Spelet hakar upp sig
Hejsan!
Ibland när jag har valt ett hus att spela i hakar spelet upp sig. Musiken går och jag kan kolla runt i staden men det finns inga ikoner att trycka på och huset jag valt laddas inte upp. Jag får stänga av allt genom att trycka ctrl+alt+delete och starta om igen. Oftast så blir det samma sak igen om jag väljer samma hus. Men andra hus kan gå bra, det är lite olika. Jag har startat helt nya världar men problemet kvarstår. Ibland kan jag spela i timmar utan att det händer något.
Är ganska säker på att det inte är nått fel på datorn.
Borde jag instalera om allt? Kan det funka då?
Är det någon som varit med om detta?
OBS! Är Sims 3 (med husdjur)
Tack på förhand
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Putt
Oj, det felet har inte hört talas om förr. 😮
Sökte lite på problemet och hittade lite information. Ska läsa och återkommer om vad jag hittade. 🙂
Men jag undrar, använder du dig av någon form av nedladdat innehåll och/eller mods?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
#2 Använder inga mods. Dock plockat ner ett fåtal saker från sims hemsida. Men det ska väll inte vara några problem?
#3 Jag försöker djupläsa, det finns många trådar och sidor om ämnet, men jag hittar ingen direkt lösning. Det enda jag hittar nu är att det kan bero på custom content. Det rekommenderas att man tar bort allt nedladdat innehåll och provar igen.
Du behöver inte radera det helt, du kan flytta ut filerna ur mappen och se om det hjälper. På så vis, om det inte var felet, behöver du inte ladda ner alla filerna igen och kan enkelt flytta tillbaka dom. 🙂
Det här är ett jobbigt problem, jag hittar ingen bra lösning. Särskilt inte eftersom att problemet sitter även i nya världar också. Därför gissar jag på att det är något nedladdat innehåll, men det måste inte vara det.
Annars skulle jag säga att det är en korrupt sparfil, men om det påverkar nya spelomgångar som du startar också så är det nog något annat… frågan är vad? 🤔
Eftersom det tråkigt nog har blivit ganska vanligt att ladda ner olagliga kopior av spelet så måste jag fråga och jag menar verkligen inte att anklaga. Men är dina Simsspel köpta eller är dom nedladdade piratkopior? 🙂
Piratkopior kan jag inte hjälpa med, för jag har absolut ingen kunskap om såna spel och många problem som uppstår med piratkopior av spelen är rejält annorlunda från lagliga exemplar av spelen.
Spelen är köpta! Har inte använt några piratkopior eller laddat ner något olagligt eller så
#6 Okej, vad bra! Då vet jag och då kan jag försöka hjälpa med problemen. 🙂
Det enda jag hittar är att det är ett patchproblem relaterat till tiden när Sims 3 Leva Livet släpptes, men det erbjuder tyvärr inte mycket av en lösning. Efter att ha sökt och läst på en hel del om problemet så hittar jag bara en "lösning" och en teori kring vad som orsakar det.
Kopierar in den engelska texten från Sims 3s forum:
Inability to change households: A highly obscure bug, that makes it so that whenever someone tries to change or save certain households the game remains in map view and the UI disappears, strangely this is caused by certain sims within the household.
This could be related to a piece of corrupted CC. The only known and temporary solution is to quit using the cheats console./-
Baserat på vad som står i texten, ta bort allt ditt nedladdade innehåll (prylar från Sims 3s exchange, etc.) och prova igen. Det nedladdade innehållet kan ha blivit korrupt och det kan vara det som orsakar det, då det händer på alla dina världar. 
Gör en reservkopia av ditt sparade spel om du är riktigt rädd om det innan du försöker stänga av spelet via fuskrutan. 🙂
Tack så mycket för all hjälp och info! :) Ska prova imorgon och se om det funkar
#9 Jag håller tummarna för det, rapportera gärna hur det går. Det kan finnas ett par andra saker att göra om det inte hjälper att ta bort eget innehåll. 🙂