The Sims iFokus

The Sims

Etikett: övrigt
Läst 1196 ggr
PotatoEcho
0

Ser vad som händer i hela staden

Hej, jag har laddat hem lite mods till sims 3. Det är Overwatch, Master Controller, Story Progession, Woohooer och Decencor.

Men nu till det jobbiga, när jag laddat hem dessa så är det någon som har gjort att ALLT som sker i staden ex. får någon en befodran, fyller någon år osv. allt sånt kommer upp som en liten ruta när något händer.

Det är väldigt jobbigt och jag har testat att kolla i menyerna för att hitta något att ändra på men hittar inget som jag tycker verka göra det?:O

Hoppas det var okej att nämna modsen!

Mitchika
0

Det är helt okej. 🙂

Det går att stänga av informationen som slängs i ansiktet på en konstant från Story Progression. Klicka på din sim, välj NRaas och sedan Story Progression. Därifrån, klicka på Allmänna Inställningar, efter det så Alla Berättelser. 

Där väljer du Inga, så slipper du få meddelande stup i kvarten om vad hela kvarteret sysslar med. 🙂

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

PotatoEcho
0

Åh va bra tack! Det var riktigt jobbigt när det kom upp 20-tals rutor åt gången, men lite intressant också 😉

Mitchika
0

#2 Första gången jag installerade och använde Story Progression så satt jag i en timme och läste meddelandena och följde staden och glömde helt bort att spela. 😃

Så det kan vara intressant också, men i slutändan blir man galen och överväger att använda förintelseknappen… XD 😇

PotatoEcho
0

#3 Ja eller hur, jag glömde också helt bort att spela ett tag! 

Förintelseknappen? :o

Mitchika
0

#4 Haha, man fastnar liksom! Värsta tv-showen. 😃

En annan mod… 😇