Ladda ner hår osv
Hej!
Jag undrar om man kan på något sätt, LAGLIGT ladda ner hår och nya kläder till the sims 3? :)
Isåfall vart, och hur går det till? Tror ni en 12 åring skulle klara av det? 😇
Det är nog lagligt att ladda ner alla slags hårtyper 😉
Finns ju en hel del på exchange men om du vill ha något roligare så finns det ju thesimsresource.com där du bara behöver regga dig och ladda ner till spelet. Modthesims finns ju också men tycker själv att sidan är jobbigare att förstå. Fast det borde nog en 12 åring klara också hihi..🙂
~mikkan
#1 Tack för hjälpen :) Jag laddade ner ett hår jag vill ha, och jag hittar det på "nerladdningar" nu på själva Sims. Har installerat året och det står att det är klar, men när jag spelar kommer håret inte upp. Vet du anledningen?
Är det sims 3 du spelar så måste du lägga in det i en mapp för t.ex sims3pack eller om det är en package fil ska den in i en annan mapp.
Sims3pack går in i mappen du döpt till nedladdningar/downloads eller dylikt. som finns i Documents\Electronic Arts\The Sims 3 - Downloads.
heter den package ska den in i ; Documents\Electronic Arts\The Sims 3\Mods\Packages / Där bör du ha en fil som heter;Resource.cfg för att filerna ska funka.
Har du gjort allt det och även gått in i Launchern för sims 3 och gått in under nedladdningar/downloads och klickat i filen du vill installera samt installerat den så ska det inte va något problem.
Ibland så får man leta lite i menyn för hår inne i CAS. Det är dom med en liten "shopping bag" på.
Hoppas det hjälper.
Samt så rekomenderar jag TSR(the sims resourse) eller modthesims (det är inte krångligt utan du blir bara medlem o klickar på ladda hem). Det klarar du :)
Även peggysims gör fantastiska hår!
^_^ / Martiina
#3 Taack så mycket! har lärt mig nu :)
Får jag fråga, ni som laddar ner saker, blir erat sims segare då? Speciellt när man ska göra simmar..
Har aldrig gått segare på min data, men det är nog olika tror jag.
#4 Det va så lite så, hoppas det hjälpte :)
Men nej aldrig gjort men det kan bero på vad man har för prestanda på datorn du använder.
Vet att när jag hade alla sims 2 spel installerade på min bärbara samt nästan 20.000 hemladdade object så tog det 45(?!)min o starta upp det pgr. av allt hemladdat. Nu på min stationära är det inga problem alls! :D
^_^ / Martiina