Hästgård på landet
Jag fick lust att testa en ny nedladdad sak, och byggde en hästgård. Det är från början en gård jag laddat ner via Exchange, men sedan byggt om lite för att få mer plats till vissa saker osv. Men vissa saker har jag behållt. Jag är så lat så jag orkar inte bygga en egen gård :)
Här är ägaren till gården och hästarna, Rue Everdeen. Hon bodde där tidigare med sin pojkvän, och då fanns inga hästar på gården. Men när killen var med om en bilolycka och omkom, kände Rue att hon måste hitta något som gör hennes liv roligt igen. Så när hon följde med en kompis till en hästauktion, fick hon ögonen på 6 vanvårdade hästar, som hon genast tyckte synd om. Så efter dn dagen, hade hon hästarna med sig hem, och tur var det väl att hon hade boxar till dom. Rue utvecklade sig till en duktig Ryttare som älskade hästar mer än något annat. Hon trivs bäst när hon får rida ute i naturen och känna sig fri. Hon Älskar naturen. När hon lever ensam människa i huset, var hon tvungen att alltid göra mat själv. Hon var redan väldigt duktig, och var riktigt Kockbegåvad. Eftersom hon behövde ta hand om alla hästar, kostade det en del. Hon hade inte råd att ringa rörmokaren om duschen eller toaletten gick sönder, så det blv ofta att hon fick laga det. Och med sin Händiga hjärna, lyckades hon ofta. Om det finns något att laga, lagar hon det.
Och jag kommer inte ihåg den femte egenskapen XD
Den minsta, och sötaste, är Pegasus. Han är en liten mörkbrun ponny med sned bläs i ansiktet och svart stubbman. Han älskar att busa med ryttaren och ibland när man hoppar, får man akta sig så att man inte blir avbockad. Tidigare var han hopphäst, men nu när Rue har växt ur honom går han mest lätta ridpass och promenader i skogen.
EDIT: Kom ihåg att inte mobba Peg, han är min skötponny på riktigt :3
Den näst minsta ponnyn är Cree, en liten ljus ponny som är lugn och ibland används till western, men inga tävlingar. Cree är isabellfärgad med lång, gräddvit man som påminner om shettisman. Cree är lite bättre storlek för Rue än Pegasus, men fortfarande för liten
OBS! På bilden ser Cree normalstor ut, men han är liten i spelet :)
Du börjar prata om gården, sen postar du bilder på hästar och människor. Jag vill se gården! 
#5 Gården är inte klar ännu, och därför visar jag den sist ^^
En häst som är lika stor som Habina, är Jut. Jut är en arab som är flugskimmel med grått tagel. Hon är en energisk dam som är väldigt svårhanterad. En ridtur på Jut slutar ofta med X antal avramlingar
Den andra hästen på bilden är Palouse, en appaloosahingst som är störst på gården. Han är kraftigt byggd och han är Rues tävlingshäst inom hoppning. Dom har tidigare tävlat i dressyr, men har övergått till hoppning helt. Palouse är väldigt speciell. Han har rejält med krut, och om han får chansen sticker han i galoppen. Men med Rue håller han sig oftast i skinnet
Änligen är gården klar! Här är översikten på gården. I vänstra övre hörnet är stallet, med 6 uteboxar. Bakom stallet är en liten hage. I vänstra nedre hörnet är sadelkammaren. I högra hörnet är hagen och ridbanan. I högra nedre hörnet är boningshuset, där Rue bor. Bakom huset är en lite uteplats med solstolar och grill
Verkligen jättesnyggt byggarbete. 
#18 Tack så mycket, men som jag skrivit innan är det en gård jag laddat ner och byggt om :) Så jag har förminskat boningshuset med några rum på bottenplanet och ett övre plan, och Sadelkammaren utomhus var redan innan. Ingången, vägarna och lite av staketen var också från början, och inredningen inomhus i boningshuset har jag för det mesta behållit. Men stallet, uteplatsen, ridbanan, hagen och inomhus i sadelkammaren har jag byggt
Kan du visa hästarna på rad?
Använd moveobjects on så kan du sätta dom på perfekt rad ;P
#21 Japp :) Ska bara vänta tills det blir dag
Jag har nog missat något nu, men hur kan hästarna vara så olika stora?
#30 Man kan ladda ner på exchange :) Sök på Verry Little Horse (Två R)
Och den som har gjort Den hästen, har även gjort en lite mindre än normal, en lite större och en väldigt stor :) Kan inte länka men hoppas du hittar
omgomgomgomg så himla fint! du måste berretta vart på exchange hittade du den!? länka! O_O
#32 Tack så mycket :D Men jag vet inte hur man länkar :c Tror orginalet hette Farm inn, men är inte 100% säker
Underbar gård!
#34 Tack :D
du ser här uppe där det står iFokus och massa andra siffror och sånt right? :) ^
kopiera allt och sen höger klickar du på ''kopiera'' sen så gör du ett nytt inlägg och höger klicka igen och välj ''klistra in'' :)
#36 Gå in här: http://thesims.ifokus.se/discussions/50009892d3b4fd0fb90005b7-min-gard?discussions-2
I den tråden finns alla länkarna :) Om du bläddrar ner lite :)
Kraam från Ryttarensofia!
#36 Hittar inte gården tyvärr :(
#37 Tror hon menade gården?
#38 Oj, förlåt! Läste inte så noga
#38 det gör inget <3 men om du vill så skulle jag bli fruktansvärt glad om du la ut din vackra hästgård :D
#40 Tyvärr har jag rivit ner den och håller nu på att bygga en ny gård :( Så tyvärr! :(
#40 Kan försöka men har aldrig gjort det förut :)
#41 Haha, jag kan ju inte läsa.. Du menade visst inte mej xd hahahaahahhaha
#40 Fast, får jag ladda upp den på exchange när det är vissa rum någon annan gjort?
#44 klart du får! meddela mig när :)
#45 Har laddat upp den, men syns inte på exchange :o
Haha, vilket sammanträffande! Vi verkar båda inspirerade av Hungerspelen, mitt tredje legacy handlade om Rue Everdeen! :)
#45 Har testat att ladda upp nu, antingen gör jag fel eller så är internetet för trögt här :) Testar igen, och länkar om det funkar
#47 Ja jag tänkte också på det :) Jag följde den legacyn, och fick lite inspiration av både legacyn och boken, som jag läser nu :)
#48 Okej, jättefint hus förresten! :)
#49 Tack :)
Länka om det funkar att ladda upp huset på exchange