The Sims iFokus

The Sims

Etikettövrigt
Läst 2805 ggr
PotatoEcho
0

Bygga övervåning?

Håller på att bygga ett hus, men det kraschar när jag ska spara :/ 

Antar att det är för att jag bygger en trapp..

Har sökt runt och försökt med sånt som andra skrivit, men inget funkar för mig. Det är så tråkigt då jag har en ide som jag verkligen vill bygga.

Har testat att spara i ny fil, utan tak osv. Någon som vet en lösning?

SimsBrooke
0

Många har problem med denna bugg. Denna bugg kom med Årstider när den kom ut =( 
Vi får snällt invänta en uppdatering av denna bugg om det inte finns en annan lösning jag inte vet om.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

Mitchika
0

Den buggen är fruktansvärt tråkig och än så länge finns det ingen lösning som verkar funka för alla. Det är en ruskigt nyckfull bugg. 😕

Har du provat att bygga på sommaren? Det funkar för vissa, men inte alla. 🙂

Jag vet inte om NRaas Mods påverkar den något, men jag har aldrig råkat ut för den buggen i mitt spel. Så jag antar att det är ett tips jag kan ge.

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

PotatoEcho
0

Jag har testat allt som jag läst mig till men inget vill fungera :/ 

Jag tycker verkligen dom borde tänka mer på att fixa såna här buggar FÖRE dom börjar med nya expansions som kommer skapa ännu mer problem… 

Jag hade detta problemet innan jag hade nåt NRaas mod.. Krånglar även nu när jag har det :(

Hoppas på en uppdatering snart!!

Mitchika
0

#3 NRaas Master Controller och NRaas Overwatch hjälper mig bra. Du kan testa NRaas Error Trap, men det är en core mod så var försiktig med den. 

Filen du spelar på, startade du den före eller efter du installerade Årstider?

PotatoEcho
0

Okej, får se om jag vågar mig på Error trap. Borde väl gå bra om jag kopierar allt innan. Eller kan det bli så illa att jag måste installera om alla spelen?:o

Jag skapade filen efter jag installerat årstider.

Mitchika
0

#5 Om du skapade det efter att du installerade Årstider känns det ännu mer förvirrande… sist jag läste om felet så gällde det huvudsakligen sparfiler som man skapat INNAN man installerade det… 🤔

Jädra buggspel… 🤦‍♂️

NRaas Master Controller och Overwatch, ingen fara med säkerhetskopior. NRaas ErrorTrap kan jag inte garantera, men den har jag själv kört med utan problem, även om jag inte använder den just nu. Jädra mod drev mig till vansinne… XD 

Men jag ska installera om den, för den är användbar. Alternativt satsa på en annan Core Mod, som bör vara uppdaterad vid det här laget och som jag är lite mer van vid att köra med. Glad

PotatoEcho
0

Jo det är hemskt många buggar :( Det är det enda tråkiga med sims! 

Vad var det som drev dig till vansinne med den moden? Jag var se om jag tar hem den där errortrap! :)

PotatoEcho
0

Oj, nu när jag gick in i modsmappen för att kolla så har jag redan laddat hem Errortrap! 

Då funka inte det heller :(

Mitchika
0

#7 Den använde automatiskt resetsim hela tiden min sim för att det verkade vara något routingfel. Efter sådär 30 gånger tappade jag tålamodet och tog bort Errortrap… 😡

Japp, Sims 3 är ett av dom buggigaste spelen som finns. Ett av två skäl till att jag röstade på EA som "the worst company in America" förra året. (Det andra skälet var slutet av Mass Effect 3…) 😇

EA vann tydligen den titeln i år igen. EA gör bra spel, otroligt bra spel faktiskt, men dom håller inte efter sina spel efter att dom har släppts. Alla dessa buggar som funnits i åratal som ännu inte har lösts i The Sims 3 är bland annat bevis på det. Kvalité före kvantitet! Arg

Mitchika
0

#8 Hur länge sen var det du uppdaterade dina mods?

PotatoEcho
0

Oj då, Det verkade jobbigt.. 

Man tycker ju att de borde skärpa sig lite om de vinner den där titeln om och om? Kanske inte direkt något man strävar efter direkt 🤔

Jag laddade inte hem dom för länge sen. Det var efter senaste uppdateringen så det beror inte på det. Och dom andra modsen jag har i mappen funkar. Eller måste man aktivera Errortrap på något sätt i spelet?😮

Mitchika
0

#11 Ja, man tycker ju det… eller så anser dom kanske att all publicitet är bra publicitet? 

Strax efter senaste uppdateringen släpptes en ny version av modsen, men flera fick mindre uppdateringar efter att Universitetsliv släpptes för att fixa lite krångel där. Inget nytt patchnummer (fortfarande 1.50), men ett nytt versionsnummer på själva moden efter att man klickat in där. 🙂

ErrorTrap ska fungera automatiskt, vad jag minns. Glad

PotatoEcho
0

Just i detta faller tycker man ju att all publicitet inte borde vara bra! Menmen, finns konstigt folk också 😇

Så alltså är det samma fil man ska ladda hem igen? Bara att dom gjort lite ändringar? Får testa att ladda hem den igen..

Kom på en sak som kanske kan funka.. Om jag bygger huset i en fil jag  skapade innan årstider, sparar huset och sätter in det i spelet som inte vill funka borde det kanske funka? ☝️

Mitchika
0

#13 Det kan vara så man behöver göra. Det uppdaterades i alla fall ett litet tag efter att Universitetsliv släpptes och då laddade jag hem nya versioner och slapp massa krångel. 🙂

Jag hade för mig att felet oftast fanns i sparfiler man skapade innan Årstider… men jag kan självklart ha det! Det är alltid värt att prova. Bygga ett litet skräphus med övervåning och spara bara för att se om det går. Glad