The Sims iFokus

The Sims

Etikettlegacy-och-historier
Läst 1831 ggr
htt
0

Simona Valenci- Legacy

Hej och välkomna till min nya legacy!

Med en sprillans ny dator hoppas jag att denna legacy inte behöver möta samma hemska öde som mina tidigare legacys, Familjen Peager samt Familjen Steel. Än så länge har datorn visat sig vara en bra simsdator, om än det är lite dålig grafik när man tar foton, vilket jag hoppas ni har överseende med.

Jag kommer följa de vanliga legacyreglerna och försöka ta denna legacy till generation 10. Jag har absolut inte bråttom och det kan hända att jag byter stad då och då för att variera mig lite. Nu i början kommer min legacy att utspela sig i Aurora Skies. Fast till en början kommer ni nog att få följa min grundare på Universitetet. Jag kommer försöka hålla mig ganska kortfattad, förutom denna långa presentation då :)

Jag ska försöka, under generationernas gång, att få in inslag från alla expansionspaket för att variera mig och testa på en massa olika saker. Så ni kan förvänta er variation, och eftersom jag älskar grejer från store och alltid måste ha det nyaste så ser jag fram emot att få visa upp en massa roliga prylar också! :)

Min grundare, Simona Valenci, hittar man vanligtvis i Monte vista. Där har hon levt ensam ett tag, men innan dess bodde hon med sin ytliga familj. Det enda som betydde något för dem var deras rykte, och trots att de inte var så värst rika så gjorde de allt för att umgås med den rikaste kretsen och utåt sett såg allting väldigt perfekt ut. Det ledde till en hel del pinsamma situationer, det faktum att familjen försökte verka rikare än vad de egentligen var. 

Simona, som var det enda barnet fick från barnsben lära sig vad som var passande för en "rik" flicka att säga och göra, men hon kände aldrig riktigt att hon klarade av pressen från sina föräldrar att vara den perfekta flickan, då hon alltid lyckades säga fel saker eller göra något helt knasigt. Till slut var familjens undergång ett faktum, de hade levt ett lyxliv de inte hade råd med allt för länge och föräldrarna flydde med skam iväg från Monte Vista, medans Simona stannade kvar för att lista ut vad hon egentligen ville med livet. Ett halvår senare använde hon upp sina besparingar för att flytta till Aurora Skies och arbeta under en av europas bästa kockar, men först och främst skulle hon skaffa sig en utbildning!

Simonas egenskaper (som jag modifierat lite) är:

Sparsam God Avantgardist Socialt tafatt Gröna Fingrar

htt
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Cimsan
1

Följer :)

htt
0

Kul!
Ska ut med hunden nu och sen börja spela :)

[Chokladmousse]
1

Följer!

Emelice1206
1

Följer :) tycker inte alls det var dålig kvalité på bilderna.

bunnyheart
1

Följer!

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

htt
0

När Simona först anlände till Aurora Skies var hon inte alls förvånad över hur litet och skruttit hennes lilla stuga var. I annonsen hade det stått i klartext "Ett litet ruckel bestående av endast några träplankor och en dörr. Har du riktigt tur kan du få med en gammal ryggsäck."
Ärligt talat bor hon mycket hellre i det här lilla rucklet än i deras hus i Monte Vista. Hon är så himla glad över att få komma bort från lögnerna och det falska livet hon tidigare levde med sin familj.

Däremot var hon trött och kände sig ofräsch efter den långa resan, men hon skulle inte få vila förrän till kvällen då transporten till universitetet snart skulle komma.

htt
0

Som ni ser har Simona fått en liten makeover, ny stad- nya kläder samt frisyr!

pistenbully
1

Följer