The Sims iFokus

The Sims

Etikettbilder-och-filmer
Läst 5513 ggr
diesel92
0

Husbygge - Hästgård

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja ibland går inte planerna som de var tänka från början! Hade fina planer i huvudet; en gammal rustik gård med plats för två arbetarhästar och åldringar tillsammans som uppfostrar sin dotter. Stall skulle sitta ihop med hus osv. Yeah sure! Slutade med ett äldre modernt hus med utestall för tre hästar + ligghall med två arbetarhästar som jag snart hoppas väntar fölis. Även en hund och det blev ett yngre par med en litet småbarn.

Tankarna var även att universitets liv skulle komma hem och att tjejen som är småbarn nu senare skulle få en rebell dotter som skulle hamna på universitet. Beställde så duktigt universitetsliv efter att ha räknat på ekonomin. Fick igår se min dagsersättning som visade sig vara 300 kr under vad jag väntat mig. = Skicka tillbaka spelet så fort det har kommit :(

Hur som helst, bygget har ni här, började spela efter månader av vila.

Det slutade med ett tvåvåningshus med tre sovrum och tre toaletter.

diesel92
0

Översikt över gården här, om ni tycker att det är mycket tomhet så har jag gått historien i förväg och tänkt ut en ridpaddock där senare. Sedan mellan lekplatsen och stallet finns nu ett växthus

diesel92
0

Huset börjar jag bygga på en grund lite som jag ville ha det sedan satte jag ut färdiga ritningar och bytte sedan ut sakerna och byggde om lite.

Här på övervåningen finns vardagsrum/chillrum direkt när man kommer upp. Sedan finns tvättstuga, barnrum, huvudsovrummet och ett till sovrum. (Det senaste sovrummet kommer byggas om sedan när barnet i fråga växer upp) Till båda sovrummen finns det tillhörande toaletter. Även två mini balkonger

diesel92
0

På nedervåningen finns det vardagsrum, kök, separat matsal och ett större vardagsrum med utrymme för att mysa och tillbringa tiden med familjen. Även uteplats på baksidan av huset för grillning och allmänt mys. Man kan även ta trappan ner och sitta vid bänken och se när småttlingarna leker.

diesel92
0

Så här ser gården ut nu med växthus och fullt liv. :)

diesel92
0

Även hästarna verkar trivas i sin nya gigantiska hage! Rödfuxen heter Belinda och den mörkbruna Lucas. Båda två är shirehästar. Hade gärna fixat deras färger men orkade verkligen inte ta tag i de :P

diesel92
0

Översikt över stall m.m. Kom ihåg att det nu finns ett växthus också ;) Djuren har all möjlighet att vandra mellan stall och hage samt lilla gårdsplanen men inte över hela gården. Vill ja ggår det att låsa så att de endast kan gå ute i hagen eller endast stå inne i liggdelen. Liggdelen blev dock väldigt liten så där lär nog bara hunden tillbringa tiden. Det är skönt att kunna ta in dem vid dåligt väder men samtidigt under solens stekande hetta kan de välja att vara ute eller gå in.

diesel92
0

Har hunnit börja spela en del på gården med min familj. Mamma, pappa, dotter, två hästar och en hund. De har nu blivit tillöken hos pållarna då shire stoet föddes :) Jag trivs att spela i gården faktiskt, lite minus dock att det tar lite tid att gå emellan hus och stall, växthuset blir lite undanglömt ibland då man inte tänker på de.

Här är en gammal bild på växthuset. Mina planer nu är att sedan utöka det och göra det högre så att även träd får plats. Nu finns de endast små planter kvar där inne,

Gerbilles
0

Jättefint! :D

bunnyheart
0

Väldigt fint! :)

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

diesel92