The Sims iFokus

The Sims

Etikettteknisk-hjälp
Läst 1945 ggr
WhoCares-01
0

Hjälp - Sims stängs ner

Mitt the sims 3 har börjat krångla. började igårkväll när datorn överhettedes och stängde av sig. efter att datorn svalnat startade jag spelet igen. allt var som vanligt i typ 10 minuter se började det stänga ner sig till aktivitetsfältet. när jag klickade in på det så fungerade det i typ 30 sekunder och sen gjorde det samma sak igen. provade typ 10 gånger igår och har försökt flera gånger idag och samma varje gång…. vad kan vara fel?

// Alexandra

Hästen är människans bästa vän <3

WhoCares-01
0

behöver verkligen hjälp =(

// Alexandra

[Vattholmazingel]
1

Låter mer som datorn är mer fel på en Sims 3 spelet.
Kanske skedde det nån skada i systemet när den överhettedes som gör att du inte kan spela Sims 3 normalt.

SimsBrooke
0

Vad spelar du på för något? en laptop eller stationär?

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

myismyname
0

Har du tittat till datorns fläktar? Om datorn överhettades kan det bero på att någon av fläktarna krånglar och inte kyler datorn som den ska, så det kan kanske vara därför (jag gissar bara) den beter sig konstigt nu (att den går varm när du startar ett krävande spel - ex. Sims - och därför tjorvar). Om du har en stationär dator är det enkelt att öppna chassit och titta så att alla fläktar går som de ska (och inte är väldigt dammiga). :)

Jag spekulerar bara nu, men jag skulle åtminstone kolla fläktarna först! 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

myismyname
0

WhoCares-01: Jag bytte trådens rubrik till något mer passande för innehållet ("HJÄLP(!)" säger inte så mycket om vad tråden handlar om), så fler kan hitta hit och förhoppningsvis hjälpa till. Om du har några synpunkter på rubriken får du gärna tipsa på en annan jag kan byta till 🙂

Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)

Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus

Mitchika
0

#5 Extremt OT, men toppen att se dig igen, My! 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

WhoCares-01
0

Laptop :/ den har ett par år på nacken så funderar på om den helt enkelt är utsliten.

// Alexandra

PotatoEcho
0

Testa på denna länken om din dator klarar spelen: http://www.systemrequirementslab.com/cyri

Mitchika
0

#7 Prova att se om du kan få ut lite damm ut fläktarna och från laptopen, det brukar vara en av huvudorsakerna till att datorer stängs ner och överhettas. 🙂

Men var väldigt försiktig, för en dators fläktar och innehåll är ruskigt ömtåligt!

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

WhoCares-01
0

gick på impuls och köpte en ny dator idag =) med bättre grafik, bättre arbetsminne, bättre allt =) så håller på att installera mina sims 3 spel och är på superbra humör ^^ deyya betyder ju dock att jag måste börja om med allt =/

// Alexandra

PotatoEcho
0

#10 Om du har kvar sims på din gamla dator kan du ju bara kopiera över Saves mappen? :) Eller är jag helt ute och cycklar? Man kanske inte kan flytta mappen till en ny dator?:)

WhoCares-01
0

#11 kan man säkert men eftersom jag inte vet vad som hände med den gamla datorn så vågar jag inte föra över något =/

// Alexandra