Legacy Reed
Hej!
Nu ska jag försöka mig på en legacy. Har aldrig gjort det förut, men någon gång måste ju vara den första och det blir idag. Ni får gärna skriva vad jag kan förbättra, tips osv.
Men då börjar jag med att presentera grundaren: Hanna Reed
Hanna har bott hemma i Aurora Skies hela sitt liv. Hon har varit enda barnet och ofta väldigt ensam, då hennes föräldrar jobbat och rest väldigt mycket. Skolan var aldrig hennes grej, så att ta examen på universitetet sa hon nej till direkt. Hanna har flyttat till Sunlit Tides för att ta sig högst upp i sjukvårdskarriären, skaffa barn och föra vidare arvet och namnet Reed.
Egenskaper: Atletisk, vänlig, ambitiös, arbetsnarkoman och perfektionist.
Livslång önskan: Nå nivå 10 i sjukvårdskarriären.
Hoppas ni vill följa!
Annonsen Hanna läst i tidningen beskrev "huset" som naturnära, lätt att höra havet, fågelkvitter och öppen planyta. Kanske inte riktigt såhär hade hon föreställt sig sitt nya hem. Men vad göra? Hanna bestämmer sig för att göra det bästa av saken.
För att starta ingång sitt nya liv på en gång tar Hanna en taxi till Sunlit Tides vårdcentral och ansöker om jobb där. Chefen Laurita verkar vara en bestämd kvinna, men Hanna imponerar och anställs där och då.
Jobbet som organdonator är Hanna stolt över, men lite fundersam och hon undrar vilka arbetsuppgifter hon får dagen efter. Full av förväntan tar hon en tur till biblioteket för att jobba lite och läsa en bok hon länge tittat extra på. Men med så lite pengar som Hanna har är det ingen idé att köpa några böcker, så hon får nöja sig med slitna pärmar och nersuttna fåtöljer tills vidare.

Följer :) Ta gärna lite foton lite närmare så man kan se hennes ansikte bättre, för hon är väldigt söt :D. Du skriver jättebra!
/Johanna.
Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡
Kaninblogg♥♥♥
"För världen är du någon,
men för någon är du världen."
#8 Tack för kritiken! Ska tänka på det! 😃
På biblioteket skapade Hanna en dejtingprofil och hon längtar ihjäl sig till nästa dag då hon kan kolla sina meddelanden. Hon åker till Djungel-Jims gym för att träna, och där möter hon Gilberto Gonzalo. De pratar en lång stund, till Hanna behöver duscha och ta sig hem. Imorgon väntar en stor dag: Nämligen hennes allra första dag på jobbet!
Jobbdagen gick väl okej, förutom att Hanna blev nertryckt i en soptunna av vaktmästaren, så gick det helt okej. Lite besviken, hon ville bli befordrad fort. Ett krav hon fått av chefen är att förbättra sin färdighet i logik och att komma på fel fot med chefen är inget hon vill. Så efter jobbet gick hon till bokhandeln för att köpa en logikbok. Hanna åkte hem och satte sig på toaletten för att läsa i sin nya bok.
Jobbet gick trögt, Hannas logik låg inte på topp. Hon önskade att hon hade mer pengar, så att hon hade råd med ett shackbord eller dominobord. Men fortfarande låg huset på prio ett. Trots solbrännan hon får utan tak känner Hanna att ett ordentlig hus som skyddar mot regn och rusk är viktigt.
En dag när hon satt på biblioteket och förstrött bläddrar mellan alla onlinedejtandes profiler, får hon ett meddelande från Alonso. Hon ringer upp honom från telefonnumret han skickar och de börjar prata om allt och ingenting, som om de känt varandra i flera år.
Lite senare tar Hanna mod till sig: hon bjuder ut Alonso på en dejt! De åker till en romantisk park med näckrosor och bäckar och allt känns så rätt. De blir vänner, men vänskapen övergår snabbt i en impulsiv kyss. De känns som gjorda för varandra! Lycklig av kärlek kysser Hanna Alonso farväl och dansar hemåt på moln.
Olah la! Spännande historia! Du får jätte-gärna skapa en egen blog till familjen Reed så att du kan lägga in lite mer bilder. Jag blir grymt nyfiken!
*Följer*
Me. Myself & My Sims
Följer 👍
/Sofia
"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson
#13 jag kanske gör det, vi får se :) #14 Kul!!
Följer ^^
()_()
(●‿●)
( )
( W )
( )
#17 Kul! 😃
Va bra! Ser fram emot nästa avsnitt!
Me. Myself & My Sims
Nytt kapitel ute nu! Kärleken spirar
"Grattis, den här förtjänar du" säger hon och sträcker fram ett kuvert. Full av lycka sprättar Hanna upp det, för nog vet hon vad som finns inuti. En bonuscheck och ett papper, där det står det hon längtat efter:
Vill börja om, med en ordentlig prolog och mer välskrivna kapitel. Skriver här när jag gjort en ny tråd med en ny grundare.
Vi väntar :-)
Me. Myself & My Sims
Sådär. Nu har jag gjort en ny blogg! (Är på IPaden, så skickar hela länken, går inte att göra en text till länk) http://thesims.ifokus.se/discussions/51743c8ece12c43368001741-legacy-seabreeze?discussions-1