Varför Maxis?
Ja, jag undrar varför Maxis är med i "introt" av spelet först nu? Det har ju aldrig varit med förut, sen tvåan då såklart. Men varför just i detta spelet? :o
Maxis är företaget som först skapade The Sims, grundat av Will Wright (Sims skapare). Även SimCity skapades av Maxis. Maxis ägs av Electronic Arts sen dryga 16 år tillbaka, så dom flesta Simsspel ges ut i EAs namn, men det gör mig glad att se att dom nämner Maxis igen. 🙂
Även om EA äger Maxis så är det tack vare Maxis som vi har spelserierna. 
Jag vet inte varför det dyker upp just i denna expansion, men som sagt, det är inget som stör mig utan jag tycker bara det är kul att Maxis nämns igen. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Nej men det stör inte mig heller, jag blev bara lite förvånad att det dök upp just nu i detta spelet! Jag tycker med om att Maxis visas igen, för jag vet att när jag började spela Sims 1 för första gången så älskade jag den delen av introt 😃
Det kom inte med universitets liv om det var det ni tror, det kom med senaste uppdateringen,
#3 Ah, okej. 🙂
Oavsett vad så tycker jag att det är bra att EA låter Maxis ta lite credit för sina spel igen. Bioware får ju ha med sin logga i sina spel, trots att EA äger dom. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot