Fuskhjälp
För första gången hade jag tänkt att testa dessa lite mer avancerade fusken, till ett hus jag tänkt bygga. ''moveobjects'' är ju till för så att man kan korsa andra föremål. Men det verkar inte fungera för mig. Men sen så vet jag ju faktiskt inte hur den fungerar heller riktigt, och när!
Men till själva frågan nu. Jag aktiverade det fusket, och sen ville jag bygga en sån upphöjd platå, det som man har som grund, altan eller vad som. Ni är med på vilken jag menar? Och sen ville jag bygga en vägg som är på marken, ända fram till den, så att det lixom skulle bli en upphöjning inne i huset med några trappsteg. Men det går fortfarande inte att bygga väggar nära så att de går ihop, bara uppepå eller 1-2 rutor ifrån eller vad det nu är. Det är ganska frustrerande.
Hoppas att det fungerar och jag bara gjort fel, och att ni kan hjälpa mig :)
Små stjärnor lyser också i mörkret.
Tyvärr fungerar det inte att bygga väggar nära grunder varken med eller utan moveobjects aktiverat. Grunden och väggen räknas som olika våningar, så jag skulle gissa att det är därför det inte funkar. Det är möjligt att det finns ett annat sätt att bygga väggar nära grunder på, men jag vet inte hur 😮
Atria Rattery i Piteå, Norrbotten (finns även på facebook)
Medarbetare på The Sims i Fokus och Råttor i Fokus
attans! Det är ju riktigt synd att det inte funkar, hade blivit riktigt häftiga hus annars :P
#2 Jo, helt klart! Däremot har jag för mig att det funkar att göra platåer i husen så länge grunden inte "rör" i väggarna 🙂 Lite tråkigare kanske, men bättre än inget, haha
Om det är någon som vet hur/om det går att få väggarna intill grunden får ni gärna hojta!
#3 Jag försökte på det sättet, men jag tyckte allt blev helskumt haha :D
Öhh.. Jag har för mig att "ConstrainFloorElevation" ska vara något sånt. Men jag kommer inte ihåg, och vet inte om koden är rätt, men googla. :). Det kanske är mer om man typ vill ha garage kopplat till huset?
#5 Tack så himla mycket! 😃
hittade den här bloggen när jag sökte på fusket, och det var precis såhär jag menade att jag ville göra!
http://thesimsblogg.bloggplatsen.se/2011/01/28/4474972-fusk-constrainfloorelevation-false/
Åh vad bra :)
Åh, det där har jag aldrig testat med constrainfloorelevation 😃 Måste prova sen!
Jag testade nyss, det var enkelt till en början, men sen så flippade hela huset ur haha. Men troligtvis så gjorde jag fel och jag gav upp :P
Det är ju ett av de där fusken som kan förstöra ett hus jättefort. Jag övade typ tre-fyra timmar innan jag försökte mig på att använda det i ett hus :)
A life spent making mistakes is not only more honorable, but more useful than a life spent doing nothing.
#10 Jag la inte så stor energi på just det huset. gjorde det mest för att testa, men visst var jag lite noga ifall det hade gått 😇 Så inga sura miner här inte 😛