The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 1324 ggr
[Lupse]
0

Felkod 12.. igen

Detta är första gången som jag stött på felkod 12 och den inträffade på min legacy som jag kommit till nivå 8 på.. (jag har inte publicerat alla inlägg än..) 

Har läst flera inlägg här på sajten om hur man ska lösa det men förstår inte.. finns det någon möjlighet att lösa problemet? :(

Mitchika
0

Det finns miljoner förslag på hur man eventuellt kan fixa problemet, men ingen universal fix på det. Jag har alltid varit inne på att det är ett minnesproblem och det är många andra som tror samma sak. 

Att välja "Spara som" är en temporär lösning som oftast bara hjälper att spara när man behöver det då Felkod 12 dyker upp första gången. 

För att undvika felet så rekommenderas ett 64-bitars operativsystem och minst 4 GB med RAM på datorn. 

Minnessystemet (där simmarna får minnen som sparas i en Urklippsbok vid speciella tillfällen) gör att sparfilen tar upp jättemycket utrymme och gör den tung och seg att köra. Avaktivera den! 

Spela inte länge, flera timmar, i sträck utan spela hellre kortare omgångar och spara ofta. 

Se till att du har tillräckligt med utrymme på din hårddisk. 

Eftersom du redan upplevt Felkod 12 så kan du prova följande lösningar för att försöka spara: 

• Använd "Spara som" och ge sparfilen ett helt nytt namn
  • Försök spara i "Ändra stad"läge och se om det gör någon skillnad
  • Prova att spara spelet när det är pausat, alternativt när det är igång i olika hastigheter. Det kan faktiskt göra skillnad, då flera har märkt av detta av någon oförklarlig anledning
  • Använd inga mellanrum eller udda tecken i din sparfils namn
  • Om du har mycket saker i dina simmars Kataloger, prova att ta bort dom och se om det hjälper

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

[Lupse]
0

Tack så mycket för hjälpen! ska testa mig fram och se om det funger :D

Namiko
0

Ett tips till som fungerat för mig när jag hade problem är att gå till översiktsläget för kvarteret innan du sparar.

Tell someone you love them today, because life is short. But yell it at them in German, because life is also terrifying and confusing.

[Lupse]
0

Problemet löste sig med att jag avaktiverade minnen samt döpte om filen. Tack igen för hjälpen, nu ska jag fortsätta och försöka att komma till genration 10 (:

Mitchika
0

#4 Jag hoppas verkligen att felet håller sig borta! 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot