The Sims iFokus

The Sims

Etikettfel-och-buggar-med-spelet
Läst 2396 ggr
AmandaJE
0

Problem med att spela

Hej!

Jag har lite problem med att spela The Sims 3 på min dator :/ 

Det funkade jättebra tills jag köpte vissa expansionspaket, främst de senaste- husdjur och årstider. Hästar har en tendens av att hamna inne i huset mitt i allt, vissa människor "fastnar" på helt öppna platser osv, och då hjälper oftast inte de sk. hjälpfusken som finns för att få loss dem. Det hackar rätt ofta med och jag har även problem med att åka utomlands ibland. ( till Frankrike främst(varför just Frankrike?) som hör till Destination Världen)

Kan det här ha att göra med att jag inte har så jättemycket plats över på min dator? :) Funderar på att köpa en extern hårddisk..

Är inte så bra på sånt här så här jättetacksam för hjälp! 😃🌺

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

jjjosa
0

Det är svårt va det kan vara. Det kan vara allt från buggar i spelet till att din dator inte klarar av sims. Sims är ett krävande spel och det krävs mycket utrymme. Har ingen aning va du spelar på för dator eller va du har för delar i datorn heller. Så kan tyvärr inte hjälpa dig :/

AmandaJE
0

Men det har gått väldigt bra förut, haft Sims i flera år! :/

Haha jag har ingen aning själv, är så himla dålig på sånt här :( Vet bara att den är stationär och det kommer man inte så långt på.. 😛 Jag ska fråga min bror när han kommer hem, han har samma dator och vet en hel del mer än mig! 

Tack så mycket för att du tog dig tid att svara ändå, supersnällt! 🌺

Hjärta ~Mvh Amanda, medarbetare på Jedward.ifokus~ Hjärta Flyttar till Paris, följ med: www.asummerinparis.blogg.se @AmandaPense -Twitter

www.LesPhotos.blogg.se

SimsBrooke
0

Spelar du på en Stationär eller laptop? 

Och sen måste man tänka på att The sims 3 är något tyngre än ettan och tvåan.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AmandaJE
0

#3 Stationär! :)

Jag har väldigt mycket bilder på min dator då jag gillar att fotografera, och de tar upp otroligt mycket plats. Om jag skulle köpa en extern hårddisk och lägga över bilderna dit så utrymmet på datorn ökas, tror ni det skulle gå bättre att spela då? 🙂

www.LesPhotos.blogg.se

jjjosa
0

Tror inte det har med utrymme i datorn utan snarare grafik kort eller ram minne. Testa att sänka grafik inställningarna i spelet så att den slipper läsa som många bilder i sekunden :).

SimsBrooke
0

#4 Du får testa. det är ganska svårt att säga om det kommer hjälpa.

Medarbetare för The sims ifokus
](http://thesims.ifokus.se/ "The sims ifokus")Personlig blogg Närketjejen
The sims blogg SimsBrooke

AmandaJE
0

Okej, tack för hjälpen! 🌺

www.LesPhotos.blogg.se

jjjosa
0

Om det händer mycket i spelet som tex många människor, djur på en och samma gång hackar det mer då eller är det samma hela tiden?

AmandaJE
0

Jo, jag tycker det hackar lite mer när jag har många, vilket är tråkigt! :/

www.LesPhotos.blogg.se

jjjosa
0

Tror det har med ram minnet att göra då. För den orkar inte läsa hur mycket som helst. Kräver mer ju mer saker som är på bilden eller i rörelse. Men om du sänker grafik inställningarna så blir det mindre saker att läsa in, alltså hackar det mindre :). Testa i allafall

Mitchika
0

Många resmål i Destination Världen är otroligt problematiska och krångliga. I mitt fall är det Shang Simla, där hackar spelet så fruktansvärt att det knappt går att spela ordentligt ibland. Nu reser jag sällan med mina simmar, då det kan bli så ofantligt mycket buggar och krångel förutom lagg och hackande spel. Vad för problem får du när du åker till Frankrike? 🙂

Att frigöra utrymme på din hårddisk är en bra idé och kan göra att datorn flyter på lite bättre. Men försök att flytta eller ta bort lite större grejer än bara bilderna i The Sims 3mappen. Dom tar inte så mycket plats egentligen. Jag har ca 2180 bilder och dom tar bara upp 1,15 GB på min dators hårddisk. En defragmentering efter att ha tagit bort och flyttat en massa filer kan jag rekommendera. Glad

Uppdateringar av grafikkortet kan hjälpa också. Glad

När hästar springer in genom väggar (jag har flera roliga screenshots på när det händer i mitt spel också!) är det bäst att bara flytta ut dom med moveobjects on och sen spela vidare. 😃

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper." - T. S. Eliot

AmandaJE
0

Tack för hjälpen hörrni! Börjar inse hur lite jag kan om datorer! :) Jag har inte möjlighet att spela sims förrän i helgen tror jag, men ska absolut testa det ni säger, tack så jättemycket!

När jag åker i Frankrike går det ibland inte alls att åka, den fastnar vid själva laddningen, och ibland när jag kommer fram så fryser bilden i kanske 10 sekunder lite då och då :/ ibland fungerar det dock, så det är liksom en chansning när man åker iväg 😉

www.LesPhotos.blogg.se

Mitchika
0

#12 Hmm, det låter märkligt. Har du spelat längre på den familj du försöker åka med, eller blir det så på alla familjer? 🙂

AmandaJE
0

Det har varit så på olika familjer! :/

www.LesPhotos.blogg.se

Mitchika
0

#14 Hur ny/gammal är din dator? Är den lite äldre (har ett par år på nacken) så rekommenderar jag starkt att gå igenom den lite, ta bort lite filer, rensa och en defragmentering. 🙂

Min dator har nyligen "fyllt ett år" och jag har bestämt mig till helgen att det är dags att radera massa gammalt skräp, samla ihop det som är viktigt på bra ställen på en extern hårddisk och få upp datorns prestanda lite för att hålla den i bra skick så att den orkar med mina spels krav på den. Glad

AmandaJE
0

Den kan nog vara uppåt 3-5 år faktiskt! Måste medge att det nog är dags att rensa den, har en hel del som jag inte behöver! :)

www.LesPhotos.blogg.se