Går ej att starta Sims3
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Nu har jag problem med att starta sims3. Har de flesta tillägg installerade.
Går inte alls att få igång. Det står Ett fel uppstod vid programstart. Mer information finns i loggen.
Jag har aldrig haft problem med att spela innan. Alltid gått igång direkt. Vad ska jag göra?
/ Maria. med-arbetare på Sommar
jag har haft problem med det. men efter jag instalerade om allt så har det funkat :)

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Tycker bara det är trist om man ska behöva installera om allt igen, har ju en hel del tillägg.
Det har fungerat utan problem innan ju.
/ Maria. med-arbetare på Sommar
jag förstår det men ja du kanske får tänka så att anitngen kunna spela sims eller inte alls. men det kanske finns något annat du kan göra så innan du installerar om det så försök att kanske hitta npgot annat sätt :)
Detta har uppstått hos mig också. Jag har installerat om spelet, och det har senare funkat utmärkt.
Har du vanliga/första The Sims 3?
#4 man MÅSTE ha första spelet av the sims 3 för att ens kunna spela spelet.
Och om du går in på mappen till the sims 3 så kan du lägga dina familjer om det är dem du vill spara på skrivbordet och sen ersätta den med den som blir till igen.. Jag tycker du ska ominstallera allt det är bäst så. Har fått göra det många gånger och det känns skit varje gång = (
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#5 Jag vet detta, det var därför jag frågade då man kan ha fler The Sims 3 efter första. 
#6 ja men du fråga ju om hon hade första.. Och det är ju ganska uppenbart att hon har..
Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke
#7 Okej, okej. Vi säger väl så. Vill inte starta något bråk/tjafs om det blir det av detta. 
Jag fick samma felmeddelande förut och så stängdes spelet bara ner plötsligt utan att man hann spara! Skitirriterande!!
Sen fick jag hjälp av min sambo och han trodde att det berodde på "launchern", så han la ut en annan ikon på skrivbordet som jag startar spelet ifrån och nu har jag inte haft några problem alls! Spelet startar alltså direkt utan att öppna "simlauncher".
Ikonen finns att hitta i "Den här datorn/ Electronic Arts / The Sims 3 / Game / Bin" och heter TS3. Dra ut den på skrivbordet och starta spelet från den istället :)
Jag
har hittat en lösning för detta. Du ska avinstallera spelet manualt.
Besök
https://help.ea.com/article/manually-uninstalling-the-sims-3?showhome=true¨
Där finns guiden! ;)
Mitt ex var tvungen att tvinga datorn att öppna sims3 en gång. Helt sjukt hur mycket buggar det bär på.
Hej. jag har också varit med om sånt. Men jag vet ett sät som går att spela spelet utan att instalera om spelet.
För om man höger klickar på the sims spelet och väljer "Öppna filens sökväg" och klickar på "TS3" eller på "TS3W" för då kommer man direkt till spelet.
Hade också det problemet..men då visade sig att jag hade ett tillägg som inte stödje just den uppdateringen..så då fick jag det felmeddelandet också..men när jag tog bort det så funkade det :)
Hejsan. Jag har samma problem. Förut så har jag haft en piratkopia installerad som jag nu har tagit bort och sedan installerat en legal kopia. Så nu får jag upp samma meddelande. Jag har avinstallerat båda manuellt och provat att starta med filerna TS3 eller TS3W. Inget fungerar. Min dator är kompatibel då jag har spelat The Sims 3 förut. Någon som har ett tips? Måste jag skaffa en ny dator för att kunna spela spelet?
Skämtar ni? Måste man avinstallera o installera på nytt? Gosh! Jag som nyss spenderat två timmar med att installera alla spel..
hade en fuskkopia förut men köpte nu alla spel så det ska bli ordentligt och så krånglar det såhär direkt..
suck!
Testade alla andra förslag om andra ikoner osv. funkade ej :/
^_^ / Martiina
#15 Jag tog bort ditt andra inlägg, som du bad om. 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#16 Tack så mycket :)
^_^ / Martiina
nu har jag avinstallerat alla spel som jag hade..
Det vill ändå inte funka och på min launcher så ser det ut som jag har alla spel :/ Det är säkert pgr. av den piratkopia jag hade förut men det ska va avinstallerat o borta..
Någon som har en idé?
^_^ / Martiina