Om du bara får välja 2 expansioner...
Det kan finnas någon liknande tråd. Men om du att bara får ha 2 expansioner, vilka skulle du välja då? 🙂Motivera!
Skitsvårt jag vet… Men annars, tänk vilket expansion du skulle skaffa på nytt (eller överhuvudtaget) före du hade råd med alla andra :D
dreams about the far woods and constant full moons.
~join LITZIUMWORLD <--- INSTA: lisalitzium 
Åh, roligt att försöka komma på mellan alla spel, men svårt att sålla då jag har tre expansioner som jag verkligen "behöver"… 😃
Mitt första val är omedelbart Husdjur.
Jag klarar mig inte utan simmarnas fyrbenta vänner, oavsett om det är hundar, katter, hästar eller något av dom mindre husdjuren. Majoriteten av mina simmar är djurägare och skulle bli förkrossade, för att inte tala om hur jag skulle känna mig. 😕
Rida, träna och tävla med hästarna och sedan avla dom tycker jag är jättekul! Samt att tämja vildhästar och ta hand om dom, träna dom och göra till champions från yttersta grunden med dåliga förutsättningar, det älskar jag! 😃
Hundarna och katterna är mina simmars konstanta kompanjoner och bästa vänner, så det vill jag inte ta ifrån dom! Många hundar och katter knyter jag själv starka band till i spelet, så Husdjur är ett definitivt måste för min del! 🙂
Mitt andra val är, efter lite funderande, Övernaturligt!
Det stod mellan Övernaturligt och Drömjobb, men Övernaturligt vann. Jag är ett fantasy och sci-fi freak, har levt på skräckfilmer under större delen av min barndom och min tonårstid och är så förälskad i varulvar och vampyrer att jag inte kan föreställa mig världen utan dom! 😃
Samt att zombies är fullständigt bedårande, för att inte tala om spöken och älvor och allt annat underbart man får med sig i den expansionen! Jag vill ha massa olika livsstadium tillgängliga för mina simmar och det finns flest i Övernaturligt. Jag älskar att skapa andra varelser och ge en touch av magi, fantasy och det övernaturliga i mina spel. 🙂
Det ger så mycket möjlighet till roliga historier med klaner av olika varelser, skapa Legacy med enbart älvor där man måste leta efter en älvpartner hela tiden etc. Eller en vampyrklan, vars syfte är att omvända alla andra simmar i staden till vampyrer! Galna häxor, en armé av zombies, det finns hur mycket kul som helst att skapa och ställa till med! 
Det är mina två val och motiveringar till det. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
#1 Hade nog valt precis samma som du!! För samma motiveringar 🙂 Häst har jag dock aldrig varit intresserad av att ha tidigare, kanske för att jag enbart spelar legacy och sedan försvinner det där med att skaffa häst på något sätt för mig… Haha! Men ska absolut prova skaffa häst någon gång när jag har Husdjur.
Känner precis samma sak inför Övernaturlig, också fruktansvärt intresserad skräck, vampyrer, zombies osv. Så de spelen blir nog de första jag införskaffar när jag har råd 😃
#2 Haha, vad roligt! 😃
Gör det, det är riktigt kul att syssla med hästar också! Särskilt om man har en stor fin gård med ett fint stall till pållarna. Då blir det en ännu mysigare och härligare känsla. 😃
Fem tummar upp från min sida! 👍
Fast jag skulle ha svårt att klara mig utan mina mumier från Destination Världen också… Jag är så ruskigt beroende av alla livsstadier! XD
Nu måste jag hitta några bilder på mumien Chad att gosa med. 😇
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
Måste nog välja årstider som största favoriten. Saknade olika årstider sen 2an och blev så jäkla lycklig när det kom ut!! 😃
Gillar när det är en större verklighetskänsla i spelet.
Som andra favorit velar jag mellan husdjur och semesterparadis…trots att semesterparadis inte ens kommit ut haha. När jag spelade sims 2 minns jag knappt att jag var hemma innan jag var ute på nästa resa, fick inte riktigt samma känsla med destination världen så jag hoppas på något riktigt bra med semesterparadis. 😇
Men eftersom den inte kommit ut än så får det väla bli husdjur, älskar när herrelösa djur smyger in i huset och slaggar på soffan hahaha, ser så gosigt ut och jag vill adoptera varenda en…mina sims-hem är som zoo:n 😉
~mikkan
#4 Känns riktigt tråkigt att vara utan årstider nu när jag inte har det måste jag säga! Det ger ju som sagt en stor verklighetskänsla.
Semesterparadis verkar för övrigt spännande 😃
Jag skulle nog välja årstider och leva livet!
Sen finns det vissa storesaker jag aldrig skulle klara mig utan :)
Årstider och universitetsliv kanske… Eller årstider och husdjur! Jag älskar verkligen hundarna och mina rosa fluffiga enhörningar!
Husdjur är ett måste! Det köpte jag tillsammans med vanliga sims 3 😃
Sen väljer jag nog övernaturligt, det var nog den expansion jag var mest uppspelt över, eftersom det var en av de första som jag fick vänta på 🙂 Jag bara älskar mina små varulvar, älvor och häxor 😛
Medarbetare på Pokémon iFokus