The Sims iFokus

The Sims

Etikett: legacy-och-historier
Läst 4843 ggr
Smullis
0

Familjen Boijmad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har jag äntligen tagit mod till mig och startat min första legacyliknande familj! Har i princip samma regler som ett legacy, dock några undantag. Jag får t.ex. börja spela i ett färdigt hus, då jag anser att det är mest verklighetstroget (och för att jag är värdelös på att bygga hus), och jag får flytta osv. Annars spelar jag efter ett legacys regler; inga fusk, ej välja egenskaper på nyfödda osv.

Här har vi Tara Boijmad:

Tara är en hopplös romantiker. Trots det har hon aldrig riktigt haft ett seriöst förhållande, vilket är rätt konstigt då hon vanligtvis är väldigt tursam. Hon vinner jämt på spel och tävligar, ofta väldigt överlägset. Hon har lätt för att prata med andra och skaffa nya vänner, vilket kan bero på att hon är väldigt karismatisk och på det har hon bra sinne för humor. Mest av allt gillar hon djur. Hon har nämligen bestämmt sig för att bli stans arkbyggare och tänker ha alla möjliga sorters djur hemma. Hon lyssnar helst på R&B, men annan musik som pop och hårdrock går också bra. Favoritmaten är Eldiga räkor och favoritfärgen turkos.

Tara hade en jobbig uppväxt. Hennes mor dog tragiskt i en bilolycka, vilket inte var så ovanligt i den överbefolkade staden Bridgeport. Hon tvingades bo med en missbrukare till far bland en massa smuts och skräp och utan större utbildning.                                                    Tiden gick och till slut fick Tara nog. Hon sålde sin pappas lägenhet, han var ju ändå alltid ute med sina missbrukarvänner och langare, för att sedan köpa eget. Hon lämnade den stressiga, avgasiga storstan Bridgeport, för att finna ro på den vackra, lugna ön Sunlit Tides.

Obeservera att detta är mitt första "legacy", så ha därför inte för höga förväntningar! :D

/Smull, Fonso, Denzel, Rowley, Lissi, Birk, Kai, Paisley och jag! ♡

saffran123
1

Följer!

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Smullis
0

Efter en lååång resa har Tara äntligen anlänt. Det absolut första hon gör är att springa in i huset för att rota i kylskåpet.

"Det bara måste finnas något ätbart här!" tänkte hon högt. Och visst, det fanns det. Hon slukar den sallad hon hittat i ett enda nafs. Efter en 9 timmars lång flygresa utan mat är det inte så konstigt att man är hungrig. För dyr flygplansmat, det hade hon inte råd med. Hon tittar belåtet ut genom fönstret. En hel värld väntar där, och här står hon och äter gammal sallad som någon har lämnat kvar. Hon drar snabbt på sig skorna och går ut för att ta sig en promenad genom det vackra landskapet.

Kom gärna med kritik :)

Smullis
0

Kort in på promenaden ser hon ett ställe som verkar väldigt trevligt och mysigt. Hon svänger in dit och tittar sig omkring. Det står en bar där. Tara närmar sig baren för att blanda en drink. Det skvätter överallt, men så är det när man är nybörjare.

För att vara den första drinken hon någonsin gjort smakar den rätt bra. Dock kunde hon skippat de där extra sockerbitarna, hehe.

[KKlara]
1

Följer! :D

Smullis
0

Hon hinner precis dricka upp drinken innan en liten pojke kommer fram.

"Åh, du måste vara den nya tjejen! Jag utmanar dig på sten, sax, påse. Jag har vunnit årliga sten, sax, påse-tävlingen 4 år i rad nu. Ska vi köra eller är du för feeeg?" säger pojken, som visar sig heta Twikki Wahine.

Tara fnissar till. "Jag ger mig inte så lätt! Com'an bara, pysen!"

De leker många minuter utan vinster eller förluster. Twikki är ju rätt bra, tänker Tara. Men hon oroar sig inte, hon har ju aldrig förlorat förut..

hahael
1

Klart att laxen ska ha en jolle

Smullis
0

Tyvärr slutar det med att Twikki vinner. Tara verkar dock inte så nöjd. Dålig förlorare? xD

Smullis
0

Åh, vad roligt att ni vill följa! :D Tack kära ni ♥

[lillakaninen]
1

Följer :D

Smullis
0

#9 Tack :D

Hallonsmurfen
1

följer!! :)

Medarbetare på Pokémon iFokus

Smullis
0

Tara fortsätter sin promenad. Det doftar underbart av alla dessa blommor och växter runt om. Så får hon syn på något. "Vem är den där läckerbiten?" tänker hon och stirrar några sekunder. Tara rätar på sig och går bort mot honom. Han känns bekant.

"Hej, jag heter Tara! Jag är ny här." säger hon en aning blygt.

"Hej! Gilberto. Välkommen!" får hon till svar.

De fortsätter prata i nästan en halvtimma om allt möjligt. Hon får reda på att han har en karriär inom proffsidrott. Han är småbarnstränare. Gulligt! tycker Tara.

"Har du alltid bott här?" frågar Tara nyfiket.

"Nej, faktiskt inte. Jag bodde i Bridgeport förr. Studerade vid Dribbeldunks idrottsakademi."

"Lägg av, jag studerade också där när jag bodde i Bridgeport! Fast jag studerade bara i ett halvår" skrattar Tara. "Vänta lite. Är du Gilberto Gonzalo?"

"Tyckte väl att jag kände igen dig, och ja, det är mitt namn!"

Inte konstigt att Tara tyckte han var bekant. De hade varit bästa vänner som tonåringar!

De fortsätter prata och skratta i minst 2 timmar till och Tara plockar hem mobilnummret.

Men vad har han egentligen på sig?!

Smullis
0

#11 Vad roligt! :D

Gerbilles
1

Smullis
0

#14 Yey! :D

Smullis
0

Hur är den hittills? Ge gärna lite kritik och så. Var inte rädda för att säga vad ni tycker! Flört

Gerbilles
0

Jag tycker den är jättebra, kan inte komma på nåt jag tycker du ska ändra på! Dessutom är Tara så fin! :D

Smullis
0

#17 Åh tack ♥ bra, då vet jag att den är… bra xD vill bara fråga er så att den inte är "tråkig".

Hallonsmurfen
0

Jag tycker den är jättebra! Och, precis som #17 sa så är Tara jättefin!! :)

Smullis
0

#19 Åh så bra! :D då fortsääter jag i samma stil! x) Tror jag spelar mer ikväll, annars blir det imorgon!

Smullis
0

Tara fick reda på att Gilberto är singel :O

Innan Tara ska gå hem frågar Gilberto om hon vill ha en rundtur i hans crib. Gärna, tackar hon, men de kommer inte så långt förrän de fastnar vid hans bastu. :P

Smullis
0

De blev så himla svettiga av allt bastubadande att de var tvugna att svalka sig lite i Gilbertos pool! De har blivit vänner på nytt och de båda trivs jättebra i varandras sällskap! Kanske det börjar slå gnistor snart.. Oskyldig

Smullis
0

Efter doppet kramade de varandra hejdå och Gilberto lovade att ringa nästa dag. Tara som bara bor några hus ifrån gick sedan glatt hemåt.

Väl hemma började hon laga middag. Hon försökte sig på den simpla rätten tortillini med ostsås, men självklart brännde hon den. Eftersom hon inte hade tid att påbörja en ny rätt fick det bli den såkallade brain freeze á la mode. Den hade hon aldrig testat förut, och visst fick hon en ordeeentlig brain freeze!

Hon borstade tänderna och gick till sängs. "I natt ska jag sova riktigt gott, för imorgon är det dags att leta jobb!" tänkte hon, innan hon somnade sött ♥

[lejdyga]
1

Följer ! Skrattande

Smullis
0

Tara är absolut inte morgontrött. Redan 05.00 var hon uppe och åt frukost för fullt samtidigt som hon läste tidningen. "Ny lekplatsvakt sökes", läste hon. "Åh, det här skulle nog passa mig! Jag älskar ju barn!" tänkte Tara och åt upp sista skeden flingor. "Undra när jag kan ha egna barn.."

Tara promenerar iväg mot öns skola och går på arbetsintervju. Hon får jobbet direkt! "Skönt!" tänker Tara och tackar för sig. Jobb, check!.

Tara tar vägen förbi ett utkikstorn. Hon frestas av tanken att se ön därifrån och springer dit. Där fanns även en kikare att titta genom.

Smullis
0

#24 Roligt! :D

Jamie+Engla
1

Följer!

Välkommen till kennel Fashion Star
Medarbetare på Hundutställning

Smullis
0

Tara hittar även en allmän trädgård som hon skördar. Hon säljer sedan allt för en hyfsad summa.

Vem säger att pengar inte växer på träd? :P

Smullis
0

#27 Tack vad kul! :D

Smullis
0

Lite senare stötte hon på en trevlig karl vid namn Alonso Candelaria. Det visade sig att han också hade bra sinne för humor, vilket ledde till att de båda stod och flummade åt varandra en lång stund xP

Smullis
0

Som lovat så ringde Gilberto.

"Hej! Ja, jag lovade ju att jag skulle ringa idag och jag vet att det är lite sent, men jag undrar ändå om du vill träffas eller något. Kanske hos dig?"

"Hej! Tyvärr är jag inte hemma just nu, jag är vid den gömda fiskedammen."

"Åh inga problem! Jag kommer dit direkt!"

Några få minuter senare var Gilberto på plats. De grillade och pratade medan solen sakta gick ner. Klockan närmade sig 11 då Tara sa:

"Jag tror jag måste dra mig hemåt, men jag har haft det väldigt trevligt ikväll!"

"Jag har också haft det väldigt trevligt!"

Innan Tara gick delade hon ut en kyss till Gilberto som blev alldeles generad. Nu är de officielt ett par ♥

Ursäkta för den mörka bilden

Smullis
0

Idag är det första dagen på jobbet för Tara! Hon är väldigt nervör men tycker samtidigt att det ska bli väldigt roligt!

Visst är det en mysig liten skola!

Smullis
1

Barnen verkar vara riktigt bra uppfostrade då de alla kommer till skolan på ett långt led.. o.O

Smullis
0

Slut för idag! Glad

Hallonsmurfen
0

längtar efter mer Guld i mun

Smullis
0

#35 Är den SÅ bra? :D haha!

Smullis
0

Direkt efter jobbet ringde Gilberto (♥) Tara, som är väldigt trött, vill bara hem och sova en stund, men vad gör man inte för sin älskling!

Smullis
0

Tara gick hem för att vila ut sig. Därefter stack hon hem till Gilberto och hade myskväll ihop med honom. Film, god mat och dryck bjöd han på.

Dagen efter bestämmer sig Tara för att stanna hemma från jobbet. Hon mår verkligen inte bra och bara spyr hela tiden. Hon kontaktar Gilberto och frågar om han också är dålig, för isåfall kunde det ju vara maten som är boven, men han mådde toppen… Stackars Tara Oskyldig

Smullis
0

Gilberto tycker synd om Tara och kommer förbi för att göra henne lite gladare. Han bryr sig inte om att han själv kan bli "smittad" (host!) utan det viktigaste för honom är att Tara ska må bättre.

Vilken gentleman va? Flört

Hallonsmurfen
0

#36 absolut ;)

Smullis
0

"Vad ska jag hitta på idag då?" tänkte Tara. Det finns egentligen inte så mycket att göra när man är sjuk, men hon kände ändå att hon ville ha lite frisk luft så hon gick ut för att plantera ett tomatfrö som hon hittade igår.

Smullis
0

Och sedan fick hon besök av en söt liten kisse. Hon längtar såå tills hon har råd med ett eget husdjur!

Smullis
0

Självklart visade det sig att Tara var gravid! Hon fattade ingenting först och bara stod stilla och stirrade stint ut i tomma intet. Sedan spred sig ett leende i hela ansiktet. Hon ringde snabbt Gilberto, även fast det var mitt i natten, och berättade. Han blev mycket gladare än vad Tara hade trott och de båda kom överens om att de borde flytta ihop, både för deras och för det kommande barnets skull. Så i morgon ska de ha ett litet privat bröllop!

Smullis
0

Man och hustru ♥ Och kolla bebismagen!

Ignorera att han ser väldigt gammal ut i den kepsen..

Smullis
0

Gilberto bestämde sig för att han ville testa på något nytt, så han tog taxin till frisören och valde den här frisyren!

Smullis
0

Tara och Gill (Gilberto) flyttade in i Gills hus, men de har insett att de inte kan bo där för alltid då huset bara har ett endaste sovrum. De har gott om tid att leta hus, men innan barnet fyllt barn måste de ha flyttat.

Sovrum/övervåning:

Smullis
0

Nu när Tara är gravid och har öm rygg, kan det vara riktigt skönt med en massage!

Hallonsmurfen
0

ååh, jag vill också ha sunlight tides!! det är så vackert!!

fast jag vill ju ha lunar lakes och hidden springs och lucky palms också..Obestämd

Jusse.
0

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Smullis
0

#49 Åh vad kul :D #48 Fullkommligt älskar Sunlit Tides! :D har Hidden Springs också, men den är inte lika poppis.. ;)

saffran123
0

Gud vad bra du skriver :) Man verkligen lever sig in i texten , haha :)

//Fanny Cool

Inne på The Sims ifokus, Hamster ifokus och Dvärghamster ifokus!

'Live, Love and Laugh when you are young'

Smullis
0

#51 Men åh vad glad jag blir! :D Tack tack! :D

Emshify
0

Följer! Riktigt bra legacy! :D

Smullis
0

#53 Åh tack så hemskt mycket! :D

Smullis
0

Jag citerar Gill när han avslöjade en hemlighet: "Jag är så glad att vi alltid ska vara tillsammans, för evigt" Fy vad gulligt ♥

Smullis
0

Medan Gill sprang på sitt löpband åkte Tara iväg till Barnmagazinet för att köpa hem lite saker och ting till babyn. Gill hoppas på att det blir en liten pojke, medan Tara hoppas på en flicka.

Smullis
1

Äntligen lyckades Tara laga tortillini med ostsås, utan att bränna den! Hon kallade Gill till matbordet och de satte sig och åt. "Vad gott det blev" säger han. Tara ler lite. "Du.." säger hon. "Ja vad är det?" "Kan inte vi skaffa oss en hund?" "EN HUND?!" säger Gill förskräckt och sätter maten i halsen. Det visar sig att han har en förskräcklig hundfobi!

Smullis
0

De hade inget bättre för sig denna kväll så de gick ut på balkongen för att dunka musik på högsta volym Cool

Tokyo
0

Följer :)

Smullis
0

Och sedan gick de in och lekte kuddkrig :D

Smullis
0

#59 :D Vad skojigt!

Smullis
0

Nästa dag bestämde Gill träff med en gammal vän. Tara stannade hemma ensam och tog ett bubbelbad i lugn och ro. Efter ett tag ringde Gill och frågade om hon hade lust att grilla lite vid den heta stranden. Hon tog taxin förbi affären och köpte med sig lite marsmallows innan hon åkte vidare till den heta stranden.

Smullis
0

Visste inte att man kunde grilla och äta en burk med honung o.O

Smullis
0

Och så får vi inte glömma festen de blev bjudna på! Det var Gills gamla vän festen var anordnad hos och de fick träffa nytt, trevligt folk!

Smullis
0

Mitt i festen sprids panik i hela huset. Tara känner att babyn är påväg och Gill tar med henne till sjukhuset lugnt och stillsamt. Han var den enda som inte överreagerade :P

Smullis
0

Nu är hon här! Lilla Marceline Boijmad! Marceline föddes med egenskaperna Vänlig och Atletisk! Tara och Gill hade inte kunnat vara stoltare över deras lilla dotter!

Ignorera att babyn ser ut som en stolpe.. Dumma bugg!

Smullis
0

Slut för idag!

Ursäkta för att jag skrev så korta texter till bilderna idag, men jag har varit väldigt seg och trött :P Hoppas texterna blir längre och bättre imorgon!

Hallonsmurfen
0

Jag tycker att det är lika bra med korta texter :)

Smullis
0

Hipp hurra för Marceline!

Som nu blivit ett sött småbarn med fullt av bus i sin lilla kropp! Tara ser fram emot alla lekplatser och parker Marceline  och hon kommer att besöka. Gill, däremot, är redan lite less på allt gnäll och skrik Marceline gör ifrån sig.

Hur som helst, grattis!

Hallonsmurfen
0

#55 jag bara älskar den bilden, den är så häftig på något sätt..:)

Smullis
0

Efter många om & men flyttade siameshonan Tosca hem till Familjen Boijmad! Tara är överlycklig som har både barn och katt nu, men Gill är lite dubbel till det hela. Han tycker egentligen att det är nog med Marceline, men han har iallafall lovat att hjälpa till så gott det går med katten.

Smullis
0

#70 Hihi tack! ;)

Smullis
0

Senare samma kväll var det Gills tur att natta Marceline. Han valde en en söt bok som han ansåg var lärorik, nämligrn "räkning för dom som Inte kan". Gill hämtade en pall nere i köket och satte sig till rätta bredvid spjällsängen, men han hann inte alls komma långt i boken förän Marceline snarkade högt..

Gill stängde boken och la tillbaks den i bokhyllan, för att sedan själv gå och lägga sig. Tara, däremot, var inte ett dugg sömnig trots att klockan passerat 2 för länge sedan. Hon passade på att stärka bandet mellan ägare och husdjur genom att umgås tillsammans i bastun. Tosca verkade uppskatta det hela då hon satt kvar i Taras knä utan besvär.

Smullis
0

Helt utan förvarningar flyttar birmakattungen Alfie in. Gill känner sig sviken då Tara inte sagt ett ord om en till katt till honom. Han tittar förolämpat på Tara när hon kliver in genom ytterdörren med en katt i famnen. Han vet dock att detta bara är början då Taras mål i livet är att äga 2 hästar, 2 hundar, 2 sköldpaddor osv. De 2 katterna på hennes långa lista är nu avbockade och Gill kan bara tänka sig vad som kan komma att hända här näst.

Hallonsmurfen
0

#74 finns det en sån livslång önskan :o

det hade jag ingen aning om!! :D

Smullis
0

#75 Ja! :D

Jusse.
0

#75 Den heter "Arkbyggaren" ^^

()_()
(●‿●)
(     )
( W )
(     )

Hallonsmurfen
0

den måste jag ju testa någon gång! :D

htt
0

följer! :)

Smullis
0

#79 :D Kul!!

Smullis
0

Tara hade lekt och grejat med både Marceline och katterna hela dagen, tills ljuset sakta började avta. Dagen hade varit så sprängfylld av roliga aktiviteter att både Tara och Marceline ramlade omkull i sängen och somnade på stört. Gill, som inte var lika trött, hade inte fått utlopp för sin energi alls. Han drog på sig idrottskläderna och tog en härlig kvällstur runt ön. Han hittade även lite fina stenar och en ljussvamp som han plockade med sig.

Smullis
0

När Gill var tillbaka passade han på att fixa i ordning hos bina som de nyligen har skaffat. Han städade boxen, matade bina och skördade den läckra honungen. Dock blev han stycken rätt rejält, men det är väl inte så konstigt om han går kortbyxor och kortärmat?

Tara förstår sig inte riktigt på Gill. Bin som nästan sticker ihjäl honom går bra, men en söt liten hundvalp kan han inte ens stå ut med tanken om att skaffa. Ofta brukar hon sucka eller himla med ögonen åt honom, men han verkar inte bry sig så mycket. "Det räcker gott och väl med Tosca och Alfie." säger han då tillbaka och försöker låta övertygande.

Smullis
0

Nästa dag fick Gill ett erbjudande från Sand, Sol och Surf AB (Journalistställe) om att hålla konferens. Gill visste inte riktigt vad han skulle hålla konferens om, men han tackade ja mot en betalning på 500:-. (Ja, han är kändis.)

Lite senare samma dag stack han iväg till "S,S&S AB" och höll sin konferens strax innan han hade tänkt åka till jobbet, men precis då samåkningsbilen kom förbi för att skjutsa honom kom han på att den där nedrans paparazzin ju hade skrivit falska rykten om honom i tidningen. Han var därför tvungen att missa sitt jobb för att betala paparazzin 800:-..

Efter den händelsen har han faktiskt funderat på om det inte skulle vara helt fel med en vakthund som kan ge paparazzin en omgång stryk.

Sand, Sol, Surf AB

Smullis
0

Tara känner att det räcker med endast 1 barn, hon vill kunna ägna mer tid åt sina älskade djur. Tara älskar sin Marci, men ofta driver hon henne till vansinne med sitt gälla skri. Hon har lärt sig att det inte hjälper med att säga åt henne att vara tyst, så nu mera brukar hon bara himla med ögonen.

Smullis
2

Men Tara älskar henne ändå ♥

Smullis
0

Katterna ser ut att trivas bra, vilket gör Tara otroligt lycklig. Hon älskar att se dem leka och mysa och hon blir varm i hela, hela kroppen! Nu hoppas hon bara på att Marceline ska gilla djur lika mycket som hon.

Gerbilles
1

#86 Haha Alfie ser ut som en liten pannkaka! xD Så söt! :3

Smullis
0

#87 HAHA! xD Sant! :D

Smullis
0

Hipp Hurra för Marceline!

Som nu övergått från att vara ett skrikit litet småbarn till ett fint större barn. Marci har blivit ett väldigt fixerat barn som börjat använda miljöfarligt smink och hårspray och tyvärr så ser hon ingen större anledning till att vara rädd om naturen och djuren då hon blivit en riktig naturhatare.

Tara är förkrossad. Hon och Marceline har nästan blivit som raka motsatser till varandra. Men, hon tänker inte ge upp hoppet om att få hennes Marci att tycka om djur, så i förebyggande syfte köpte Tara en sköldpadda till henne i födelsedagspresent i hopp om att hon sedan skulle vilja utveckla intresset för djur.

Gill är jättestolt över sin dotter och glad över att ha en till person på sin sida om att inte vilja ha fler djur. Han ser så mycket fram emot härliga joggingpromenader, då Marceline verkar vara lika atletisk som han. Det ända han är lite oroad över är hennes hat mot naturen. Hon kanske inte vill vara ute alls?

Smullis
0

Och självklart växte även Gosan!

Smullis
0

De flyttade bara 3 tim efter kalaset..

Smullis
0

Till deras nya hus! Bilder i huset kommer imorgon! :D

Familjen är nöjd med valet av hus och det var  verkligen på tiden att flytta nu.

Hallonsmurfen
0

#56 jag känner igen fiskmunnen.. är den nedladdad eller är den från sims?

Smullis
0

#93 Fiskmunnen?? x)

Hallonsmurfen
0

#94 haha, ja den där malen typ, som är bredvid katterna..

Smullis
0

#95 Jaha, nej den följer med i spelet :)

Hallonsmurfen
0

#96 ok, ska hitta den Cool

Smullis
0

Tara har lyckats med att få Marceline att gilla djur mer och mer. Marci kan tillbringa flera timmar i sträck med sköldpaddan Skalman och hon sköter om honom ovanligt bra.

Smullis
0

Gill var på jobbet och Tara vilade. Men Marceline då? Hon gjorde middag åt familjen Flört En duktig och vänlig flicka.

Dagens middag uppskattades mycket. Tyvärr hann Gill inte komma hem i tid, så muffinsarna hann kallna :P

Smullis
1

Marceline vaknade kl. 6 och började göra i ordning sig inför första skoldagen. Hon var väldigt nervös. "Tänk om inte de andra barnen gillar mig?" hade hon frågat Gill som var uppe lika tidigt. "Du behöver inte oroa dig, gumman. Ta några djupa andetag och ta det som det kommer." Hon gjorde som han sa och det kändes genast lite bättre.

Väl på skolbussen började ångesten ta över. Hon stirrade tomt på sätet framför henne hela åkturen. mArceline visste att pressen skulle vara stenhård i skolan.

Hon tog några djupa andetag innan hon klev av bussen.

BlueBäst
1

Du skriver väldigt bra:)

Men håll dig tätt intill mig, för vi kan gå på vår egen väg.

Medarbetare på barnens ifokusRegnbåge

Baraamandah
1

Följer!  lästre igenom hela, så sjukt bra skriven! :D

Bloggare på threesimsnerds.blogg.se

BlueBäst
1

Följer

Smullis
0

Tara kände att hon inte riktigt hade orken att jobba heltid med barn, så hon tog upp mobilen ur bakfickan och sa upp sig. Hon har istället planer på att börja en karriär inom stylist där hon även skulle kunna ha med sig sin blivande hund.

Hon satte sig framför tvn då Marceline plötsligt kom hem. Skoldagen hade gått bättre än väntat och Marci var glad. Hon gick med stolta steg uppför trappan till Skalman och Gosan.

Smullis
0

#101 & #102 Åh är det sant? :D Tack! ♥

Smullis
0

Tara tycker det är väldigt viktigt att katterna får färskt, rått kött varje dag. Hon funderar faktiskt på att övergå till att BARFa katterna helt och hållet. De skulle ju ändå må bäst av det.

BlueBäst
1

Vill bara läsa mer och mer…

Smullis
0

#107 :D Jag blir så glad av att höra sånt!

Amandapanda
1

Följer! :D Du är grymmt bra på att skriva får en vilja ha mer och meeeeer Hehe… ^^

Smullis
0

#109 Haha tack :D Så snälla alla är ♥

htt
2

meeeeeeeer :D

Smullis
0

#111 :D Kommer mer snart!

Sims99
1

Följer :D Och precis som alla andra har sagt skriver du grymt!! <3

Agnes :)

Smullis
0

#113 Åh blir nästan tårögd av alla komplimanger! :') tack ♥

Smullis
1

Trots att gårdagens skoldag hade gått super, var Marceline inte alls sugen på att komma tillbaka. Så istället för att äta frukost och åka till skolan, tänkte hon baka lite och kanske leka med sitt modelltåg. Hennes föräldrar sov ju ändå, de skulle inte märka något. Trodde hon..

När kakorna var klara hörde hon plötsligt hur någon kom ner för trappan. Marci försökte gömma sig på första bästa ställe, med inga gömställen fanns tillgängliga. Det ända hon kunde göra var att fortsätta greja med kakorna som om inget vore fel. "Men.. vad gör du hemma nu?! Du ska ju vara i skolan?!" sa Gill med en arg ton, inte så oväntat. "Jag.. ehm.. öh.. glömde..?" var det hon fick fram. "Vad är det här för dumheter Marceline?! Hur kan du skolka från skolan?! Jag är riktigt besviken på dig!? Du förtjänar inte Skalman längre!! Om du fortsätter skolka avlivas han!!!.."

Han skällde ut henne en lång stund, och det kunde hon ta, men när han nämnde Skalman kände hon tårarna trycka bakom ögonlocken. Till slut orkade hon inte hålla tillbaka dem längre. "JAG VILL INTE!!! JAG HATAR DIG!!! " skrek hon gråtandes och sprang därifrån med sina kakor och även Skalman. Hon ville bort därifrån. Hon tog sin cykel och cyklade långt hemifrån. Visst, hon var ute i naturen vilket hon vanligtvis hatade, men just nu var allt bättre än att komma tillbaka hem igen.

Smullis
0

Marceline bestämde sig för att cykla till "heta stranden", där hon kunde vara ensam. Men när hon kom fram var det redan en del andra där. Hon brydde sig inte och gick dit ändå för att äta en kaka. Hon mådde jättedåligt och var jättehungrig. Hon förstod inte hur hennes egen pappa kunde vara så barsk och elak mot henne.

Klockan hade blivit 16.00 och Tara, som självklart var jätteorolig för Marceline, hade försökt nå henne via mobilen flera gånger, men Marceline vägrade att svara.

Kan tyvärr ej skriva mer ikväll :/ Blir till att vänta tills imorgon!

Ninija
1

Följer!

Smullis
0

#117 Vad kul! :D

BunnyWunny
0

följer :) du är verkligen duktig på att skriva :)

Always <3

Smullis
0

#119 Tack det värmer ♥

Natalb
0

följer :)

Smullis
0

#121 Kul :D

htt
0

När kommer det mer? :) haha jag är otålig :)

Smullis
0

#123 Jag hoppas på att kunna spela i morgon, det är bara det att vår dator är helt freaky haha, så den blir lätt överansträngd :/ men som sagt så tror jag att det blir uppdatering i morgon :D

[DvärghamsternArvid]
0

Följer!

Smullis
0

#125 Kul! :D

[KKlara]
0

Den är jättebra! :)
Och jag älskar en här staden också, synd att jag  inte har så mycket simpoints eller vad det heter :(

Smullis
0

#127 Tack :D älskar också staden, den är verkligen en "antistress-stad" och den är såå vacker. Ska den inte föreställa Maldiverna? ;)

[KKlara]
0

#128: Jo det gör den säker! Ååå nu vblev jag sugen på att åka utomlands! ;D

Amandapanda
0

Sunlit tides vill jag verkligen ha ! perfekt tilll när årstider kommer :D

Katten_
0

/Christel & kaninerna! Glad

Smullis
0

#131 Vad kul! :D

Smullis
3

Förlåt för den långa pausen! Ska iallafall uppdatera lite nu! :D

Gerbilles
0

#133 Jaaa! :D

Amandapanda
0

Jippie! Har läängtat ;DD

Smullis
0

Efter att Marceline tagit den sista tuggan av chokladkakan, gick hon ner mot havet och bara njöt av utsikten, vinden och vågorna som milt plaskade mot hennes fötter, ja hon njöt faktiskt. Marci tog upp Skalman, smekte hans ståtliga skal och viskade: "Pappa menade inte det han sa. Du ska få stanna kvar med mig, jag älskar ju dig!"

Solen började sakta gå ner och Marci kände att hon ändå behövde göra något slags skolarbete. Hon tog upp gårdagens läxa som hon inte ens hade börjat med, och satte sig ner på den varma marken för att göra den. Men efter 10 minuter gav hon upp. Det var ju omöjligt att förstå vad som ens stod i häftet. Hon suckade högt och stängde igen boken ljudligt. "Jag kan hjälpa dig!". Marceline vände sig om. Där stod en pojke som säkert gick på highschool eller något. "Alltså om du vill förstås." sa han igen. "Visst" sa Marceline lite osäkert.

Pojken visade sig vara väldigt bra på matte och Marceline lärde sig massor med nya saker! Dessutom fick hon en ny vän!

diesel92
0

Följer helt klart. riktigt bra :D

Smullis
0

#137 Tack så mycket ! :D

Var tvungen att ta en paus för att göra klart en läxa, men om en stund fortsätter jag. LOVAR! :D

Smullis
1

Marceline fortsätter vara ute, och Gill fyller år! Han tyckte att det var jättetråkigt att Marci inte kunde vara med på hans lilla "kalas", och han ångrar genast vad han sa. Efter åldersövergången ger sig Gill och Tara ut för att leta efter Marci, men till slut inser de att de inte kommer hitta henne och ringer polisen.

Grattis Gill!

_Förlåt för dålig bild, men musen funkar inte riktigt -.-
_

Lussie
0

Föjler! Precis som andra skriver, så tycker jag att du skriver JÄTTE bra! :D

Smullis
0

#140 Tack så jätte mycket!!! :D Tyvärr kommer jag inte kunna uppdatera lika ofta som som jag skulle velat, blir nog i stort sätt bara på helger :/

bunnyheart
0

Vet att denna är gammal, men håller tummarna för att du ska börja skriva igen, ÄLSKAR denna legacy! Du skriver jättebra, inte för långt, utan att gå för fort fram, grymt!😃

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Smullis
0

#142 Men aww :') Tack så mycket! 😃 

Men jag har tyvärr väldigt dåliga nyheter :( Den datorn jag har familjen på funkar inte längre. Jag kan inte ens starta spelet utan att datorn på 2 sek blir helt överansträngd och lägger av. 

Det kanske finns något sätt för mig att "föra över" familjen till den andra datorn där vi också har sims 3 installerat..? Då skulle jag ju kunna fortsätta ändå ☝️

Mitchika
0

#143 Det går säkert att flytta över familjen. 🙂

Vi har en guide på sajten om just säkerhetskopiering av sparfiler, men den kan säkert användas och assistera i syftet att flytta sparfiler också. 🙂

http://thesims.ifokus.se/articles/509dc064d4ebea648c000387-sa-kopierar-du-dina-sparfiler?articles-2

Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺

"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows

Smullis
0

#144 Skönt att höra! Synd bara att jag är så oteknisk 😐 Tack så mycket! 😃

bunnyheart
0

Håller tummarna nu då 🙂

/Johanna.

Hästblogg med min hopp-ponny Nora som jag ägt i över 2 år♡♡♡

Kaninblogg♥♥♥

"För världen är du någon,

men för någon är du världen."

Dvärgvädur
1

Mer! :D Har läst igenom allt, nu ska jag ladda ner saker och påbörja en egen släkt, du ger insperation och skriver sjukt bra :D

// Johanna

Medarbetare på Dvärghamster iFokus

Smullis
0

#146 Jo jag med! :D #147 Åh är det sant! :') Ger jag inspiration? Fy vad roligt :D Tack så mycket och jag hoppas jag kan fortsätta snart igen!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.