Familjen Altior
Tänkte göra en update här om hur det går för min familj :) Spelar just nu familjen Altior vilket jag hoppas kommer hålla i sig ^^ De har arbetat sig upp från 0 utan pengafusk. Det är pappa Peter och mamma Mia, de flyttade in i samma hus utan att känna varandra. När Mia var gravid valde de att gifta sig för att undvika skandal att barnet var gift utanför äktenskap. De fick sedan dottern Esmeralda. Jag hade hoppas stenhårt på tvillingar men det ville sigi nte. De fick sedan dottern Keylie. Esmeralda är nu barn och ska precis flytta till konstskolan, Keylie är småbarn och växer upp om två dagar och ska sedan åka till Prydinges privatskola. De har även sex hästar som de adopterat, De är alla olika raser, färger och så vidare. De skaffade hästarna enbart för att träna upp och sälja dyrt. Peter och Mia är ibland hos hästarna och tittar till dem men har inte ridit på dem då de inte har ridfärdigheten. Det är tänkt att barnen skall ha uppfödning eller bedriva träning av hästar sedan. Målet är först och främst vildhästarna och adopitons hästar. Bild på hur dem bor osv kommer sen.
Följer :D
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
Här är Esmeralda, hon är Peter och Mias första dotter, hon åkte iväg till konstskolan för att kunna försörja sig och familjen som äldre.
Mia och Peter börjar bli till åren och blir snart åldringar, därför är det bra att ha barnen som kan försörja dem även om Mia och Peter kommer få behöva arbeta ett bra tag framöver innan de kan sätta sig i stolen och koppla av.
Mia är visserligen Journalist i högsta nivå och sedan skriver hon böcker osv när hon har tid, men då det har varit två barn hemma och sex hästar har tiden inte räckt till. peter är affärsnamn i högsta nivå men det går inget vidare för honom och han vantrivs. Jag har funderat på att skaffa honom ett annat jobb, som fiskare kanske. Men han börjar som sagt bli till åren!
Och sedan har vi lilla Kylie som precis har blivit barn och flyttat till prydinges privatskola.
Problemet är att Mia och Peter vill ha ännu flera barn! Dock har vi inte plats för det i huset och risken är att Mia och Peter faller ifrån när barnet fortfarande är ganska ung så de får helt enkelt hålla sig till sina två döttrar!
Förhoppningarna är att hästarna skall till försäljning vilken dag som helst och sedan blir det lugn och ro i huset inför att Esmeralda och Keylies återkomst som ungdomar för att ta över huset.
Det har varit ett par händelserika dagar för mina simmari dag.
Keylie åkte iväg till skolan, och det var inte i en gammal skrothög! Nej, nej flott måste det vara så det var ju självklart att det var en limo.
Alla hästar har äntligen blivit fulltränade och nu ska de ridas till och bli av med sin aggression för att få flytta. Sambina har varit duktig och är inte längre aggressiv och fick därmed flytta. Hon såldes för 13 238 simdaler.
Sedan såg jag en av hästarna försöka äta upp Peter!! ;)
Så en kortfattning om dagen.
* Keylie blev ett barn och flyttade till prydinges privatskola
* Socialen ville ta hästarna men jag hade sparat precis innan så lyckades avstyra de hela! *puuuh*
* Samtliga hästar fulltränade
* Sambina såld
Följer ;)
Den stackars familjen har legat lite down just nu då jag fick hem medeltiden för några dagar sedan och då bara spelat de. Ska försöka få energi till att spela vanliga sims imorgon så det blir en forsättning på Altior :D
Jag har en familj som jag inte använde pengakod på tills i onsdags.. Den familjen heter Swansvif. =D
Min Legacy - http://legacychandi.bloggplatsen.se/ Kika gärna in. :3 
Mina älskade råttor, hund, familj och vänner är mitt allt. //Adina
7#: vad roligt :) Jag har inte använt fusket än :P
---
Idag spelade jag äntligen sims igen! Har blivit en del medeltiden. Hur som helst har mycket hänt idag! Esmeralda och Keylie är fortfarande barn och iväg på internatskola, Mia vill dock ta hem dem men de kommer inte innanför dörren förrens de är hemma någon dag som tonåringar kanske, eller ungdomar såklart.
Jag byggde om lite på loftet över stallet där det är tänkt att Esmeralda och Keylie ska bo som ungdomar tills de är redo att ta över det stora huset. Det var tänkt att det först skulle vara gästrumt men deras gamla rum kommer få bli gästrum, eller kanske ett rum åt en blivande butler? Städerskan sköter verkligen inte sitt jobb vilket gör mig förbannad. + att de går och tar vår mat och sätter sig och äter istället för att arbeta!!
Med hästarna har det hänt desto mer! Mia och Peter har äntligen satt sig upp på hästarna för att rida till dem så att de inte ska vara så odresserade. Det har ju gått annat än bra kan jag lova. Först har jag spanat in en häst jag gärna skulle vilja ha! Mys Hobbe (1) har jag för mig att han heter, så snygg. Han hade jag inte tackat nej till men tyvärr kommer det nog inte hända att jag kommer äga honom. Kanske kan jag lyckas få ett föl från honom? ;)
Hur som helst, nu var det dags för Mia och Peter att ta hand om hästarna lite mer då de alla är odresserade och långt ifrån tama ville de inte att Mia och Peter skulle hoppa upp direkt. Här på bild (2) står Peter vid Pegasus och Mia vid Cognac. När jag adopterade hästarna var de flesta aggressiva och vi har lyckas få bort aggressionen hos alla förutom en, Cognac. (Har för mig det var han). Han visade sig ganska snart på styva linan och SPARKADE stackars Mia!! Hon överlevde med ett par blåmärken men har inte rört Cognac sedan dess.
Dagen därpå var Mia öm men jag var fastbesluten om att båda skulle upp på hästryggen, jag tog de två skäckarna jag har. Peter hoppade upp på Belladonna (3) Och Mia fick Calida (4). De har visat sig vara ganska snälla, speciellt Calida. Calida och Neptun har stormtrivs ihop och jag funderade till och med på att ta föl efter dem men så blev inte fallet.
Första ridturen gick väl inte enligt planerna vad jag hade hoppas på, Peter har en tendens att hoppa av så fort han kommit upp på hästen, kanske är han rädd för hästar men inte vågar visa det fullt u?
Hur som helst så red Mia iväg först, hon kom inte alls långt innan Calida tröttnade och slängde av Mia! (1) Jag var inte särskilt glad men Mia hade ändå lyckats tämja Calida hyffsat så därför åkte Mia iväg i taxin och Calida fick galoppera efter till ridcentret för att direkt bli såld! (3) Mia och Peter vill inte veta av aggressiva hästar som slänger av folk hej vilt. Lite tråkigt då jag tidigare tyckte Calida var en mycket trevlig och kärlekfsull häst, ack så fel man kan ha.. Belladonna däremot gick riktigt fint och Peter lärde sig snabbt att galoppera (2), tillbaka vid gården var Belladonna riktigt taggad på att forsätta färden men Peter hade ont i rumpan och fick gå och vila!
Dagen efter red Peter iväg i bara filsingarna till ridcentret med Belladonna där det var dags att säga adjö, (4), med sig i släptåget hade han även Pegasus som det var dags att tämja. (5) Peter hoppade vant upp på Pegasus efter lite klappar och vackra ord om att ingen havre annars få. Han tog en lång tur fram och tillbaka genom skog, ängar och strand innan Pegasus till slut tröttnade och slängde av en smått förvirrad peter. (6). Så
Så nu får vi se imorgon om hur Peter ska gå vidare, om det blir en promenad hem eller om han ska få rida.
Fick bli en paus i spelandet för uppdatering och kanske kommer det en uppdatering ikväll! Måste ta igen det jag missat. ;)
Både Esmeralda och Keylie har blivit tonåringar! Av det lilla jag har sett påminner de om sitt barnutseende, det ska bli spännande att få hem de senare och se hur de har utvecklats. Båda är kvar på internatskolan.
Mia och Peter jobbar och har sig, de börjar dock båda närma sig ålderdomen och det är tänkt att Peter ska säga upp sig direkt som åldring medan Mia jobbar på så länge hon orkar. Peter ska ägna sig åt fiske och hästarna sen.
Det har även hänt otroligt mycket med hästarna! Peter lyckades ta sig upp på Pegasus igen utan att ramla av (1). Pegasus blev riktig snäll till slut och åkte iväg på försäljning. Mia lyckades inte få Cognac överdrivet snäll utan han var fortfarande aggressiv, hon lyckades rida till honom i alla fall utan missöden (2) och sålde honom sedan. Sedan fanns det sorgligt nog bara en häst kvar på gården och det var Neptun, han har alltid varit snäll så det var lätt för Peter att rida honom. (3), sedan var det dags att ta en sista ridtur till försäljaren som blev överlycklig över att Neptun var till salu. (4)
Det dröjde inte många dagar innan det kändes för tomt på gården, där stod nu ett stort stall helt tomt. Peter åkte till adoptionsgården för att kolla på hästar, där hittade de två fina föl de var intresserade av. (5). Hux flux bara försvann fölen och jag har inte funnit dem än.
Hur som helst kunde inte Mia och Peter ha det som de hade det, det var för tomt! Barnen kommer inte hem på ett bra tag och vad ska de hitta på som pensionärer? Jo, de började helt enkelt adoptera nya hästar. Denna gång massvis med föl, här kommer en vidare prestaton på hästarna hur de ser ut, namn, ras osv. Och vad de har för egenskaper. Många av de har dåliga egenskaper som ska bort och ersättas med förbättrade.
(1). Bolo, vår första fölis någonsin! De blev helsålda i honom båda två och det var ett självklart köp. Han är en andalusier hingst med fräck färg. Hans egenskaper är: Lat, geni, odresserad, Ljudlig. Han påminner mig om Sambina och det lär bli en liten kamp med honom om han är så trött.
(2). Hamre, jag fastnade för hans vackra bläs. Han är en blandras hingst och är vuxen. Jag tror det är arab i honom. Hans egenskaper: Nervös. Ska bli intressant och se om de kan få honom lugnare.
(3). Monark, en blandras hingst han också. Han har en fin liten stjärn också. Han är vuxen likaså. Egenskaper: Agressiv, hatar hopp, snabb. Ska Mia och Peter lyckas tämja honom?
(4). Brock, en skäckig blandras hingst. Likaså här tror jag han har arab, kanske även fullblod med tanke på magen. Tror han kommer bli en galoppstjärna. Han är ganska lik som Bono i egenskaper: lat, geni, odresserad, tyst.
(5). Baltazar, också här en blandras hingst, tror han är lite av grövre typen speciellt i ansiktet. Hans egenskaper: odresserad, modig, korkad, ljudlig. Ett intressant fall som nog kommer bli Mias.
(6). Athena, en blandras, riktigt frän färg. Valde henne då hon är en gamling så kanske blir det hennes sista hem. Enda stoet på gården också så här blir inga föl gjorda i smyg. Egenskaper: Vresig, prydlig.
Så där har ni en presentation av dem alla.
Hur känner ni så här långt? Är det något att läsa eller inte? För mycket? Tråkigt?
Händelserik dag kan man nog säga!
Sen senaste uppdatering så har fölisarna hunnit växa upp och träning är i full gång för allihop. Det går bäst för Hamre som galopperar fort som vinden och är snarth elt klar med galoppträningen.
För Mia och Peter har det rullat på och mycket har hänt. Peter tröttnade på städerskan som inte skötte sitt jobb på bästa sätt och sa därmed upp henne (1). De är ju ganska så rika också med lite över 100 000 om inte mer som de själva har tjänat ihop (utan fusk) Peter ringde direkt en butler och flickornas gamla rum iordingsställdes (2). Peter hoppade även upp på Brock för första gången,(3) första gången de red de nya hästarna och även de andra hästarna har haft ryttare på sig (de flesta) och ingen är varken avkastad, sparkad eller biten än. *Hurra*
(4) Peter lämnade även sitt jobb för sista gången då han är ledig fre-sön då han imorgon kommer ringa samtalet för att gå i pension då han blir åldring. Först att bli åldring var dock Mia och här är hon på sin födelsedag (5) sista bilden som vuxen! Det var tänkt att hon skulle stanna på jobbet ett tag till ändå och inte gå i pension men hästarna tar för mycket energi och ork så hon ringde samtalet (6) och är nu pensionerad!
Peter och Mia fick ett erbjudande om fölisar från adoptivgården men som ni kan se så har vi fullt hus. Kanske i framtiden?
Här kommer även en bild på Mia´s nya klädslar :) Frisyrerna kommer kanske ändras efter hand. :)
(1) vardagsklädsel 1. Denna använder hon när hon inte är i stallet
(2) Vardagsklädsel 2. Denna kommer hon ha när hon är i stallet och grejjar vilket är ganska så ofta.
(3) Badkläder
(4) Idrottsskläder
(5) Nattlinne
(6) Finkläder
Imorgon kommer det hända desto mer när Peter blir en åldring, kanske kommer även barnen hem och loftet kommer presenteras! :)
Jag får börja läsa här igen när jag mår bättre. just nu har jag så ont att jag inte kan sitta. Bara ligga på mage och sidan.. =) jag har inte försvunnit =)
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
15#: Usch då :/ Du får krya på dig!
Gör en "liten" update om hur det än så länge har gått.
Peter har äntligen blivit en gamling. :) Han firade sin födelsedag i stallet (1) så det var en lugn tillställning. Roliga var att när jag skulle titta lite närmare på hur man blev i ansiktet så såg jag de här fina ögonen (2), tack och lov blev han normal i ögonen igen!
Sedan har vi då hans nya kläder.
(3) Vardagskläder 1, det har han när han inte är i stallet.
(4) Vardagskläder 2, stallkläder.
(5) Finkläder
(6) Pyjamas
(7) Idrottskläder
(8) badkläder
Sedan när han var och hälsade på Hamre som har befunnit sig i ett annat stall ett tag för att få lugn och ro när han tränar valde Peter att säga upp sig och så här glad blev han efteråt (9). Kan också säga att det har gått jätte bra för Hamre! Han är snart helt fulltränad jämfört med de andra och ska snart iväg på fösräljning. Tyvärr hoppade han med både Peter och Mia som började brinna och Hamre fick panik och slängde av båda två. Så numera är ingen av de bra vänner och Hamre får träna sig själv återigen.
Sist men absolut inte minst fick jag en glad överraskning när Esmeralda åter kom hem från flera år i privatskola! Hon har utbildat sig inom konsten på Konstskolan Leformge (eller vad det nu heter). Glad ihågen pratade hon med Mia om skolan (10). Nu är det bara Keylie som ska komma hem vilket hon bör göra om två-tre dagar.
Här kommer en bild på hur Esmeralda ser ut nu :) Hin har också fått nya kläder vilket bild också kommer upp på.
Visst blev hon vacker? Tycker hon påminner om både Mia och Peter, fast mest Mia ^^
Ska bli roligt att se Keylie!
Här är Esmeraldas kläder. :)
1 Vardagskläder, när hon inte är i stallet ^^
2 Stallkläder
3 Finkläder
4 Pyjamas
5 Idrott
6 Badkläder.
OBS: Frisyrerna var som de var innan jag ändrade dem och hon har numera inte dem ^^ Jag ska verkligen satsa på att finna henne en vacker make så att de kan få ännu vackrare barn än vad hon redan är. :D
Jag hoppas att Mia och Peter kommer få uppleva barnbarn innan de faller ifrån.
Woohooo :)
Keylie har äntligen kommot hem! :D Här kommer lite bilder på henne och hennes klädsel.
1 Huvudbild, hon fick bli brunett istället för sitt naturliga svarta hår.
2 vardagsklädsel
3 stallklädsel
4 finkläder
5 pyjamas
6 idrottskläder
7 badkläder
Även här är frisyrerna fel och ska ändras.
Både Esmeralda och Keylie har önskan till att vara djurräddare så de ska adoptera sex herrelösa djur. Jag vet inte om vildhästar räknas till det? I så fall blir det nog två av varje. De ska även behålla varsin hund, annars ska de adoptera senare.
Det finns faktiskt inte så mycket att säga som läget är just nu. Familjen rullar på, döttrarna har inga jobb ännu då det har varit 100 % fokus på hästarna som åker iväg på försäljning i rasande fart. Har just nu kvar Bolo, Brock och Baltazar. Brock och Baltazar har visat sig ha inlärningsproblem och blir lätt överansträngda. Bolo däremot är snart klar för försäljning.
Athena som var en gamling redan när jag adopterade henne sålde jag verkligen på rätt dag! Samma dag eller dagen därpå skulle hon dö av hög ålderdom! Snacka om flyt, hade gjort iordning en liten hage till henne där hon skulle få vara ifred och inte i vägen för de andra men hann sälja henne innan som sagt. :) Den nya hagen kommer därmed bli eventuell fölhage eller agressions hagen där de elaka gå :P
Jag funderar på att sedan när Mia och Peter faller ifrån att Keylie och Esmeralda ska satsa på avel. Dock är det tänkt att någon ska flytta ifrån gården och där ha flera hästar och likadant på denna gården. Den ena gården ska ha ston och den andra hingstar och de ska sedan avlas med varandra och jag kommer därmed kunna ha tre fölston samtidigt. Hoppas att det funkar! Har redan valt en del färger. :D En ska vara gulbrun som Bolo med bläs och fyra vita strumpor :P
Beslutsångest x1000??
Bolo, den vackra gulbruna hästen har åkt iväg på försäljning, familjen hade en sådan tur att det var dags för hästsenarium och red dit på Bolo, Baltazar och Brock så de fick lite bättre egenskaper. Bolo blev klar på momangen och försäljarna skrek av glädje över att få köpa honom.
Speciellt Mia saknar honom men hon får satsa på de andra hästarna nu istället.
Sedan hade jag tänkt att Esmeralda och Keylie skulle få adoptera varsin hund, jag ville ha två st stora hundar, Esmeralda hittade en jätte fin valp men istället för att välja den gick hon vidare till stallet och tittade vad som fanns där. Och där fann hon två otroligt vackra hästar, hon valde såklart den ena och skvallrade direkt till Keylie. Keylie i sin tur blev kär i den nya hästen och ringde sedan ett samtal för att adoptera sin egna.
Så jag undrar jag om det inte kommer bli ett välfyllt stall igen? Just nu har de tre hästar och den fjärde transporteras just nu på väg hem. Dock ska ju Brock och Baltazar säljas. Det ska bli intressant och se om det blir ett fullt stall igen eller inte. De får ju tänka på att Mia och Peter är gamla och inte orkar rida dagarna i ände
Stackars familjen Altior ligger lite off just nu då jag satsar en hel del på min legacy familj som heter Devonshire. Förhoppningvis kommer jag återkomma till Altior snart igen så tro inte historien är slut. :)
Ni kan också observera att detta inte är en legacy familj men någon har missuppfattat och lagt den i fel kategori, förhoppningvis läggs den tillbaka i rätt kategori snart.
Ang djurräddar önskningen, räcker det med att adoptera 6 djur för att önskningen ska uppfyllas? Något OT. . Följer iallafall, spännande :-D
Kommer inte ihåg hur det står om det. Familjen altior finns inte kvar då vi fick omformatera datorn :(
OBSERVERA SAMTLIGA: Familjen finns inte kvar! Den kommer aldrig mer uppdateras tyvärr :(
Jaha, tråkigt :-(