Hästar fungerar inte
Jag har ett problem som gör att jag aldrig har kunnat spela sims 3 husdjur (som för övrigt verkar vara en av de bästa expansionerna). Hästarna fungerar inte. Hundar och katter går finfint. Men så fort en häst ska SYNAS i bild blir skärmen lite mörkare, och sen vanlig, sen mörk, vanlig, mörk, vanlig, sen står det "sims 3 har slutat fungera" så man måste trycka "avsluta nu". Jag har inte ens fått se en häst. Det är både i skapa ett husdjur, när jag ska göra en häst, och när jag stöter på en häst i spelet. Jag blir smått irriterad, som ni säkert förstår. Jag har testat att ominstallera. Och jag har testat med ens kompis spel, det fungerar inte. Felet ligger i min dator. Jag vet inte vad. Kommer inte ihåg allt om min dator i huvudet, men det jag vet är att den är stationär. Med windows xp. Nån som vet vad felet är?
Jag tror det har med ditt grafikkort att göra :/. Kanske behöver nya drivrutiner eller så är det så att det Inte funkar med ditt grafikkort. Har du tillräckligt med minne på datorn? Vad har du för ram minne?. För sims kräver väldigt mycket nu för tiden. Vad har du för skärm som du spelar på? kan hända att skärmen inte klarar av antal bilder som ska visas i sekunden. Men jag tror helt enkelt det är så att du behöver uppgradera din dator lite :(. Men det finns säkert någon som har något annat tips med :).
Ett tips till är att sänka grafik inställningarna i spelet och se om det funkar då. för original ligger dom väldigt högt. Testa att sätta dom på lägsta :).
Har nyligen bytt upp mig till ett bättre grafikkort. Inte testat sedan dess. Nu har jag:
NIVIDA GeForce GT 630
#3 Vad bra, kul med nytt grafikkort! 😃
Har du installerat drivrutinerna till det och uppdaterat dom till senaste versionen? 🙂
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot
Ja helt okej grafik kort så det är nog inte det som är boen. Men som sagt har du dom nyaste drivrutinerna? Kom ut några alldeles nyss. Kör själv nivida :).
hade exakt samma problem, uppgraderade mitt grafikkort och det gick finemang. Det är en urgammal dator så det var nog bara grafikkortet
Klart att laxen ska ha en jolle
ska installera om husdjur och testa snart igen :)
#7 hoppas det :D
Klart att laxen ska ha en jolle