The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 4263 ggr
PotatoEcho
0

Fixat när sims slutar fungera?

Har det kommit någon lösning på det här problemet än? Jag har försökt med allt, spela utan nedladdat osvosv.

Min dator klarar specen gott och väl och jag har 800 GB ledigt minne på datorn. Det är ju inte min dator som är felet här, eller?

Jag har tappat lusten totalt att spela sims p.ga. det alltid hänger sig och slutar fungera. Har inte spelat på flera veckor p.ga. detta vilket inte alls är kul 😭Men att hela tiden behöva starta om spelet för att spela en kort stund för att förhoppningsvis kommit ihåg att spara tycker jag inte är okej! Sätte mig och spelade ett tag nyss, gjorde en sim och sen kan jag inte spela mer än i 10 minuter innan det händer.

Det tråkiga med sims 3 är att det finns så hiiiimla mycket problem & buggar!!

Somsagt, har det kommit något som gör att detta fixas?

Mitchika
0

Kan du beskriva felet i mer detalj? Vad händer och när händer det? Har du märkt något speciellt vid tillfället som felet uppstår? 

Använder du dig av mods och i så fall, vilka? Vilket operativsystem har din dator?

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

PotatoEcho
0

Ja alltså, det kan hända när som helst.. Ibland går det jätte bra att spela i kanske en timme, andra gånger går det bara att spela i ca 10 minuter efter man gjort klart simmen osv räknar jag på.. 

Har poseplayer, men det hållde på så innan jag hade laddat hem det också. Har windows 7 pro :)

Mitchika
1

#2 Okej! Men vad exakt är det som händer? Kraschar det till skrivbordet? Blir skärmen svart? Får du något vettigt felmeddelande från datorn? 

Har det alltid varit så här eller började det efter en viss expansion eller innehåll installerades?

PotatoEcho
0

Ibland så fortsätter simset att vara igång, men det är fryst.. trycker du fram aktivethanteraren ( om den heter så) du kommer det fram en liten ruta ''The sims 3 has stopped working'' står det och så klickar jag ner den så spelet stängs av. Ibland så kommer man direkt till skrivbordet och den där rutan. 

Jag TROR det var efter årstider faktiskt.. Men det kan ha varit så att det var innan det också, då var det husdjur jag installerade :)

Hoppas inte det blir för rörigt^^

Mitchika
0

#4 Det första du beskriver, att simset fortsätter vara igång så att man ser diamanten snurra och andra animationer men inte kunna göra något, har jag upplevt en gång sen jag installerade Universitetsliv. Jag fick stänga av via Aktivitetshanteraren och förlorade flera timmars speltid, men efter det har jag inte upplevt det igen. :S 

En långsökt lösning vore att ominstallera Årstider, men det är inte säkert att det gör någon skillnad är jag rädd. 😕

När det gäller frysningarna som du beskriver så förlitar jag mig på NRaas' olika mods för att hjälpa till med det. Den enda gången som spelet frös så illa att det kraschade var relaterat till att en sim ringde min sim och frågade om en dejt. Jag är osäker på om jag sa ja eller nekade, men strax efter det så frös spelet fast och jag tvingades avsluta. 

Det var det enda jag kunde komma på relaterat till det hela. :S

PotatoEcho
0

Okej, det är inte roligt med dessa frysningar :( Ett tag hade jag att spelet fryste i någon sekund, kunde spela i någon sekund.. Men nu är det iallafall borta.  

Tror heller inte att det gör någon skillnad att installera om, har läst på så många ställen att det inte gör någon skillnad… :/ 

Så.. du menar att det finns mods som gör att spelet inte fryser? Hmm.. Får kolla på det isåfall. 👍

Mitchika
0

#6 Jag kan inte garantera att spelet fryser mindre sällan, men efter att jag installerade NRaas Overwatch och lite annat därifrån så har saker och ting fungerat mycket smidigare och bättre i mitt spel. 🙂

PotatoEcho
0

Okej, tack för tipset. Jag ska testa det och se om det blir mindre frysningar! Hoppas verkligen det, isåfall kommer jag vara dig evigt tacksam! 🤗

Mitchika
0

#8 Jag håller tummarna för dig! 🙂

AJEriksson
0

Hoppas det löser sig för dig!
Mitt spel stängs av efter en stund och det kommer upp en ruta där ( jag tror ) det står : det uppstod ett problem.

Det har varit såhär ett tag nu, några månader.  det stängs av olika fort varje gång. och en gång kunde jag inte komma in och kunna köpa möbler? men det har aldrig hänt igen efter, men det stängs av.

Idag installerade jag universitetsliv och hann inte ens göra klart en sims gubbe :( kommer bli tokig asså

// P&K Alexandra

PotatoEcho
0

Jag håller på att spelar med moden just nu. Än så länge har jag kunnat spela i över 10 minuter, längre än jag kunnat de senaste gångerna.. 

Kommer skriva här sedan igen om det stänger av sig eller inte, just nu känns det ganska ljust 🥳

Mitchika
0

#11 Jag håller tummarna för att modsen hjälper att stabilisera lite, om det är konflikter i spelet som gör att det kraschar. 🙂

PotatoEcho
0

Ja jag hoppas verkligen det funkar! 

Men nu kom det upp några rutor där det stod :stop aging check ( namn på någon random sim) och sen stod det 51 fodorn har tagits bort. Vad menas med det?🤔

AJEriksson
0

tror du de kan hjälpa att ladda ner den med mitt problem?

att det stängs av utan anledning?

// P&K Alexandra

Mitchika
0

#13 Overwatch har koll på och tar bort en massa buggar och onödiga föremål. Jag kommer inte ihåg exakt alla detaljer om dessa "övergivna fordon", men jag läste väldigt mycket om sådant under tiden då jag satte mig in mycket i Felkod 12 och andra problem med sparfiler. 

Det enda jag minns lite snabbt är att förenklat är att många övergivna fordon, oavsett om dom syns eller inte, tar upp plats och slöar ner sparfilen. Overwatch och liknande Mods tar bort dessa saker och resetar automatiskt NPCsimmar som fastnar, buggar sig och dylikt. Dom kan även fixa åldringsproblem med NPCsimmar och lite andra problem som uppstår. 

#14 Ska jag vara 100 % ärlig så vet jag faktiskt inte. Mods kan hjälpa om problemet orsakas av konflikter och krångel i själva spelet. Är det datorn eller något annat som gör att spelet krånglar så är det inte säkert. 😕

Bara man säkerhetskopierar sina viktiga sparfiler innan så kan det alltid vara värt att testa.

PotatoEcho
0

#15 Okej då vet jag. Blev lite orolig att dom tog bort saker för gott eller liknande.

Det verkar iallafall funka bra än så länge, inget plöstligt nedstängande! Verkligen jätte tack för den där moden! 😃

Mitchika
0

#16 Nej, moden tar sällan bort någonting permanent. Det är inte vad jag har upplevt i alla fall. 🙂

Vad skönt! Jag hoppas det håller i sig och att problemet faktiskt berodde på en konflikt i spelet som den mod du installerade fixade.