

Tack för din omtanke 🌺