Grafikinställningar?
Hejsan! Jag har bara en snabb fråga, vad brukar ni ha för grafikinställningar när ni spelar?
Jag tycker grafiken i mitt spel är hyfsatt bra, men bilderna blir lite, "kantiga" eller vad man ska säga. Jag spelar på en macbook air, men vet inte hur mycket den klarar av. Grafikinställningarna är alla på antingen normal eller låg "av sig själva".
Vad brukar ni ha när ni spelar?
Har ni märkt stor skillnad när ni spelat med andra inställningar? (visa mer än gärna en bild där ni jämför)
Och ni som är bra på datorer- tror ni att min dator klarar högre inställningar? (klicka på det fetmarkerade för att läsa om grafikkortet)
Undrar av ren nyfikenhet då vissas bilder blir otroligt fina med "mjuka kanter" medan mina ofta blir en aning "kantiga". Dock så har jag inget emot det och trivs bra med de inställningarna den "själv fixat" men som sagt, är nyfiken 🙂.
MVH, Johanna.
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
Det är bara att testa dig fram. testa att höja inställningarna lite, om det börjar sega eller att bilden hackar lite är det bara att sänka inställningarna igen. Lite svårt för folk att jämföra deras inställningar eftersom dom flesta har olika datorer, som klarar av olika. Men mitt tips är iallafall att du kan testa att höja lite och se vad din dator klarar av. Men skulle nog tippa på att mac kanske inte klarar av högra inställningar med tanke på att det inte är några spela datorer direkt dom är ju byggda för annat ändamål. Men testa som sagt det tar ingen skada, du kan ju bara sänka igen om det inte skulle funka :).