bugg, tappar lusten!
Sedan jag installerat universitetsliv till mitt ts3 så förstör en bugg mitt spel så snart jag kommit in en liten bit i spelet. En eller flera simar "fryser" fast, deras ikon som man trycker på för att styra dom blir grön och går inte längre att trycka på. Jag har provat resetsim, detta fungerar dock inte. Hur kan man lösa detta problemet? Gjorde en uppdatering vid installationen av spelet, har även kollat om det kommit någon ny uppdatering men jag verkar ha den senaste. Känns tråkigt nu när man precis fått nytt spel och sedan tappat suget på att spela pga denna bugg :-( Någon som har liknande problem?
Jag känner igen det, hade exakt samma sak, MEN det var på grund av ett mod som jag var tvungen att ta bort, sen så funkade det igen. Har du några mods?
#1 nej, vet inte hur man gör sådant :-P började det fungera när du tog bort den där moden?
Ja :)
Vissa mods behöver uppdateras till och från för att inte ställa till med problem. NRaasmods uppdateras vid varje ny patch som släpps och då måste man ladda ner en ny version av moden för att undvika problem. 🙂
Andra mods vet jag inte hur ofta dom uppdateras, det varierar från skapare till skapare.
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Mitt mod var i samma uppdatering som the sims, men sen testade jag en gång till att lägga in modet, och då funkade det..så vet inte om den bara fick fnatt..
#5 Om det är en NRaasmod så kan jag säga att dom inte har uppdaterats efter att Universitetsliv släpptes. Dom uppdaterades till senaste patchen, men uppdaterades inte efter expansionen. Troligen för att konflikterna och problemen som skapas är otroligt små, snudd på obefintliga.
Jag hade lite problem själv i början, men jag behövde bara starta om spelet (tog inte ut några mods) för att det skulle hjälpa. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
jahaaa okej :)
Avancerat :-P
Skulle spela lite idag, ge det en chans och spelade med en familj jag skapade igår. Idag när jag laddade upp det så var ena simen osynlig, ikonen grön precis som förut men denna gång kunde jag styra simen och byta mellan de olika i hushållet. Precis när jag tröttnat på att spela med en osynlig sim och skulle stänga av så vart simen synlig igen. Skumma grejer! Fy vad less jag blir, jag har ju inte för laddat ner något :-/