The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 4350 ggr
Mitchika
1

Eithan & friends i Monte Vista

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag kunde inte låta bli att köpa Monte Vista heller, då jag blev helt förälskad i kvarteret när jag såg förhandsvisningarna! :D

Som vanligt tänker jag låta Eithan ge sig ut i kvarteret och utforska, för att se vad som finns där. Men den här gången är han inte ensam! Eithan utforskar kvarteret tillsammans med anden Kim och ett par nya vänner.

Så här har vi:

Eithan & friends i Monte Vista!

För att försöka göra en lång historia kort…

Under sin turnétid som Eithan den Evige så lärde Eithan känna en underbart trevlig familj vid namn Grimaldi, som bor i Monte Vista. Han bodde hos dom under turnén och hade det jättetrevligt. Dom fortsatte hålla kontakten långt efter att turnén var över.

På samma turné träffade han även den mindre kända sångaren "Primal Dryad", som var ett stort fan av Eithans shower. Båda två blev goda vänner, då dom hade en hel del gemensamt och bägge även bodde i Starlight Shores.

För drygt en månad sedan blev Eithan uppringd av familjen Grimaldi. Dom behövde åka bort i ett par månader på grund av familjeproblem och frågade därför Eithan om han hade lust att hjälpa dom. Ingen kunde ta hand om huset åt dom, då det även fanns ett litet problem där…

Grimaldi hade nyligen skaffat in en vacker och lovande hingst, som dom hade lite problem med. Dom kunde inte ta med sig hästen ut på resa och det fanns få som familjen litade på när det gällde hästskötsel. Familjen drömmer om att en dag kunna tävla med sin häst och kanske starta upp ett litet stuteri om allt går bra. Men Ezio, deras första unga hingst, hatar att hoppa.

Därför hoppas familjen nu att Eithan ska vilja komma dit och bo där i ett par månader, samtidigt som han tränar Ezio att komma över sin avsky för hopp. Eithan har trots allt hästerfarenhet, mer än någon annan som familjen känner.

Han får ta med sig hela familjen och även några vänner, om han så önskar. Huset är stort och det finns gott om plats för alla, om dom bara kan samsas med familjen Grimaldis stora hund Primo.

Det tog inte lång tid för Eithan, som gärna ville återvända till det sagolika huset i det vackra Monte Vista, övertalat anden Kim och sina vänner. Sen bar det av till familjen Grimaldis hus och en lång semester i Monte Vista!

Jag hade tänkt börja idag, men blev distraherad av någonting som kommer att dyka upp längre fram i den här historien som krävde lite planering och arbete. Historien börjar imorgon istället! :D

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Hallonsmurfen
0

följer! :)

ska försöka köpa världen i helgen :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

[lillakaninen]
0

Följer :D

Namiko
0

Spännande, det var alldeles för länge sen vi såg något av Eithan.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

Gerbilles
0

Följer :)

Mumsing
0

följer! :)

Emmy
0

Ooh, detta följer man! :D

Mitchika
0

Jösses, vad många som följer redan! :O :D

Jag drar snart igång historien, har bara ett par saker att ta hand om först. Men kan bjuda på ett snabbt inlägg om hästen Ezio. :)

Mitchika
0

Här har vi Ezio, den problematiska och lovande unghingsten som familjen Grimaldi hoppas ska kunna göra sin tävlingsdebut i Monte Vista inom en snar framtid. Men så länge som Ezio Hatar hopp så blir det lite problem inom flera tävlingsområden…

Däremot så är han ruskigt Modig och orädd, för både främmande personer och högljudda, läskiga saker. Enligt familjen så är Ezio ett Geni, men simmar har ju en tendens att överdriva saker och ting om sina älskade husdjur ibland.

Eithan har sett fram emot att träffa den omtalade hingsten och ser ännu mer fram emot att få träna honom. Har han riktig tur så kanske familjen Grimaldi låter honom debutera med Ezio på tävlingsbanan också.

[SallysPigge]
0

#7 Ja jag väntar … Skrattande

[Greybird]
0

Följer! Skrattande

Jamie+Engla
0

Följer såklart!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Hallonsmurfen
0

omg, vilken cool häst FörvånadSkrattande

Mitchika
0

Tack, alla som följer! :D

#12 Ja, jag hittade den på engelska Exchange, tror jag det var. Blev tokförälskad, då jag tycker den påminner om Spirit, hästen från vildmarken. :)

[innebandybitchen]
0

Följer! :)

Mitchika
0

Monte Vista i solnedgången, ruskigt vackert. :D

Jusse.
0

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

#13 jaa…det gör han faktiskt..

men är det skillnad på engelska och svenska exchange?

Mitchika
0

#17 Ingen skillnad alls, egentligen. Tänkte bara påpeka det, då jag hittade den när jag surfade runt på engelska versionen av Sims 3s hemsida. :)

Hallonsmurfen
0

#18 ok :)

KlaDkAkA!:D
0

omfg följer, I love u Eithan, big fan!

Mitchika
0

Tillåt mig att presentera, för första gången, familjen Request! Skrattande

På promenad tillsammans ute i Monte Vista en sen eftermiddag. Stolta pappan Eithan Request med barnvagnen (som egentligen borde kallas mamma, då det var han som bar barnet). Känd som Eithan den Evige, den berömde trollkonstnären.

Så har vi självklart anden Kim Request, tidigare Kim Inblad innan deras giftemål. :D Han har spenderat en stor del av sin tid sedan Eithan befriade honom med att lära sig om livet som dödlig och utveckla sina hobbys och drömmar. Nu testar han sig fram i jakt på sitt drömjobb och tänker prova på hur det är att vara Stylist i Monte Vista!

I barnvagnen sitter det nya tillskottet till familjen Request, lilla Keith Request! Han har synts på Sims iFokus tidigare som ungdom och bosatt i Lucky Palms med sin egen familj, men det har inte visats bilder på honom som barn. Men här dyker han upp med sin familj i Monte Vista som liten!

Mitchika
0

En närbild på lilla Keith i barnvagnen. Han har ärvt Eithans hårfärg, ögonfärg och sen fått en mix av sina föräldrars hudfärger. Dessutom har Keith fått ärva anden Kims andekrafter! :D

Tänk, så mycket kul man kan hitta på med dom när man blir äldre…

Mitchika
0

Här går familjen runt och lär känna det nya vackra området, som verkar heta "Via Veronavik". Det är lika vackert som Eithan kommer ihåg det och han njuter av att vara i Monte Vista igen!

Mitchika
0

Ah, Sims 3, vad skulle vi göra utan dess underbara buggar att underhålla oss med? :D XD

Mitchika
0

Eithan fick ont i armarna och benen av sitt stunt med barnvagnen, så det blev till att åka taxi hem med Keith för att vila. Anden Kim fick ta hand om barnvagnen.

naaw
0

Vad söt Keith är :3

Mitchika
0

#26 Tack! :D

Eithan och Kim tackar, dom är så stolta över sin lilla son. :)

Mitchika
0

Väl hemma så tar Eithan och Kim och kollar upp hur det går för deras vänner att göra sig hemmastadda i huset. Trots allt har dom bara varit här i snart ett dygn och Keith har varit så krävande att dom knappt hunnit med något annat än att lugna honom.

Keith har haft lite svårt att hantera förändringen och är fortfarande smågrinig efter flygplansresan.

Ute i vardagsrummet sitter Eithans bästa vän, om man inte räknar anden Kim såklart, i sin vanliga färggladda scarf och gula tröja. Dryad Kaiser, en ung sångare som charmat publiken med sin blyga framtoning och klumpiga sätt.

Bredvid Dryad så sitter hans pojkvän, som är mindre road av hela situationen. Rosco Balbore, en "före detta" brottsling i Starlight Shores som Dryad hyrde rum hos när han försökte slå igenom som sångare. Rosco är inte förtjust i barn alls och en lång flygplansresa med ett skrikande småbarn har inte direkt lyft hans humör…

Mitchika
0

Liten familjebild!

Mitchika
0

Kvällen denna fullmånsnatt avslutas med att hela gänget sitter ute i vardagsrummet och pratar. Även om Rosco inte är den pratgladaste i gruppen så babblar Dryad på för fullt om saker som han har hunnit se i staden redan, från colosseumet han såg på avstånd från taxin till den lilla leguanen som rusade över tomtens gräsmatta tidigare på eftermiddagen.

Eithan hängde med i konversationen så gott han kunde samtidigt som han försökte få den övertrötta Keith sömnig, då Rosco kastade ogillande arga blickar på Keith så fort som han lät för högt. Anden Kim pratade glatt på när han fick chansen i Dryads korta pauser.

Dom fick sällskap av familjen Grimaldis trogna hund Primo, en Sankt Bernhard, som satt och vaktade vid fönstret mot alla konstiga, skumma filurer därute.

Mitchika
0

Närbild på Primo Grimaldi.

SimsBrooke
0

#31 Men herregud vilken söt rackare :O

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

#32 Hittad på exchange och jag föll direkt. :)

Växte upp med en Sankt Bernhardsmix som min systers familj ägde vid namn Nelson, som liknade i stort sett en Sankt Bernhard. Sen hans tid så har den här rasen en evig plats i mitt hjärta. :')

Gerbilles
0

#31 Åh den har jag oxå, en riktig favorit :)

[SallysPigge]
0

Spännande detta :D

Mitchika
0

#34 Jag kan bara hålla med! :) Den är så underbart fin och välgjord. :D

#35 Skrattande

SimsBrooke
0

#32 Oh den måste jag nästan ladda ner nu bara för dä.. Tack för det Mitchika. *muttrar lite smått* haha..

Mitchika
0

#37 SkrattandeSkrattandeOskyldig

Misarn
0

Följer =)

Mitchika
0

Jag tänkte lite kort sammanfatta allas första dag i Monte Vista, en för en, då alla gjorde lite olika saker. :)

Först så var det stackars Dryad, som drog på sig en förkylning och fick stanna hemma i sängen. Det gjorde visserligen inget, då han kunde hjälpa att hålla ögonen på Keith medan Eithan lärde känna Eizo och Kim var på jobbet.

Mitchika
0

Anden Kim testade på Stylistyrket, men han börjar verkligen fundera på om det är rätt yrke för honom. Kunderna var otrevliga, gnälliga, petiga och hur han än gjorde blev det fel. Något som känns konstigt för en före detta lampbunden ande att höra.

Men han tänker inte ge upp efter bara en dålig dag på jobbet!

Mitchika
0

Rosco försökte ta sig an lite "jobb" här i Monte Vista via kontakter han har genom sin brottsorganisation… jag menar, fullständigt laglydiga, officiella företagskomplex. Han fick napp och var snart ute i stan för att göra några "ärenden".

Men det här är inte Roscos hemmaplan, vilket gör att han inte riktigt har kollen han skulle ha behövt. Det dröjer inte länge förrän polisen har fått fatt i honom och Rosco får spendera natten på häktet.

Trodde polisen…

Dryad är inte road över att Rosco är borta länge när dom är på en okänd plats. Rosco har lovat och svurit att alltid beskydda Dryad och se efter honom, speciellt efter en obehaglig händelse med några besatta fans (referens, någon?).

Så när familjen får meddelandet att Rosco sitter i fängelset är Dryad inte sen på att agera och kalla på sin beskyddare. Rosco, som i sin tur tror att Dryad är i fara, bryter sig ut ur fängelset och kommer hem omedelbart!

(Första gången jag lyckas med att få ut en sim ur fängelse efter att denna blivit arresterad! :D)

Rosco var inte glad över att ha hetsat upp sig så och blivit orolig i onödan, men han är glad att Dryad är oskadd och att han slipper sitta i fängelset. Dryad och Rosco hade ett kort men intensivt gräl om att Rosco jobbar på semestern. Det slutar med att Rosco får sova på soffan inatt.

SimsBrooke
0

:O visste inte ens att simmar kunde bli arresterade och satta i finkan :O Har aldrig hänt mig

Mitchika
0

#43 Rosco är inget bra på att vara kriminell… :O :(

Det har hänt mig ett par gånger innan. Dom får inte sitta inne länge, men det kan vara nog så irriterande och jag har aldrig lyckats få ut dom därifrån i förväg förut.

Hallonsmurfen
0

mina simmar blir alltid onda när de väljer kriminell karriär..:(

de hamnar bara i finkan om de är tjuvar Skrikandes

Mitchika
0

#45 Ja, det är inte lätt… :(

Men nu vet jag hur jag får ut dom ur finkan, förutsatt att jag har flera simmar i hushållet. :D

Hallonsmurfen
0

#46 ja! det måste jag testa någonn gång :D

BunnyWunny
0

hur gör man för att hamna i fängelset??

Always <3

Mitchika
0

#48 Det enda som Rosco gjorde var att gå till jobbet som Kriminell. Troligen åkte han fast för något olagligt han gjorde på jobbet som fick honom att åka i finkan. 🤔

Cimsan
0