Simmen smyger istället för att gå
Ja, min sim smyger när hon går. Det började med att han fick utegångsförbud när hon va tonåring, och då smyger dom ju när dem går ut som ni vet. Men när de va över fortsatte hon och nu är hon ungdom och gör fortfarande det.
Men när hon åkte till universiteten gick hon som vanligt, och sen när hon kom hem igen börja hon smyga…. fett irriterande. Någon som vart med om samma sak!? :(
M_A_R_I_A 🌺
Jag har och hade inte lyckats lösa problemet med min tonåring. Det hjälpte när familjen flyttade till en ny tomt, då skärpte han sig med sin gångstil. 🙂
Prova att flytta ut och in din sim och se om det blir bättre. 
Sajtvärd för Pokémon iFokus och The Sims iFokus 🐺
"Hark, hear the howl that eats the moon alive" - Tell Me What the Rain Knows
det som är konstigt är att hon har ju flyttat hemifrån och smyger ändå… :(
M_A_R_I_A 🌺
#2 Hjälper resetsim?
Har du provat att ställa in hennes gångstil när hon går? (När man väljer att simmen ska gå till en viss plats visst så står det "Automatiskt" därunder handlingen, ändra det till gå eller springa till exempel)
jag har samma problem och resetsim fungerar inte för mig :(
nej, resetsim fungerar inte för mig heller :(
M_A_R_I_A 🌺
Hur blir det när ni försöker styra in simmens gångstil till Gå, Jogga eller Springa, etc?
min sim "smygjoggar", haha det ser väldigt roligt ut :(
Har du NRaas MasterController installerad?
Den kan nämligen använda en effektivare version av "Reset Sim" som tvingar gångstilen tillbaka till normal, även om fusket inte lyckas. Det står dock att MasterControllers Reset Sim gör mycket mer än att bara fixa gångstilen och rekommenderar en annan mod för att fixa gångstilen.
nej jag har inga mods installerade, för dels vet jag inte hur man gör och sen skulle min dator inte klara det :)
jag har inte heller några mods installerade, men menar du att det kan typ förstöra nått med spelet om man använder mastercontroller, eller asså förlåt jag vet inte vad det är haha ^^
M_A_R_I_A 🌺
http://thesims.ifokus.se/articles/4ff7199ad3b4fd538100023b-angaende-mods-och-core-mods?articles-1
🙂
Jag verkar inte kunna hitta fler lösningar som inte är modrelaterade till det här problemet… 😕
Jag behövde en mod för att lösa det. Minns inte namnet, men där kunde man ställa in gångstilen för simmen, och då var det bara att välja typ "normal walking style" ;)