Fel på spelen?
Jag köpte en ny dator i helgen för att kunna få ut mer av spelen särskilt nu när det börjar bli ganska många expansioner. Men igår när jag började spela så bara slutade spelet att funka, det stängdes av och så stod det "Sims 3 har slutat fungera" och det gjorde såhär upprepade gånger, jag hinner inte spela i mer än en kvart kanske innan det lägger av. Nu har jag avinstallerat alla spelen för att börja om på nytt, någon på sajten "Dator" sa att det kunde blivit nåt fel under installationerna men då undrar jag hur jag ska installera spelen för att få det felfritt? :(
Testa och installera spelen i ordning. Här på min blogg så har jag skrivit upp alla i den ordningen dem kom ut
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Tack! :)
En till sak jag tänkte på nu, det verkar som att man kan ha både tonåringar och ungdomar på Universitetet, stämmer det? :)
#3 Nej det stämmer inte. Du kan enbart åka till universitetet som Ungdom, vuxen och åldring. Det du kan göra som tonåring är att Förbereda din sim på att åka till universitetet när det väl är dags :D
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Ahaaa! För jag såg nämligen en sims-blogg som hade gjort tonåringar som skulle gå på universitetet men det kanske bara var en förberedning som du säger :D
Det håller fortfarande på att stängas av o krabba :( jag installerade alla spelen i ordning som man skulle men det stängs av ändå. Kan det va pga det nya spelet? Att det finns massa buggar o skit?
Mina spel gör också sådär ibland. Vet inte vad det beror på, har spelen installerade i rätt ordning och det enda nerladdade jag har kommer från the sims 3 store.
När det sker så brukar jag låta bli att spela på några dagar och sen fungerar det rätt bra igen.
http://erjfoto.se/
Tycker bara det är lite konstigt för detta är liksom första gången jag spelar över huvud taget på denna datorn… så det känns inte som jag ska behöva vänta så för att det ska fungera ordentligt
Du har inga mods som du har lagt in i spelet?
#9 Nej inte vad jag vet i alla fall :(
jag har också samma problem… blir tokig. jag spelar en stund å sen stänger de av sig. och jag kan spela olika länge varje gång, men oftast inte längre än 20 min.
nu hann jag inte ens göra färdigt min första gubbe :s blir så sjukt ledsen och irriterad
// P&K Alexandra
Mitt spel funkar dock nu igen. Jag testade byta cd läsare och uppdaterade mitt operativsystem till 64 bit 🙂
hur uppdaterar man sitt operativsystem? :)
// P&K Alexandra
Jag installerade om hela datorn med ett nytt operativsystem. Hade 32 bit innan, men jag fick en skiva av min pappa så jag kunde installera om den :)
jahaja! mitt spel stängde av sig innan jag hann göra klart mig gubbe, detta hände två gånger så när jag försökre en 3e gång så tog ja första bästa gubbe utan att ändra nåt å började spela å då funkade hur bra som helst :s så mitt problem verkar ligga där jag gör nya sims :( hahah sjukt tråkgit å inte kunna välja allt man vill
// P&K Alexandra