Laggar
Nu blir jag nästan förbannad.
Mitt sims fungerar helt perfekt, men idag runt kl 4 så skulle jag göra en ny familj. Och då laddar det bara, jag kommer inte in på där man kan byta kläder eller så utan det bara laddar. Har väntat i snart 2 timmar men det laddar inte klart. =(
Vet någon vad det kan bero på?
Kan det vara platsen på min dator? För jag överförde ca 1000 bilder och 70 videos innan jag började spela igen, så jag har väldigt mycket på datorn. Har en del sen förut också!
Annars vet jag inte vad det kan vara.. Så typiskt! Vill verkligen göra en familj nu ju..
Har blivit samma för min kompis nu. Vi båda har laddat ner en del kläder och hår från thesimsresourche *stavning* , så kan drt bero på det? Behöver hjälp.
Snälla någon?
Du har nog svarat på din egen fråga. 🤔
1000 bilder och 70 videos tar oftast upp en jädra massa plats på en dators hårddisk, beroende på längd och kvalité på dina videos och även storlek och kvalité på dina bilder.
Om spelet funkade bra innan, men funkade sämre av att du lade in alla dom filerna på din dator så skulle jag säga att där har du problemet.
Jag skulle rekommendera att du starkt funderar på att tömma hårddisken på onödiga filer, alternativt bränner ut dina bilder på skiva eller skaffar en extern hårddisk att förvara sådant på. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#3 åh tacknför du svara!! :D Ja okej, då ska jag fixa det när jag kommer hem. Tack! Men det är ju det att min kompis har inte alls många bilder på datorn :/ tar sakerna man laddar ner mycket plats?
#4 Mycket beror på datorn också. Har ni likadana datorer när det kommer till grafikkort, RAM, operativsystem, hårddiskutrymme och allt annat så kan man döma det lika. Såvida inte datorerna har samma förutsättningar så kan man inte döma dom efter varandra. 🙂
Din kompis kan ha mycket annat på sin dator som tar plats som inte är bilder. Alternativt en mindre hårddisk med inte lika mycket minne, det är svårt för mig att veta. 🙂
Jag har två stationära datorer som klarar The Elder Scrolls V Skyrim med en klackspark, medan min bästis' familjedator knappt kan spela programmet. Det laggar våldsamt och är bara en plåga att spela, men deras dator är mycket, mycket äldre än mina två datorer. Så det är inte rättvist att jämföra dom med varandra, till exempel. 🙂
#5 okej! Tack så jättemycket för svar :) Det finns en sånhär "bärbar hårddisk" eller vad det heter med 1 TB som jag ska köpa, där kan jag ha alla bilder och filmer :)
#6 Jag har en sån själv, ruskigt användbart och praktiskt. 🙂
Samt att alla filer jag är rädd om är skyddade om något skulle hända med datorn. 😃
#7 åh vad bra :D ja exakt! :)
Men det var väll typiskt, nu ''hackar'' spelet när jag spelar :( varför? spelet fastnar typ
#9 Svårt att säga, det kan bero på mycket. Mods som jag använder hjälper så att det hackar så lite så möjligt. Ibland hjälper det att starta om spelet, men inte alltid.