Kan inte arbeta på jobbet
Min sim kan inte gå till jobbet. Jag har testat att byta jobb, resetsim men inget fungerar. Arbetsbilen kommer och jag klickar på åk till jobbet men symbolen i vänstra hörnet bara försvinner och inget händer. Det är inte så för alla simmar utan bara för en.
Jag har testat att åka till arbetsplatsen men kan inte gå in i byggnaden.
Har någon annan varit med om detta?
Är det någon som vet?
Min sim arbetar inte heller , hon struntar i jobbet och tar personlig ledighet istället 🤔
// Johanna
Medarbetare på Dvärghamster iFokus
Vad jobbar simmen med?
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
han var polis, men har fått sparken för han aldrig gick dit
Jag hittade bara två lösningar på problemet som verkar ha hjälpt.
Antingen sparar man ner en kopia av simmen, vräker och raderar den gamla och flyttar sedan in kopian av simmen i huset. Det kan eventuellt vara en glitch i simmen, vilket kan fixas av det här.
Om det inte är en glitch i simmen kan glitchen ligga i arbetsbyggnaden. Då får man gå in i Ändra Stadläge, skapa en ny tomt och sätter en likadan arbetsplats där istället, samt ta bort den gamla.
Jag hoppas att något av detta hjälper. 🙂
okej tack för hjälpen ska testa nu! :)
men ifall man sparar en kopia av simmen försvinner då släktträdet?
och hur gör man en kopia?
#6 Du kan spara en kopia genom att låta din sim Planera klädstil vid en byrå, till exempel. Då kommer du in i Skapa en Sim och kan välja att spara din sim på hans eller hennes ikon! 🙂
Jo, då försvinner tyvärr en sim ur släktträdet. 😕
Vill du undvika det så tycker jag att du går på arbetsbyggnaden först och hoppas att det är byggnaden som det är fel på. 
okej då testar jag det först! 🙂
Hej!
Jag har haft samma problem och för mig fungerade det genom att skapa en ny klädstil till jobb-klädes-kategorin. Alltså att lägga till nya jobbkläder.
Hoppas du löser det!
tack för hjälpen! Jag testade att ta bort polishuset och sätta dit ett nytt och det fungerade, dock dog simmen strax efter… Men nu vet jag hur jag ska göra om det händer igen. :)
#10 Underbart! 😃
Inte att simmen dog givetvis, men att det var där problemet låg. 🙂
#1 Hade exakt samma problem med min sim som också är polis! Ska testa det som förelagits, tack för tråden. :)